4e IUI ronde...wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rembell, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Helaas zijn de eerste 3 iui rondes niet gelukt en gaan we nu door naar ronde 4. Nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Nu moet ik alleen gonalf toedienen ipv menopur. Iemand anders hier ervaring mee?

Groetjes!

2. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat het nog niet is gelukt. Hopelijk lukt het nu wel. Voor mij is dit de 2de iui van de 2de ronde. In totaal m'n 4de iui. Ik heb de eerste 3 keer fostimon gehad en nu ook gonal t. Van de fostimon had ik best veel last, van de gonal een stuk minder. Op welke dag zit je nu?

3. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    ja ja hier nog iemand aan de 4e IUI.
    ik heb afgelopen vrijdag de 4e IUI gehad.

ik gebruik ook gonal f (en ovitrelle). welke dosis heb je?

4. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Patentje, spannend weer die wachtweken. Was alles goed met de inseminatie?
    Ik gebruik nu de ene dag 87,5 en de andere dag 75 eenheden gronal. Met 75 fostimon had ik elke keer 1 goed eitje en 1 kleine. Hopelijk heb ik dit keer 2 goede eitjes

5. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    ja de inseminatie ging weer goed. nu weer afwachten.
    het is nu 3 dgn geleden, heb vandaag alleen n klein beetje lichtroze afscheiding

oh je wisselt van dosis dus?
    ik had de vorige keer 75 maar toen kreeg ik een overstimulatie : 5 eicellen die veranderden in cystes, dus de dosis is nu aangepast naar lager: 62,5 ; ik had nu 1 eicel..

welke cyclus dag zit je nu?

6. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rietje84 ja zeker jammer maar we gaan er gewoon weer voor:) Merk dat wanneer ik eenmaal bezig ben met de nieuwe ronde het wel weer gaat. Die wachtweken zijn het zwaarst. Hopelijk heb ik ook niet veel last van Gonal. Menopur best wat moodswings, helaas voor mijn vriend;) Dit is dag 5 van mijn nieuwe cyclus en ben sinds gisteren begonnen met Gonal 87,5 (dagelijks). Volgende week maandag echo. Wanneer moet jij weer voor echo?

@pantertje, wat spannend weer! Heb je altijd al Gonal gebruikt? Ik duim voor je!:)

7. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    @rembell: ja weer spannend. ik voel niks bijzonders net als altijd. ooit wel 7 of 8 rondes clomid gebruikt maar dat gaf niet. en nu voor het eest Gonal ja (sinds we begonnen zijn met IUI)

8. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie dat je 13/02 bloedprik afpr. hebt, testen ze dan al voor HCG? Lichtroze afscheiding kan goed teken zijn! (innesteling) Wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar soms is beetje hoop wel fijn om de wachtweken door te komen;)
    Heb zelf geen ervaring met Clomid, ik ga even googelen wat dat is:)

9. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Pantertje, lichtroze afscheiding kan inderdaad een innesteling zijn. Ik hoop het voor je. 5 eitjes met die dosis, wow wat veel. Zo zie je maar dat elk lichaam anders is.

Rembekrachtiger, ik kan dat gevoel. De wachtweken duren echt verschrikkelijk lang maar als je weer aan het spuiten bent gaat het allemaal prima. Haha mannen moeten er ook iets voor over hebben dus mogen ze de moodswings wel aankunnen :)

Ik zit nu op dag 8. Donderdag heb ik weer een echo en als alles goed gast zal dit weekend de inseminatie zijn. Het is nu eerst afwachten wat de hogere dosis doet.

Ervaring met Clomid heb ik ook niet.

10. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rietje, ik hoop dat er donderdag mooie follikels te zien zijn bij jou! :)
    Mag ik vragen waarom jullie iui hebben moeten starten?
    Bij mij ivm endometriose..

11. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook! Ik vrees alleen dat het net niet goed is gegaan met de gonal, ik had berekend dat er nog 37,5 in de spuit zat en dat ik dus nog 37,5 uit een andere spuit moest halen. Na dat ik beide had gezet zag ik pas dat spuit 1 op 0 stond, terwijl ik hem ingesteld had op 75. Nou ben ik bang dat ik 37,5 te veel heb gespoten.

Heb je veel last van de endometriose? Ik ken iemand die daar veel pijn door heeft.
    Ik heb 7 jaar geleden een miskraam gehad die niet goed is gecuretteerd. Er was een deel blijven zitten wat pas een maand later is verwijdert. Hierdoor is het gaan ontsteken wat voor verklevingen heeft gezorgd. 1 eileider zit volledig verkleedt aan m'n bekkenwand en is dus ook niet doorgankelijk. De andere heeft ook verklevingen en is minder flexibel. Daarnaast zaten er ook verklevingen in m'n baarmoeder. Deze is 2 jaar geleden schoongemaakt maar het blijven wondjes. Om een lang verhaal kort te maken is het te danken aan een foutje van een arts.

12. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh mmm, kan het niet zijn dat je de pen naar 75 gedraaid hebt maar dat er maar voor 37,5 vloeistof in zat? Of is dat niet mogelijk? Dit is eerste keer gonal voor mij dus die ervaring heb ik nog niet. En anders morgen even ZH bellen? Is vast vaker voorgekomen;) ben benieuwd wat ze adviseren.

Valt mee hoeveel last ik heb dus dat scheelt. Vroeger tijdens mijn puberteit veel meer. Maar de pijn valt in het niets met de grote van mijn wens voor een kleintje:)

Jeetje wat heftig zeg! Daar ben je vast heel boos en verdrietig over (geweest). Dat soort fouten mogen gewoon niet gebeuren. Heb je daardoor last en pijn?
    Maar lees ik het goed in je banner dat je al wel moeder bent van een zoon/dochter na 2e iui? Dat geeft dan wel weer troost wetende dat het ondanks een slordige fout alsnog mogelijk is voor jou! Dat weet je in ieder geval dan wel:)

13. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees net wat afkortingen door en zie dat je inderdaad voor een broertje/zusje gaat!:) wel heel fijn dat het dus kan!

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Volgens de bijsluiter moet de pen aangeven als hij niet alles heeft kunnen inspuiten. Je hoort te zien hoeveel er nog ontbreekt. Goed idee, ik zal steaks het zh bellen.

Dat is ook zo, voor een kindje heb je echt alles over. Gelukkig dat je er nu minder last van hebt. Gaat het ooit nog weg, of blijft dat zo? Die hormonen zullen er vast ook effect op hebben.

Jazeker, ik ben heel boos geweest, vooral omdat die gynaecoloog zo nonchalant erover was. We hebben 7 jaar op onze dochter gewacht, maar ze is het wachten waard. We hebben hierdoor nu wel meer vertrouwen in een goede uitkomst dan een toen. Gelukkig was het bij de 2de iui raak. We hadden zelfs en tweeling, maar helaas heeft de 2de het niet gered.

15. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mmm, nou dan zou het betekenen dat je inderdaad te veel hebt gehad. Heb je het Zh al gesproken?

De endo kan weg blijven, ik heb een vriendin die na IVF zwanger is geworden van een tweeling en nu helemaal geen last meer heeft. Dus alles kan, er is helaas zo weinig over bekend. Ik heb voor mijn IUI traject 5 jaar de pil doorgeslikt dus 5 jaar geen menstruatie gehad en dus ook geen last.
    Gelukkig waren (zijn) mijn eileiders nog ok dus kon ik starten met IUI, maar elke menstruatie kan de endo verergeren dus ik zal na 6 x iui waarschijnlijk overgaan op IVF. Heeft jou kennis met endo haar eventuele kinderwens kunnen vervullen?
    Ik weet overigens niet hoeveel invloed de hormonen op endo hebben. Waarschijnlijk verschilt dat p.p., al moet ik zeggen dat mijn endo er (nog) niet erger door is geworden.

