Bang voor een tweeling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door San1986, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hi, :D ,
    Ik zit nu in mijn 1e ronde! Over 8 dagen mag ik testen, SPANNEND. Heb er raar genoeg een goed gevoel bij en mijn vriend ook, maar misschien is het alleen hoop, dus even afwachten maar.

Ik zit alleen met één ding:
    Ik ben zelf van een twee-eige tweeling maar mijn vriend ik ook van een twee-eige tweeling.
    Mijn schoon moeder heeft zelf 2 tweelingen gehad en zijn oma is ook van een tweeling. Bij mijn komt het alleen voor bij het nichtje van mijn moeder.

Daarom ben ik bang dat we misschien wel een tweeling krijgen. Ik wil erg graag een kindje maar twee wordt wel erg druk. Tuurlijk is het wel welkom maar ik zou wel even moeten slikken :(

Normaal gesproken slaat het een generatie over, dus afwachten maar!

Groetjes Sanne

2. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hey,

Nou dat word spannend.....ik hoop voor je dat je positief test en dat het er 1 is...de eerste keer ;)....misschien dat bij een 2de zwangerschap wel een tweeling word.....maar 1 om mee te beginnen is idd wel lekker!

Succes en ik duim!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi Sanne,

Ik ken dat gevoel! in mijn familie komen ook heel veel tweelingen voor, allemaal op een na twee-eiig. (dus de erfelijke vorm) ik wil ook liever geen tweeling en hoop ook dat het een generatie overslaat aangezien mijn broertjes tweeling zijn, en mijn zusje was het eigenlijk ook maar haar zusje is al vroeg in de zwangerschap overleden.

maar we kunnen er toch niet veel invloed op uitoefenen!

veel succes met klussen!

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ja, je hebt het niet voor het uitzoeken hè.
    Dat is dus gewoon afwachten en tevreden zijn met wat er komt.
    Succes.

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Kindje krijgen is een kadotje ..... en soms krijg je twee kadotjes ;)

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

ik zou helemaal happy zijn als ik zwanger ben, 1, 2 of 3...

maar voordat je je er druk om maakt eerst maar een positieve test, en dan nog wachten op je eerste echo...

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Bij mijn man zitten ook tweelingen in de familie, maar de verloskundige vertelde me dat je alleen een verhoogde kans hebt als het bij je eigen kant in de familie zit. Dus dat er bij je vriend allerlei tweelingen zijn, geeft voor jou geen verhoogde kans.
    Groetjes Saskia

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik heb dat gevoel ook een beetje hoor, m'n vriend is ook een deel van een tweeling, dus de kans zit er wel in.
    Natuurlijk ben ik net zo overgelukkig als ik hoor dat we 2 kindjes kunnen verwachten, maar het brengt ook meer stress met zich mee, met name in de financien.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Volgens mij klopt het wel wat Saskia zegt, als het bij je vriend in de familie zit levert dat voor jou geen verhoogde kans op. dat er bij zijn moeder 2 eitjes zijn gesprongen (in geval van 2 eiig) maakt voor jou niets uit.

Mijn moeder heeft 2 van haar 3 zwangerschappen 2 eitjes tegelijk gehad, dus voor mij is de kans wel reeel. En natuurlijk is een kind een cadeautje en liever 10 tegelijk dan geen kind, maar een tweeling kan zwaarder zijn.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Luxeprobleem in mijn ogen!

Zeg maar nee: dan krijg je er twee ;)

Veel hier zouden graag met je ruilen, dus vraag jezelf maar eens af of het echt een minpuntje is ;)

Elmo

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wat er al gezegd is klopt: Je hebt alleen een verhoogde kans op tweelingen als het bij jezelf in de familie zit... Dus aan de vrouwkant... Mankant heeft geen invloed!

Waar 1 kind eet, kunnen er ook wel 2 eten lijkt mij...

Ik zou het ook idd een luxeprobleem willen noemen ;)

12. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Mijn moeder is de helft van een twee-eiige tweeling, dus als het theoretisch allemaal klopt heb ik ook kans op een tweeling! Ik voel ook regelmatig een dubbele eisprong (ene dag links, andere dag rechts)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk hoop dat áls mij een tweeling gegeven is, het de eerste zwangerschap zal zijn...

Ik zie ook eigenlijk altijd al voor me dat er een tweeling bij zal zijn...slaat natuurlijk nergens op.

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

nou doe mij er ook maar twee hoor! hahahaha, vind het ook een beetje een luxe probleem....maar goed, iedereen denkt daar natuurlijk anders over.

het is idd zo dat de man die niet ´door´ kan geven. Alleen bij vrouwen is een twee eiigetweeling erfelijk. Mijn moeder is een twee eiigetweeling, mijn schoonmoeder ook. Maar mijn vriend kan dat dus niet doorgeven, mijn moeder wel.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ach je moet het maar zo zien: dan ben je met één worp klaar :)

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Zoals sommige al zeggen er zouden veel mensen zijn die graag met je zouden willen ruilen. Ik bedoel een tweeling zou natuurlijk wel moeilijkkunnen zijn. Of laat ik het beter zeggen in het begin even slikken zijn. Maar wat zou ik blij zijn als mij een wondertje gegeund zou worden. Als is dat er 1 of zijn dat er 2 of 3.

En idd waar 1 kind eet kunnen er ook wel 2 eten.

16. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Helemaal mee eens hoor ;) het is absoluut een wonder om er 1 te krijgen en helemaal 2.
    Ook begrijp ik wel dat sommige mensen er een beetje 'tegenop' zien, het is ook dubbel de kosten natuurlijk.

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Oei wel spannend ja!

Ik heb er liever 2 als geen ;)

Maar ik snap wel dat je een beetje nerveus bent ervoor...
    2 brengt een hoopmeer kosten met zich mee....plus dat het ook een stuk zwaarder is natuurlijk!

18. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik zou het juist geweldig vinden als wij een 2-ling zouden krijgen :) 2 kleine wondertjes op je arm :) Iets mooiers is er toch niet?.... Misschien is er wel 1 heel rustig en de ander een beetje druk ... Tja das net zoveel als 1 heeeeeeeeeel druk kind ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat ik heb gehoord van mensen die er twee kregen is dat je erg vaak korting krijgt in zaken. Maakt natuurlijk niet alles goed....maar inderdaad, waar 1 eet, kunnen ook 2 eten ;)

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Daarom.. mijn nicht heeft het ook niet breed... maar die heeft een 3-ling en redt het ook!

Je kan er ook rekening mee houden en ervoor sparen!

Je weet dat ze dezelfde dag jarig zijn.. je weet dat ze samen zwemles krijgen..
    Gewoon geld opzij leggen...

En waarom moeten de kleine kinderen broeken aan van 70 euro die met een paar maand weer te klein zijn? Dat kan echt veeeeeel goedkoper!

En je krijgt ook kinderbijslag voor 2 kinderen!

Deel Deze Pagina