Hoi allemaal! Ik heb deze week voor het eerst aan zelfinseminatie gedaan ivm teveel druk vanwege het “moeten” waardoor de verplichte seks dit keer echt niet wilde lukken. Omdat ik deze maand niet alle kansen wilde laten ontglippen heeft manlief het zelf gedaan en heb ik het daarna zelf ingebracht. Ik vond het wel een gek idee, heb toch het gevoel dat dit niet telt ofzo vergeleken met echte seks.. alsof ik niet levend zaad heb ingespoten. Wie doet er nog meer aan zelfinseminatie. lijkt me leuk om wat te kletsen of tips uit te wisselen
Hier hebben we dat de laatste drie rondes ook gedaan toen we inmiddels al aan een jaar proberen zaten en de druk inderdaad soms te hoog werd. Rondom de eisprong lukte het dan vaak 1 keer normaal en ook 1 keer via inseminatie. Nu gelukkig zwanger en is de druk er dus weer af Maar het kan dus zowel van een natuurlijke poging als van een inseminatie zijn. Ik heb veel gehad aan de expertise van @Orchid24
@Tuttebelleke aww lief ❤️ Nou al halfjaar niet geinsemineerd want geen eisprong Maar wij wisselen af! Van meerdere keren alleen maar insemineren, totdat we ook seks konden hebben en sindsdien deden we afwisselen. Als ik weer een eisprong heb, gaan we weer afwisselen. Heb flink wat gegoogled, flink wat geprobeerd dus in middels "kundig" Dat ik nog niet zwanger ben, ligt in ieder geval niet daar aan! Wil best vragen beantwoorden als die er zijn, maar die heb jij privé ook al gesteld haha
Ja hier ook zwanger via inseminatie (lesbisch koppel). Zowel ik als mijn vrouw (niet tegelijkertijd). Altijd mbt ovulatietesten. Bij mij was het de eerste keer raak. Bij mijn vrouw de zesde keer.
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger dmv zelfinseminatie met donorzaad. Vorig jaar de 5e ronde raak, deze zwangerschap de 2 ronde ❤ Als je vragen hebt; stel ze gerust!
Ik heb ook 1 dochter ontstaan dmv ZI met een donor. Snap best dat het voor jou kan voelen als niet tellen maar gelukkig zijn er genoeg bewijzen dat het ook net zo goed werkt! Hopelijk is het snel raak voor jullie! Mocht je vragen hebben stel ze maar
Hoi meiden, interessant topic! Ik weet vrij weinig van inseminatie... Kan/wil iemand er wat meer over vertellen?
Je partner of donor vangt het zaad op in een potje. Jij zuigt het op met een spuitje (ik gebruikte van 5ml) en brengt het met het spuitje bij jezelf in
Als aanvulling hierop, tijdens het inbrengen lig je met je billen op een kussen zodat je iets hoger bent met je bekken
Oh joh, ik dacht helemaal dat je dat met zo'n slangetje moest doen ofzo, maar gewoon met zo'n spuitje van de apo dus
Wij hadden wel nog een opzet slangetje bovenop het spuitje. Maar geen idee of dat van toegevoegde waarde was. Het zat bij onze zelf-inseminatie kit.
Ik ben alle 3 keren heel snel zwanger geraakt via zelf inseminatie. Altijd binnen 2/3 pogingen. Wat ik erbij gebruikte en volgens mij hielp was het glijmiddel conceive plus. Zoals de andere al hebben verteld: je partner/donor doet het in een urine bakje, en jij spuit het daarna in jezelf met een 5 ml spuitje. Je kan ook een verleng stukje erop zetten als je er dieper wilt komen met het spuitje maar hoeft niet. Ik hield altijd eerst het spuitje in m’n handen om het warm te maken voordat ik het zaad opzoog. Ik deed ook altijd een kussen onder m’n billen en bleef even liggen daarna. Heel veel succes
Ik las idd dat meer mensen conceive plus of preseed gebruiken. Ga ik de volgende keer ook maar doen als ZI weer nodig is. Ik hoorde dat ervoor en erna een orgasme krijgen ook helpt? Ervoor zodat het ehh natter wordt en erna om de zaadjes op weg te helpen?
Ik zelf vond een opzet stukje niet fijn, had vaak idee dat daar toch ook zaad etc wat meer in bleef hangen, volgensmij kan het prima zonder! ik gebruik ook conceive plus maar omdat dat eigenlijk de enige glijmiddel is die is toegestaan. Je hebt niet veel nodig maar echt voor je het weet zit je helemaal onder want het loopt zo uit die tube Een orgasme ervoor helpt volgensmij juist minder goed, erna hoor ik vaak dat helpt. Dan kan je nog het zaad laten staan, maar wij hebben dat al gauw niet meer gedaan. Wij doen het zaad zo snel mogelijk inbrengen, is alleen iets moeilijker opzuigen.
*leest even mee*.. Lesbische stelletjes en meidem met een zaaddonor. Doen jullie dan 1 keer per eisprong aan ZI? Alleen op de dag van de positieve test of meerdere dagen?
Is per donor afhankelijk, ik ken iemand die heeft vrij goed contact met de donor en die doet 3x insemineren of minder vaak of vaker (onregelmatige cyclus). Als het 1 kan zou ik de dag van de positieve ovulatietest doen. Belangrijkste is dat er voor de eisprong een voorraadje klaar ligt en 1 keer kan al genoeg zijn, maar als vaker kan is dat fijn
Ik deed altijd de eerste poging op de dag van de positieve test en dan de dag erna. Maar deze laatste poging deden we het 1 keer 2 dagen voor mijn eisprong omdat de donor dat weekend weg was. Dus 1 poging is ook voldoende zolang de timing goed is. Maar ik deed toch het liefst twee pogingen per cyclus.