Echo

Discussion in 'Zwanger worden' started by Laura94, Jun 24, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laura94

Laura94 Lid

Aug 23, 2018
    30
    12
    8
    Female
    Hey allemaal

Op 12 januari had ik een positieve zwangerschap.
    Helaas een miskraam op 8 weken en dus een curettage op 12 februari.
    Ik had de eerste keer m’n menstruatie begin april en dan een cyclus van ongeveer 50 dagen..
    Terug menstruatie op 28 mei.
    Had hiervoor de gyn gecontroleerd en ze wou me korter opvolgen gezien het miskraam en de lange cyclus.
    Had nu een positieve ovulatie test op 15 juni.
    Heb straks een afspraak bij de gyn om 13u30.
    Ze wou nakijken of ik eisprong gemaakt had.
    Volgens de ovulatietest had ik m’n sprong vorige week.

Zou er op de echo al een signaal zijn naar zwangerschap indien het zou gelukt zijn? Of is dit nog veel te vroeg?

Sorry voor de lange uitleg maar ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen.

Veel liefs

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Nee. Niets te zien.

3. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

Jan 28, 2021
    1,617
    1,616
    113
    Female
    Helaas zal er inderdaad niets te zien zijn, daarvoor is het echt nog te vroeg!

4. Chechi

Chechi Niet meer actief

Alhoewel er altijd wordt gezegd dat er niks te zien is, is dit bij mij tot echt anders gelopen. Toen ik bezig was om zwanger te raken van mijn zoontje, deed ik mee als vrijwilliger voor gynaecologisch onderzoek voor gynaecologen in opleiding. Zij mochten toen op mij "oefenen" met de (inwendige) echo.

Ze vroegen aan mij of ik zelf nog speciale wensen of vragen had. Ik had vertelt over mijn miskraam een aantal maanden geleden, of het allemaal goed werkt etc. Ze wisten van mijn zwangerschapswens. Ik had net 5 dagen geleden mijn eisprong gehad. De gynaecoloog in opleiding vroeg toen aan de gynaecoloog die les gaf of er al iets zichtbaar kan zijn op de echo zo kort na de eisprong. De gyn begon een beetje te stamelen en twijfelen of ze iets zou zeggen. Vervolgens antwoordde ze: het is dat het een setting is om te leren, daarom geef ik dit antwoord. Maar op basis van wat ik zie denk ik dat mevrouw (ik dus) bevrucht is. Dit is soms zichtbaar doordat er meer dan anders activiteit te zien is rondom het gele lichaam. Ze vond dat er bij mij erg veel activiteit zichtbaar is. Ze noemde vervolgens dat een bevruchting NIKS ZEGT over de innesteling en dat ze dit daarom nooit noemen tijdens consulten, omdat het daarna vaker mis gaat dan goed (70-80 procent van gevallen nestelt niet goed in) en voor een hoop teleurstellingen zal zorgen. We maakte de afspraak dat als ik zwanger bleek, ik dit even zou laten weten. 4 dagen later, op 9 dpo, had ik mijn eerste positieve test. Ik heb laten weten dat ik zwanger was en mocht voor de fun terug komen voor een eerste echo. Ik heb ook een foto gekregen van de 'activiteit' rondom de baarmoeder, omdat dit eigenlijk de eerste officiële echo was.

Dus ja. Er is (soms) wel wat te zien. Maar nee, ik verwacht niet dat je daar zomaar achter gaat komen.

Roni7888, Laura94 and Tootsie like this.

Share This Page