4e IUI ronde...wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rembell, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Goh moet pas 18 april stoppen met de pil.. En dan gaat t circus beginnen. Wel rustig tot die tijd.
    Ik zit nu een week aan die pil en krijg nu ineens puistjes op voorhoofd . Ik dacht altijd dat t beter werd vd pil..

2. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pantertje, fijn dat je even rust hebt! Iedereen reageert natuurlijk weer anders op de pil, misschien moet jouw lichaam hier ook weer even aan wennen. In ieder geval een spannend vooruitzicht!

3. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Rembell, de echo is morgen dus ik hoop dan al wat te zien :) hoe eg is de endo bij jou?
    Bij mij is 1 eileider aan m'n bekkenwand verkleefd en dus niet doorgankelijk. In de andere eileider en ook m'n baarmoeder zitten/ zaten verklevingen. Daarnaast is die eileider ook minder flexibel. 2 jaar geleden zijn m'n baarmoeder en eileider opgeschoond. Of de verklevingen nu weer terug zijn is helaas alleen me een operatie te zien. We hopen dat het nog steeds schoon is.
    Oh ja, ik heb ook een korte cyclus waardoor ik niet altijd en eisprong hebt of als ik hem wel hebt wordt ik te snel ongesteld. Zo heeft het eitje geen tijd om in te nestelen.
    Sorry het is een langdradig verhaal geworden haha

4. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ps klopt het dat dot topic verplaatst is? Ik kon hem namelijk in eerste instantie niet vinden.

5. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Rietje het forum is inderdaad verplaatst, ik kreeg hier gisteren een bericht over.
    Veel succes vandaag bij de echo! Ik hoop dat er mooie follikels in de goede eileider te zien zijn! Ja dat is lastig, we weten niet of het erger wordt/is of dat het redelijk stabiel blijft. Dat is rotte van deze ziekte, we weten zo weinig. Weet je dat ik niet eens meer weet waar het allemaal zatJ Stom eigenlijk, maar volgens mij waren mijn eileiders prima en zat er op 1 eierstok wat verklevingen maar weet niet meer welke. Ik heb dacht ik graad 3.
    Die korte cyclus had ik ook maar nu door de utrogestan is dat in ieder geval opgelost en zal dat bij jou ook het geval zijn. Daar hoef jij je dan geen zorgen meer om te makenJ Maar kijk uit…die balletje kunnen je kwaaltjes geven die heel veel op zwangerschapskwaaltjes lijken, dont be fooled;)

Laat je weten hoe de echo was?

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk ben ik niet de enige die deze topic niet meer terug kan vinden. Waarschijnlijk krijgt alleen degene die hem geopend heeft hier bericht van.

De echo was goed, er zijn 2 follikels, 16,5 en 14,5. De grote zit gelukkig rechts. Nu nog 1 dag gonal spuiten en dan mag ik morgen avond al ovitrell zetten. Op goede vrijdag is de iui. De naam zegt het al, dit wordt een hele goede dag :D.
    Ik vind het wel erg snel maar de gyn had er alle vertrouwen in dat beide follikels nog hard door groeien. Helaas krijg ik geen echo meer. Toch wel jammer dat je geen zekerheid krijgt over hoeveel eitjes er springen.
    Ik ben wel blij dat ik nu inderdaad ook de utrogestan krijg. Zo heb je toch een grotere kans op slagen. Ik weet alleen niet precies wanneer ik moet beginnen. Op de verpakking staat dat ik op de dag van de punctie moet starten, maar dat is helemaal niet van toepassing. Er is ook niet uitgelegd hoe laat ik die dingen moet inbrengen. Hopelijk vergeet ik het vrijdag niet na te vragen. Ik weet heel goed dat ik alle kwaaltjes moet negeren. In de praktijk is dit helaas nog wat moeilijker dan gezegd! Maar toch, ik zal het proberen te negeren. Lijken de bijwerkingen dan nog meer op een zwangerschap dan ovitrell of pregnyl?

Graad 3 is toch gemiddeld? Sorry, ik ben hier niet heel goed mee bekend. Dat is inderdaad echt het rotte aan endo. Je weet total niet waar je aan toe bent en hoe het zich ontwikkeld. Ik snap heel goed dat je niet meer precies weet waar wat zit. Je krijgt ook zo veel info op je af dat je op een gegeven moment de weg kwijt bent. Bij mij zaten gewoon overal verkleving, dat maakt het makkelijker te onthouden :)

7. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden :)

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik was het topic ff kwijt :D Maar weer gevonden!

Rietje! Twee mooie eitjes!! Top meid! Dit wordt een super goede vrijdag :D

Rembell, hoe is het bij jou?! Nog een paar dagen wachten?

Spannend pantertje! IVF!

Ik verwacht volgende week ergens de 6de IUI. Hopelijk op donderdag, dan werkt bij favo arts ook ;).

9. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Pandavlieger, laten we hopen dat het donderdag wordt :) Het is toch wel een fijn een arts te hebben waar je vertrouwen in hebt. Mocht dit niet raak zijn, stap je dan over op ivf?

10. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Nou dat was de bedoeling, maar na heel veel praten en ruziën met manlief, en slecht slapen hebben we nu besloten aan te geven dat we nog geen IVF willen, maar liever eerst hormoon gestimuleerde IUI's.

