4e bevalling altijd sneller ??

Discussion in 'De bevalling' started by Alva, Oct 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Mijn eerste bevalling duurde 13 uur (tussendoor zijn de vliezen door de gyn gebroken en kreeg ik weeen opwekkers omdat het niet opschoot)
    De tweede duurde 11 uur, zijn ook de vliezen door de gyn gebroken en daarna was hij er met een half uurtje.
    De derde waren de vliezen al 2 dagen gebroken en vanaf de eerste wee totdat ze er was duurde het 4 uurtjes.

Nu zei de gyn dat ik maar snel naar het zkh moest komen als deze bevalling begint, en dat ik een VK moet inschakelen voor als het te snel gaat, zodat we de VK in ieder geval al kennen.

Laten we nu net verder van het ZKH zijn gaan wonen met de kans dat dit ZKH gaat sluiten voordat ik ga bevallen en we nóg verder weg moeten (buiten de spits zeker 45 min.)
    Omdat we al 3 kids hebben kunnen we ook niet a la minute vertrekken maar moeten we oppas regelen.
    Kortom; ik maak me al een beetje zorgen dat we een 'berm baby' gaan krijgen straks :$

Daarom ervaringen gezocht, gaat een 4e bevalling nou echt zoveel sneller !? Of zijn er ook bevallingen die juist langer duren?
    Het lijkt me ook zo raar om bij de eerste wee te gaan vertrekken, met de kans dat je 3 x voor niks in het ZKH zit :)

2. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Ik hoop het niet haha: nr 3 was van 4cm naar geboorte in een half uurtje gebeurd😅 hoop op een wat langere bevalling word deze keer, was wel erg heftig vond ik

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Bij de eerste vanaf het breken van de vliezen 22 uur, weeën kwamen niet gang en heb wee opwekkers gekregen vanaf de wee opwekkers duurde het 14 uur.

Bij de tweede vanaf het breken van de vliezen 16 uur maar ook nu zette de weeën niet door . vanaf de wee opwekkers 8 uurtjes

Bij de derde ingeleid dmv breken van de vliezen met wee opwekkers en dit duurde 7 uurtjes,

Bij de vierde zaterdag op zondag nacht rug pijn zondag overdag enorme rugpijn en maandag ochtend niet meer te houden, ik bleek rugweeen te hebben en 3 cm ontsluiting, dit was 11.00 uur 8 uur later bevallen van een zoon,

De vierde duurde bij mij qua weeën dus echt het langste, vliezen braken bij 6 cm toen was hij binnen 30 minuten geboren ! Dat ging dus opeens na het breken van de vliezen heel vlot

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij m'n buuf was de 4e er in 1,5 uur 😊 alle kids lagen te slapen en Kraamzorg was op t nippertje binnen.

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hier de eerste 5 uurtjes
    De 2e 20 minuten
    De 3e ben ik benieuwd naar de vk zegt dat de 1e langzamer als de 2e is maar sneller als de 1e zou 2a3 uurtjes heerlijk vinden ik vind 20 minuten erg pittig en een behoorlijke knal :(
    Ben dan niet zwanger van de 4e maar ben best bang aangezien ik niet thuis mag bevallen haha en nu lees ik ook bij jou dat het sneller gaat steeds.. Als t te snel gaat moet ik thuis.. Maar toch.. T is wel een enge gedachten dus ik snap wat je bedoeld :p

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik weet niet meer hoe lang mijn vierde bevalling duurde. Dat is 10 jaar geleden en daarna heb ik er nog 2 gehad.
    Mijn laatste bevalling ging vrij snel.
    's Morgens vroeg een uurtje onregelmatige weeën. Toen begon het om een uur of 1 weer. Om een uur of 4 of 5 had ik 8cm. Hij was een sterrenkijkertje waardoor het laatste stuk niet snel ging. Maar ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als hij wel goed had gelegen.

Ik moet voor deze bevalling ook naar het ziekenhuis. Ongeveer een half uurtje rijden.
    Met de VK heb ik afgesproken dat als de bevalling begint wij eerst naar haar bellen. Dan komt zij checken hoe het gaat en of het veilig is om met eigen vervoer naar het ziekenhuis te gaan. Dat vind ik een heel prettig idee. Zo wordt de kans op een 'berm'baby een heel stuk kleiner.
    Ben ik al te ver? Dan belt zij een ambulance en afhankelijk van hoe ver beval ik thuis met de ambulance voor de deur of ik ga met de ambulance naar het ziekenhuis.

