Hallo dames, ik ben zwanger van ons eerste kindje, op dit moment 40+5. Gister ben ik gestript door de vk en ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben. Kort erna mijn slijmprop verloren en slijmerig bloed (nu nog steeds) en menstruatiepijn. Helaas heeft het niet geresulteerd in een bevalling. Vandaag had ik in het ziekenhuis een CTG en echo om te kijken of de kleine het nog goed maakt. De vk van het ziekenhuis heeft me toen ook getoucheerd en ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben, ze schrok hier wel van en wilde eigenlijk vandaag nog mijn vliezen breken maar na overleg met mijn eigen vk besloten dat die het morgen zelf komt doen. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere dames die ook al veel ontsluiting hadden maar geen sterke weeën. Sinds het toucheren heb ik weer krampen en soms weeën die helemaal niet sterk zijn en dan weer urenlang niks. Wat kan ik dus verwachten morgen, ik ben zo bang voor een weeënstorm of dat het juist helemaal niet op gang komt.. Zal de bevalling waarschijnlijk kort gaan duren omdat er al veel ontsluiting is??
Bij mij zijn de vliezen gebroken met 4 cm ontsluiting door de verloskundige. Had na ongeveer een uur flinke krachtige weeën en na 3,5 uur bevallen.
Ai, ja bij mij kwam ik wel gelijk in een weeenstorm, maar lang heeft het niet geduurd, toen waren ze er al. Je zit al bijna op de helft van je cm!!!! komt goed. Succes
Ik had heel lang (36 uur) regelmatige voorweeën en uiteindelijk ook 3 cm ontsluiting. Omdat het niet genoeg doorzette en mijn bloeddruk opliep hebben ze om 10 uur mijn vliezen geprikt. Er gebeurde te weinig dus om 11 uur aan een infuus met weeën opwekkers, wat een uur later nog een standje hoger ging. Toen kwam het goed op gang, om 13.00 uur zat ik op 5 cm. Toen werd het erg heftig en kwamen de weeën steeds sneller en deden steeds meer pijn, maar had nog wel een korte pauze ertussen. Om 15.30 uur had ik 8 cm en mocht ik voorzichtig meepersen. Om 16.15u echt actief persen en om 16.24u, na 3 persweeën, is onze zoon geboren! Het komt goed, veel succes!
Mausi, was dat bij je 1e kindje?? Jomidi, dank je! Hoe lang na het breken van je vliezen ben jij bevallen en had je ook 4 cm??
Ik had helemaal nog geen weeen, maar wel 2-3 cm ontsluiting (39 +0). Vk heeft vliezen doorgeprikt om te kijken of de bevalling zou beginnen. Dat gebeurde...binnen 3 uur bevallen (2e kind). Ik heb geen weeenstorm gehad, terwijl ik dit bij mn eerste (wel spontaan begonnen bevalling wel heb gehad.
Hier het zelfde vorige week bevallen ik hadden 4 cm en bloedverlies in het zh hebben ze me vliezen gebroken en daarna wee opwekkend omdat me weeën niet opgang wilde komen
Ik heb bij de tweede eigenlijk helemaal geen regelmatige weeën gehad, en tot een cm of 7 waren ze op zich wel krachtig, maar dragelijk. Bij 4 cm had ik best aardige weeën, moest ze wel wegzuchten bijvoorbeeld, maar dat was goed te doen. Daarna is het onregelmatig gebleven, met af en toe een flink pijnlijke wee tussendoor en af en toe vrij lichte weeën. Met 7 cm zijn mijn vliezen gebroken door de vk, en toen had ik binnen een paar minuten en een paar hele flinke weeën 10 cm. Vanaf een cm of 4 heeft het misschien nog 2 uur geduurd tot geboorte.
Hoe gaat het nu ts? Om antwoord te geven: Totaal geen tijdsbesef van wanneer de vk geprikt heeft tot geboorte, (we waren alleen, vk heeft geprikt en is na een andere bevalling gegaan), maar denk zo'n 3 uur. Bij de 2e, 51 minuten na breken van de vliezen. Derde duurde wel een tijdje, zat scheef in het bekken
Hier 3cm ontsluiting zonder weeën. Vervolgens af en toe harde buiken en toen braken de vliezen. Een half uur voordat de kleine geboren is nog geen krachtige weeën. Spraken toen al over eventueel infuus met weeenopwekkers, maar gingen het nog even aankijken. Had pas krachtige en regelmatige weeën toen ik al echt persweeen had. Kon nog net gaan liggen en toen kwam het kindje al, heb eigenlijk niet echt geperst, maar alleen de perswee niet meer weggezucht zoals ik aan het doen was. Kan dus ineens heel snel gaan, zonder dat je al duidelijk enige tijd krachtige en regelmatige weeën hebt. Elke bevalling is gewoon anders. Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat de bevalling pas echt begonnen zou zijn als ik minstens elke 10 minuten 4 weeën had die elke 1 minuut aan zouden houden en waarbij ik me echt moest concentreren en focussen op de ademhaling en niet meer in staat zou zijn op dat moment een gesprek te voeren....... Nou niet dus!!! Had me gemeld in het ziekenhuis omdat mijn vliezen waren gebroken, anders was ik waarschijnlijk bevallen zonder medische hulp.
Bedankt voor alle reacties dames! Het breken van de vliezen was uiteindelijk toch niet meer nodig. 15 maart is onze zoon geboren! Zomaar uit het niets kreeg ik die ochtend om 5.30u heel veel buikpijn en rugpijn en bij het plassen schrok ik want mijn urine was bruin/groen! Net toen ik de vk wilde bellen voelde ik mijn vliezen breken en kwam het vruchtwater; de kleine had in het vruchtwater gepoept. De vk gebeld en we moesten meteen naar het ziekenhuis om me over te dragen aan de gyn. Nadat mijn vliezen waren gebroken voelde ik ook meteen regelmatige weeën om de 4 a 5 minuten. Om 6.30u waren we in het ziekenhuis en om 10.48u is de kleine geboren!
Ik heb ongeveer 18 uur voorweeen gehad om de 10-20 minuten die "goed" te doen waren. Ik zat daarna op 5 cm ontsluiting. Met 5 cm is mijn vruchtwater doorgeprikt in het ziekenhuis, daarna kwamen de weeën wel meer op gang, maar niet heftig genoeg. Ik moest dus ook nog aan het infuus vanaf 7 cm. Daarna ging het nog sneller en kwamen de weeen op een gegeven moment om de 30 seconden, maar in totaliteit vanaf 5 cm tot bevallen in 5 uurtjes!