Jeetje 7 jaar, dat was een heel traject. Waarom zo lang gewacht met IUI? Gaven ze daar nog geen toestemming voor? Maar wat fijn dat jullie een dochter hebben! Tot hoeveel weken was ze nog samen met haar broertje/zusje? Het blijft bijzonder een tweeling... Had je die iui meerdere follikels?
    Het blijft zeker net zo spannend nu je met tweede ronde bezig bent? Mag ik vragen hoe oud je bent (of kom je uit 84 zoals je naam zegt?:)

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb morgen mijn 4de iui! zonder hormonen nog, waarschijnljik is dit de laatste ronde zonder hormonen. En dan nog of 4x iui met hormonen, of ivf, maar daar zijn ze nog niet overuit. Mijn voorkeur heeft het eerste!

17. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb het zk gebeld en moet straks langs komen voor een extra echo.

M'n nichtje heeft ook last van endo. Zij heeft 6 iui behandelingen gehad en daarna is ze overgestapt op ivf. De eerste behandeling was gelijk raak. Nu heeft ze een zoon van 4 maanden oud. Het is dus zeker mogelijk. Hopelijk lukt het bij jou al met behulp van iui.

Er was tegen ons in eerste instantie gezegd dat de kans van slagen minder dan 1% was. We hebben het daarom op een gegeven moment opgegeven. Omdat de kinderwens bleef zijn we na eenpaar jaar terug gegaan. Toen bleek ook dat de verklevingen weggehaald konden worden wat de slagingskans een stuk groter zou maken. Dit kon 7 jaar geleden nog niet. Vandaar dat het zo lang heeft geduurt.

Het brusje heeft 11 weken geleefd. Toen is het hartje gestop met kloppen. Het was heel bijzonder geweest als we een tweeling hadden gehad, maar met 1 ben ik ook al erg blij :). We hadden inderdaad toen 2 eitje, waarvan 1 aan de kleine kant. Dat zal ook wel degene zijn geweest die het niet gehaald heeft.

Ik kom inderdaad uit 84 en ben nu dus 30.

Pandavlieger, wat spannend morgen. Hopelijk ziet het er allemaal goed uit.

18. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug uit het zh. Gelukkig viel het allemaal mee. Er zitten nu 7 eiblaasjes die tussen de 8 en de 15,5 mm zijn. Morgen is pas het effect van te veel spuiten zichtbaar, dus morgen mag krijg ik opnieuw een echo. Hopelijk zijn er dan 2 doorgegroeid zodat de iui ingepland kan worden.

pandavlieger, je kan toch zelf ook aangeven wat je wilt, mocht deze iui niet lukken of moet je ivf doen?

19. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Pandavliegen: Veel succes morgen! Laten we hopen dat deze ronde jouw lucky ronde is:) Afwachten en spannend weer!
    Blijf graag op de hoogte!

@Rietje,fijn dat je straks voor echo mag, weet je gelijk hoe het er voor staat! Hopelijk heb je al paar mooie follikels.

Wat fijn voor je nichtje dat het bij haar bij 1e IVF gelukt is! Net als Pandavliegen hoop ik dat het bij IUI blijft maar alles voor een (succesvolle) zwangerschap natuurlijk :) En geeft weer moed om succesverhaal te horen in combi met endo.

Jeetje minder dan 1%, je wereld stort dan even in elkaar kan ik mij zo voorstellen. En wat goed dat jullie niet hebben opgegeven en er mogelijkheden waren om toch door te gaan! Je was zeker in extase toen je erachter kwam dat je zwanger was?:)Wel bijzonder dat er 1 dan overblijft, is dat iets wat vaker voorkomt bij tweeling?

Ik kom uit 83 dus we schelen niet veel:)

Wat een spannende twee weken komen er weer aan dames!

20. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rietje, 7 eiblaasje is behoorlijk wat! Of heb je dat altijd? Moet je vanav ook nog gonal toedienen of sla je vanav over?

Deel Deze Pagina