Hoi dames, Abel is 6 maanden, en we zijn nog een beetje aan het stoeien met zijn schema. Ongeveer: 7:00 180/6 11:00 (vers) fruit 12:00 180/6 15:30/15:45 180/6 17:00 groente (klein potje) 19:45 papfles (met rijstebloem) Geprobeerd om om half vier potje te geven, maar dan wil hij meteen daarna zijn fles, dus nu proberen we het maar zo weer.................. Mss weer proberen alshij ook brood eet, hoe is bij jullie die fles komen te vervallen? Afbouwen of weglaten? grt Esther
Wij gaven Finn rond 15.30 een liga of ander koekje ipv een fles. Die fles die jij om 12uur geeft gaven wij als hij wou, dat was meestal pas 13.30, dus dan schuift alles ook iets meer op. Oja, en wij gingen opvolgmelk geven, dat vult betr, weet niet of je dat al doet?
haast hoef je niet te hebben hoor, sommige beginnen pas op 6mnd met bijvoeding en zitten nog langer aan de 4e fles (zoals wij). bij de eerste ging de 4e er rond de 7,5 e maand vanaf, op t moment dat hij een boterham ging eten. dus: 07:00 u fles 10:00 fruit (met liga) 12:30 boterham + flesje van 120+4 (afbouwen naar 90+3) 15:00 fruit/soepstengel/limonade/liga 16:30 grote warme hap met vlees+aardaplles+groente in startfase kan je evt nog flesje van 90+3 geven als aanvulling, of yoghurt als toetje 19:00 papfles tijden zijn natuurlijk maar indicatief... gooi niet te snel een fles uit het schema...ze hebben t nodig. maak eerst maar eens een groentehap met aardappels en vlees en yoghurt...eers rond 16:30, als ze ouder worden verschuift dit ook weer naar iets later. Dus...neem de tijd......
Bij mijn zoontje heb ik het volgende gedaan. 8.00 180/6 11.00 fruithap (100gram) 13.00 bordje bambix granen pap ( 200) 180/6 15.30 dixsap met een liga 17.30 150 gram groente met 75 yogurt na. 20.00 180/6 met een paar schepjes rijstebloem. Bij adviseerde pas met brood te beginnen wanneer hij 7 en een halve maand is. Maar omdat hij tussen de middag vaak maar 50cc dronk van zijn fles ben ik pap gaan aanbieden en dat gaat er wel helemaal in. Van een lepeltje vind hij denk ik leuker.
Kijk ook eens bij: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/193547-naar-3-flessen.html Wat dacht je er van om naast zijn fruithap sap aan te bieden? Hij wil blijkbaar iets drinken en dan kan je hem dat aanbieden ipv melk. Het is waarschijnlijk ook gewenning van je kindje en hij zal even aan de verandering moeten wennen. Ik vind niet dat je hem te weinig geeft en er zit ook niet te lang tussen de voedingen of de momenten waarop je iets aanbied. Als je brood gaat introduceren en uitbreiden dan heeft hij nog meer ondersteuning voor zijn nieuwe schema met 3 flessen. Succes!
@ Essiedo Hoe gaat het nou? heb je wat aan de tips en adviezen gehad of ben je er inmiddels helemaal zelf uitgekomen? Ben wel benieuwd hoe je kleine het nu doet, omdat ik zelf ook net over ben gegaan op 3 flessen ipv 4 en het leuk vind om ervaringen te delen.