Sterkte met je laatste loodjes en maak een afspraak bij een VK bij jou in de buurt. Zij kan je vast helpen en geruststellen.

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou bij mij niet. Vierde was juist een lange bevalling met vliezen breken en weeenopwekkers. Terwijl de derde in 4 uur klaar was. Kwam toen in het ziekenhuis en al 9cm ontsluiting.

Ik was met de vierde dus ook voorbereid op n stortbevalling. Maar het ging helemaal anders.

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik ben heel benieuwd hoe de vierde bevalling hier gaat verlopen, zie er best tegenop.

Eerste was vanaf breken vliezen tot geboorte 27 uur. Tweede was 3 uurtjes en de derde was 2 uurtjes.

Nou ben ik bang dat het nog sneller gaat, of dat het weer mega lang gaat duren.

9. Alva

Alva Niet meer actief

Het kan dus nogal verschillen.. ik ben benieuwd!

Mijn 1e twee bevallingen gingen pas opschieten toen de vliezen waren gebroken. En bij de 3e liep ik dus al 2 dagen met gebroken vliezen, als je die tijd mee telt was het een heeeeele lange bevalling. In ieder geval genoeg tijd om in het zkh te komen.

Ik heb me wel aangemeld bij de vk. Voor de nazorg maar ook als back up.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    poehee 45 min buiten spits dat vind ik wel heftig hoor..
    ken iemand die helemaal alleen op de trap in ziekenhuis van 4de is bevallen (echt waar het kindje kwam eruit terwijl haar man om hulp ging zoeken en ze kon hem nog net een zetje geven zodat ie op het plateau viel ipv op de hoogste traptrede waar ze stond). niet om je te bang te maken sorry :D Alles goed gekomen met kindje overigens.
    Zij was trouwens gewoon thuis wat te lang blijven hangen zeg maar.

Anyways, zou je misschien je kinderen mee kunnen nemen naar het zks bij de eerste wee? Dan bel je ondertussen diegene die gaat oppassen en die haalt ze dan op in zks?

11. loirinha

loirinha Bekend lid

Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee, zit met hetzelfde, al 3 bevallingen gehad die gigantisch snel gingen dus heb al nare dromen over alleen thuis bevallen terwijl de rest van de kinderen om me heen rennen 🙈 we zullen zien

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik hoop dat de 4de niet sneller komt dan de laatste 2.

Ik ben bevallen (van wakker worden tot geboorte) in 4 uur, 2 uur en 2,5 uur. En vanaf dat de vk erbij was 1,5 uur, 20 min en 1,5 uur (laatste was medisch en moest bij twijfel meteen bellen.

Ik ben dan wel weer zo'n uitzonderingsgeval die geen weeen of persweeën heeft. Maar ik ben wel voorbereid (bij de derde al) op het mogelijke zelf bevallen.

13. Alva

Alva Niet meer actief

Geen weeën!? Dat lijkt me heerlijk en verschrikkelijk tegelijk.. hoe werkt het dan bij jou? Heb je wel weeën maar voel je ze niet ??

14. Alva

Alva Niet meer actief

Hoe heb je je daarop voorbereid trouwens? DIY bevalling filmpjes?? :D

Kids mee naar het zkh is idd een optie. Opa en Oma wonen dichterbij het zkh dan bij ons.

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Haha.... Ik vond het heerlijk, niks verschrikkelijks aan ;). Ze hebben bij de laatste bevalling gevoelt of ik echt geen weeënactie had, en ik heb dus echt geen weeën.
    Hoe ik weet dat het begint. ... tja.... te laat. Nu weet ik ondertussen dat ik heel veel moet plassen, maar dan ben ik al heel wat cm's onderweg. Ik merk het gewoon niet :D.

En nee, ik kijk geen filmpjes oid. Ik heb een schema gekregen van de vk met wat ik moet doen als de vk te laat zijn. Dus regels met geboorte, na de geboorte en de belangrijkste verzorging.

16. Alva

Alva Niet meer actief

Haha ik bedoel verschrikkelijk omdat je dus niks door hebt als het begint.. Jeetje wat spannend :$

17. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

Aug 9, 2015
    585
    0
    0
    Hier juist het tegen over gestelde!
    1ste bevalling duurde gemiddeld 20 uur
    2de bevalling duurde gemiddeld 28 uur
    3de bevalling duurde gemiddeld 34 uur inclusief 3 hele dagen (en nachten) weeën om de 10 min :(

Ik zie dus wel heel erg op tegen deze 4de bevalling....

Share This Page