Hallo meiden, Ik zit met een vraag. Volgens manlief zou ik onze jongste(nu 3maanden oud) pas een fles moeten geven als hij wakker word. Maar ik ben een beetje bang voor schommelingen van zijn suikerspiegel enzo. Je hoort van die maffe verhalen soms he? Maar hoe oud waren jullie kinderen toen je ze liet liggen om zelf wakker te worden en dan pas de eerste fles te geven. Ik zou namelijk echt niet meer weten hoe we dit deden bij mijn oudste zoon. (Nog lichtelijk dement van de zwangerschap??) Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Alvast bedankt Janna
Ik denk dat dat ervanaf hangt of je 's nachts nog een fles geeft? Wij gaven Bodhi om een uur of 11 een fles, en dan inderdaad rond 6 uur (ook omdat mijn partner dan uit bed ging voor zijn werk en dan gelijk een fles haalde voor me). Daarna legde ik hem terug en sliep hij weer verder tot een uur of 9. Toen hij 's nachts nog een fles wilde, afhankelijk hoe laat dat was, liet ik hem rustig doorslapen tot een uur of 8 of 9.
Als hij 's avonds nog een fles om 22 of 23 uur krijgt dan zal ik je kindje gewoon laten liggen hoor! Geniet van je luxe positie dat je kindje lekker doorslaapt!
Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor de borst. Ik ben zelf van mening dat kindjes zelf heel goed kunnen aangeven hoeveel en wanneer ze melk nodig hebben. (behalve dan kindjes die echt te licht of te zwaar zijn, ivm aankomen of bloedsuikerspiegel) Met 11 weken sliep hij van 20.00 tot 6.00, zonder voeding. Ik zou me met 3 maanden geen zorgen meer maken over suikerspiegels met een goed groeiend kindje, gewoon lekker laten slapen!
heb het vorige week aan het cb gevraagd nadat de kleine geslapen had van 20:30 tot 8 uur.... (ze weigerde te drinken om 23:30) maar volgens haar kunnen ze met 3 maanden hun bloedsuiker goed regelen (en ze is een lekkere stevige meid dus ze krijgt genoeg binnen) niet wakker maken dus, geniet ervan en kijk even hoe hij wakker wordt; tevreden en uitgeslapen of te hongerig?!
Ik maak sem nooit wakker voor een eerste fles. Soms komt ie al om 6.00 maar soms ook pas 8.00. Hij gaat wel altijd om 21.00 naar bed toe. Ik zou hem gewoon laten liggen tot ie zelf wakker word. Het lijkt mij dat een baby zich echt wel meld als ie honger heeft. Geniet er idd maar lekker van dat je een beetje kunt slapen.
ik heb shirley ook nooit wakker gemaakt zelfs niet overdag ik denk altijd als ze te wijnig overdag dan binnen krijgt komt ze in de nacht nog wel een keer als ze over dag dan te veel slaapt en in de ochtend maak ik haar nooit wakker kan ik zelf ook ff lekker wat langer liggen maar normaal is ze er dan rond een uur of 8 maar vandaag was ze er dus om 6 uur ik vind het allemaal wel goed ze wordt zelf wel wakker als ze echt honger heeft
Ik laat Sven hier ook altijd liggen, de laatste week komt hij na de voeding van 23.00 rond 6/7. (je brengt me wel op ideeen, vriendlief gaat rond die tijd zijn bed uit, dus kan hij inderdaad mooi de fles maken Sven krijgt pas sins 3 dagen een fles...)
Ligt ook een beetje aan het gewicht van het kindje. Ons jochie kreeg met 3 maand gewoon een fles wanneer hij honger had. Vaak was dat tussen 7 en 8.. En dan 's avonds tussen 22 en 23.00 de laatste fles.
Ik maak Ayla 's morgen niet wakker voor de fles. Ik merk vanzelf wel wanneer ze komt. Afgelopen nacht heeft ze na de fles van 23.00 uur geslapen tot 07.45 uur. Ik heb er heerlijk van genoten . Meestal komt ze voor de eerste fles trouwens tussen 06.00 en 07.00, dit was dus wel een uitzondering.