Ik zeg niet perse definitief nee tegen IVF, maar ik ben er zo nog niet aan toe..

Dus volgende week bij de IUI meteen een gesprek over hoe daarna verder. Ik hoop dat ze akkoord gaan met nog wat IUI met hormonen.

Zal een van de weinige zijn, maar het IVF traject zie ik nog niet echt zitten om eerlijk te zijn.

11. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn Rietje!! Dat is heel positief! En ik krijg nooit een echo voorafgaand de iui of daarna. Denk dat ovitrelle/pregnyl er zeker voor zorgen dat het eitje springt:) En hopelijk wordt het een heeeeele GOEDE vrijdag voor jullie!
    De utrogestan hoef je pas te starten na de iui en dan t/m aan de bloedtest (minimaal). Tenminste dat is bij mij zo. Vraag het inderdaad maar even na op de dag dat je de iui krijgt. Je hoeft er in ieder geval nu nog niet mee te starten hoor.
    Graad 3 is ernstig en graad 4 is zeer ernstig (de hoogste graad). Ik heb het een beetje losgelaten hoe en waar want uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is zwanger worden:) Hoe en wanneer maakt niet, als het maar lukt;)

Pandavliegen, wat fijn dat de iui weer in aantocht is!:) En hopelijk voor jou op donderdag!

Ik moet vrijdag aanstaande naar zh voor bloedtest. Ik voel me precies hetzelfde als voorgaande keren weer dus heb weinig hoop meer. Gevoelige boobies zijn verdwenen, lichtelijk pijn in onderrug dus alle verschijnselen dat mijn ongi weer in aantocht is:( Maar goed, nog even definitief afwachten. En anders op naar de laatste iui!:)

12. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat klinkt nog vrij heftig, die endo. Wat knap dat je het zo los kan laten en je kan focussen op je doel, zwanger worden. Ik hoop echt dat het je lukt. Het liefst natuurlijk op natuurlijke wijze, maar die hoop hebben we allemaal al wel opgegeven. Dat het lukt is het belangrijkste.
    Je gevoel heeft meestal gelijk, hopelijk is dat niet zo. Dat zou balen zijn. Nog 2 dagen in spanning.

Ik krijg ook nooit een echo voor of na de iui. Maar ik zou het wel graag willen. Nu blijf ik twijfelen of de follikel(s) wel groot genoeg zullen zijn bij de eisprong en of ze daardoor wel zullen springen.
    Het is goed dat ik nu weet dat je op diezelfde dag al moet beginnen. Ik zal de pillen vrijdag dan maar meenemen naar de iui aangezien ik daarna gelijk doorga naar m'n werk.

13. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik krijg bij mijn favo arts wel altijd een echo na de IUI, maar bij de rest niet. Vind het zelf wel super fijn. Zo wist ik de laatste 2x keren dat mijn eisprong al geweest was! Maar volgens de arts waren we qua timing perfect :)

Snap eigenlijk niet dat ze dat niet gewoon standaard doen, zoveel moeite is het toch niet? En het geeft toch een beetje rust.

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn pandavlieger dat jij wel nog een echo krijg. Ik ben er stiekem en beetje jaloers op ;) Van mij mogen ze het inderdaad ook standaard doen. Het zou een hoop twijfel weghalen.

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Vraag er anders om rietje? Bij de eerste iui heb ik het gewoon gevraagd, ging wel een beetje mopperend, maar ze deden het toch :) 2,3 niks gehad en de afgelopen 2x wel weer :) e afhankelijk welke arts de volgende keer wel of niet ;)

16. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Het klinkt misschien raar maar ik durf het niet te vragen. Bij 1 van de iui's 2 jaar geleden heb ik het en keer gevraagd en toen zei ze dat ze dat niet doen en ging gelijk ove opmaat anders. Ik heb nog steeds dezelfde gyn. Het voelt zo dom om het nogmaals te vragen.

17. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh rietje, dat kan ik me wel
    Voorstellen!! Ik durf het ook niet meer te vragen aan die mopperende gyn ;) dus probeer nu iedere keer bij een andere te zitten ;)

Rembell, hoe gaat het?! Vandaag bloedprikken toch? Spannend!!

18. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pandavliegen, inderdaad, vanmorgen naar zh geweest voor bloedprikken. Vanmiddag de uitslag. Maar ik ken mijn lichaam inmiddels zo goed dat ik eigenlijk al weet dat het niet raak is:(
    Dus ik ben mij al mentaal aan het voorbereiden op iui 6:) De laatste!
    Wanneer heb jij weer echo?

19. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Spannend Rembell. Aan de ene kant jammer dat je je lichaam zo goed kent.
    De 6de is toch 2 maal 3 keer scheepsrechts. Dus 2 maal zoveel geluk :)

De iui is bij mij goed gegaan. We hadden weer 25 miljoen zwemmertjes. Hier zou toch een winnaar tussen moeten zitten.

20. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga op naar iui 6!:) Nummero vijf was ook niet mijn getal!
    Rietje, er hoeft er maar 1 raak te zijn! Ik hoop het voor je!
    Fijn paasweekend!

Deel Deze Pagina