Hallo dames, Ik heb een subklinische hypotheriode, dat wil zeggen dat mijn schildklier te langzaam werkt vanuit de aansturing door de hypofyse. Ik ben gelukkig nu (eindelijk) goed ingesteld met eurthyrox. Ik heb alleen vandaag te horen gekregen dat ik vanwege mijn schildklier een medische indicatie heb en dus in het zh moet bevallen. En omdat de kinderarts onze baby nog wilt zien zal ik waarschijnlijk daar moeten blijven. Ik zou zo graag na de bevalling weer snel naar huis gaan, mits medisch verantwoord natuurlijk. Ik ben dus vergeten te vragen waarom de kinderarts onze baby nog wilt zien. Weet iemand dat toevallig? *Edit* Ow ja, volgens mij zijn er geen antistoffen gevonden bij mij, maar dat vraag ik nog even na bij de internist.
Volgens mij willen ze altijd even controleren hoe de waarden van je kindje zijn, je hebt namelijk de gehele zwangerschap medicijnen gebruikt. Daarnaast is het in meerdere ziekenhuizen standaard dat een kinderarts je kindje controleert wanneer je onder medische indicatie in het ziekenhuis bent bevallen. Het risico dat er met het kindje iets aan de hand kan zijn is natuurlijk altijd iets groter als je weet dat er met de moeder iets is. Door een standaard controle in te bouwen ondervangen ze ook een deel van het risico op claims. Al met al vind ik een extra check niet vreemd. Ik zou wel even vragen of ze nu al kunnen aangeven of je minimaal 24 uur in het ziekenhuis moet blijven. Ik verwacht van niet, maar ik denk dat het voor jou fijn is om nu al te weten of je daar rekening mee moet houden.
ik heb ook medicijnen voor mijn schildklier ik heb tyrax en ook in ziekenhuis bevallen mij word toen verteld dat ik 24 to 48 uur in het ziekenhuis moest blijven met de kleine omdat ze een risico had dat ze een versnelde hartslag zou hebben en dit gevaarlijk voor haar kon zijn Nu was het zo dat ze 's morgens om tien voor elf geboren is en we ;s middags rond vier uur al weer naar huis zouden mogen maar ik had een te laag hb,. wij hadden niks mee om onze dochter mee te nemen naar huis omdat ze gezegt hadden dat we moesten blijven, maar de volgende keer als die mag komen nemen we de maxi gelijk mee succes en hoop dat je gelijk weer naar huis mag
Ik ga ook met dezelfde medische indicatie bevallen. Ik heb eigenlijk nog niks gehoord over langer blijven, wel dat de baby gecontroleerd wordt door de kinderarts. Maar of dit vrijwel direct na de bevalling gebeurt of later.... Geen idee. Ik heb wel antistoffen in mijn bloed. Wat de gyn mij kon vertellen was dat het bloed van de kleine wordt gecontroleerd en hij dan prikjes krijgt om de schildklier te temperen. Na iedere 3 weken bloedprikken en extra controles, kijk ik inmiddels nergens meer van op en onderga ik het bij de bevalling ook maar. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus aan dat idee hoefde ik gelukkig niet te wennen.
ik zat ook aan de euthyrox, mede daardoor int ziekenhuis bevallen en controles bij gyn, kinderarts kwam idd ff check doen na de bevalling en ze namen geloof ik wat navelstrengbloed af. Stond 2 uur na de bevalling al buiten hoor..of tja ik zat te draaien in mn rolstoel had best een nachtje willen blijven Op dag 3 (dacht ik) moest meisje nog weer even bloed prikken in t ziekenhuis en smiddags belde de kinderarts dat alles prima was en ze niet meer gecontroleerd hoefde te worden. Hier geen antistoffen geloof ik en lage dosis euthyrox..ze kwamen er bij mij tijdens de zwangerschap achter dat ie iets te traag was.