38 weken, baby ineens los boven de bekken en hoge bloeddruk

Discussion in 'De bevalling' started by Alieke, Sep 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    #1 Alieke, Sep 28, 2011
    Last edited: Sep 28, 2011
    Hoi allemaal,

Maandagnacht heb ik een behoorlijke weeënstorm gehad, uiteindelijk na een warme douche en 2paracetamol's ben ik na een paar uur in slaap gevallen. De volgende ochtend was alles weer weg.. pff maar wat waren die weeën pijnlijk!
    Ik kom net van controle terug, de baby lag vorige keer tegen mijn schaambeen aan (wel los) en nu ineens heel hoog boven te bekken.

Mijn bloeddruk is behoorlijk gestegen, niet TE hoog maar vergeleken met mijn begin bloeddruk. (Begin = 112/61 en nu 140/85) Urine was verder schoon en hartje klonk goed. Vrijdag moet ik terug komen! Ben trouwens in 1 week tijd 2kg aangekomen.. (nu totaal 8kg aangekomen) Dat vond de vk ook wel een beetje veel in een korte tijd.

Heeft iemand dit ook gehad? Ik baal er enorm van.. was zo blij dat deze wel mooi laag lag (andere 2 niet) maar helaas was dat voor korte duur. :(

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Maak je niet druk.

Bij mijn beide zwangerschappen steeg mijn Bloeddruk ook flink met mooi weer. Ik ging ook vocht vasthouden wat die 2 kilo zou kunnen verklaren. En dat aankomen in een week als je hoogzwanger bent is echt niet zo vreemd.

Mijn tweede lag ook ingedaald en toen weer hoog. Een dag voor de bevalling is hij weer gezakt.

Zijb allemaal kleine dingen, al moeteb ze je bloeddruk wel in de gaten houden natuurlijk. Maar echt, geen zorgen maken.

3. marooz

marooz Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    1,444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Bloeddruk stijgt vaak aan het einde van de zwangerschap, zolang je geen klachten hebt is er niets aan de hand, en hoort het er "gewoon"weer bij.

Ik lees dat je al 2 kindjes hebt gehad, dus dat de kleine nu nog hoog ligt is helemaal niet raar. Eerste kindjes moeten ingedaald liggen, 2de en 3de etc niet. Je buikspieren zijn al opgerekt en ze hebben meer ruimte (al voelt dit niet zo ;) ) Het kan wel pas bij de bevalling zijn dat de kleine indaalt.

Geen zorgen maken, zoals je het nu beschrijft is het heel normaal. :-D

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Thanks voor de geruststelling! Morgen moet ik weer langskomen dus dan zullen we zien wat mijn bloeddruk en kleine gedaan hebben ;)

Mijn eerste is trouwens ook nooit ingedaald geweest.. Helaas hoort dat bij mijn zwangerschappen, het had mij wat weeën gescheelt als ze wel laag lag.

Share This Page