Ik ben momenteel 35 weken zwanger en ben van plan om alvast wat voeding in huis te halen (dit omdat ik gelijk ga beginnen met flesvoeding). Nu zag ik de winkel dat er nog een verschil in prijs zit tussen bijvoordbeeld Nutrilon en het huismerk van het Kruidvat. Nu is mijn vraag welke ervaringen jullie hebben met de voeding van het Kruidvat. Vind de prijs namelijk nogal veel schelen als ook het Kruidvatmerk goed is..... Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes Jeal
Hoi Jeal, Ja hoor je kan gewoon het huismerk nemen geen probleem. Ikzelf gebruik het huismerk van de etos, ook goed. In principe zijn alle merken goed, ze worden goed gecontroleerd dus kan geen kwaad. Geniet van je laatste weekjes en alvast suc6 voor je bevalling. Groetjes Kim
Weet niet of je een thuis of ziekenhuis bevalling wilt/moet maar als je naar het ziekenhuis gaat neem dan wel een pak eten mee. Anders zal je kleintje waarschijnlijk nutrilon of friso krijgen en dan zal hij/zij daarna weer aan andere voeding moeten wennen.
Mijn dochter is ook in t ziekenhuis geboren en kreeg dar friso.. eenmaal thuis ben ik zo overgestapt op t kruidvat merk. Dit ging probleemloos..dus je hoeft het niet mee te nemen hoor
Ja je kan het gewoon gebruiken, maar let wel op; mocht je in het zh belanden zorg dat je die voeding bij je hebt anders krijgt je kindje of nutrilon of friso ipv de voeding die jezelf wilt geven! en als je dan thuis bent geeft het alleen maar krampjes als je dan pas met de kruidvat voeding begint. Succes met de bevalling!
Hier ook al een paar weken KV extra Care (hypoallergeen variant) en het bevalt prima. Mverouw mag volgende week naar nummer 2. Hoop dat ze het daar ook zo ged op doet!
Kunstvoedig word streng gecontroleerd en elk merk is goed. Het is aleen afhankelijk van hoe je kindje er op reageerd welk merk het beste is. Sla niet teveel van te voren in. 1 bus is voldoende. Je hebt dan genoeg tijd, als blijkt dat je kindje het er goed op doet om na de bevalling een voorraadje in te slaan. Mocht je kindje het er niet goed op doen dan zit je niet met bijvoorbeeld nog 3 bussen op voorraad die je niet gaat gebruiken omdat je moest switchen van voeding. Tip: geef je kindje de tijd om aan voeding te wennen. Denk niet bij de eerste krampjes dat de voeding niet goed is. de darmpjes van je kindje moeten wennen aan het verteren van voeding en zijn nog niks gewend. Kijk het rustig een week/ 2 weken aan. Mocht je kindje er dan niet goed op reageren kun je altijd in overleg met cb of huisarts bespreken wat je het beste kan doen. Tenzij je kindje echt alarmerende signalen af geeft op de voeding die het krijgt, dan moet je eerder aan de bel trekken, maar dat lijkt mij vanzelfsprekens. En gelukkig is daar in de eerste week ook nog de kraamhulp die je steun en toeverlaat kan zijn in al je onzekerheden die j gaat ondervinden als mama zijnde Wij hebben voor nutrilon standaard gekozen, maar dit omdat deze ook bij de supermarkt word verkocht en de kruidvat bijvoorbeeld niet bij ons om de hoek zat. Daarnaast hebben wij de mazzel dat ons mannetje het er ook nog eens goed op doet. Wie weet als de kruidvat bij ons om de hoek was geweest dat wij daar voor hadden gekozen hoor!