4e IUI ronde...wie nog meer?

Discussion in 'MMM clubs' started by Rembell, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    M'n nichtje had daarnaast ook nog erfelijke afwijkingen wat voor proberen zorgde. Dus dat het haar gelukt is, is goed nieuws voor vele andere, zoals voor jou. We houden de moet erin :)

Lekker eigenwijs zijn heeft toch zo z'n voordelen ;) Als ik niet perse alsnog opnieuw wilde proberen hadden we onze dochter niet gehad :)

Op 1 of andere manier wist ik al ongeveer een week na de iui dat ik zwanger was en ook dat het dit keer goed zou gaan. We waren mega zenuwachtig bij de test, maar wat gelukkig toen we de uitslag zagen.

Vanishing twin, zoals dat heet, komt schijnbaar vaak voor. Alleen is meestal de 2de al binnen 6 weken weg, waardoor je niet weet dat je zwanger bent geweest van een tweeling.

Haha dan schelen we inderdaad niet veel. Mooie leeftijd om een kindje te krijgen ;)

7 follikels heb ik normaal niet. Ik had altijd 1 grote en 1 die net aan de te kleine kant was. Daarnaast zijn er altijd nog wel een aantal kleintjes, maar daar keken zo nooit naar. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel er morgen nog over zijn. Ik mag vanavond gewoon de normale dosis gonal spuiten. Schijnbaar gaan ze er niet vanuit dat lang niet alle 7 doorgroeien.

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik kom ook uuit '83 :D

Zo rietje, 7! Dat is een hoop! Wel goed dat je nog opnieuw naar het ziekenhuis bent gegaan toen! In een paar jaar kan er ineens veel vooruitgang zijn hé.

Ik ga ook zelf aangegeven dat ik nog geen IVF wil, maar als de IUI met hormonen zinloos vinden, moet ik er toch nog eens overdenken.

We hebben minder dan 1% kans op een natuurlijke zwangerschap, dus wil het liefste zoveel mogelijk kansen met medische hulp ;)

3. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Grappig dat we alle 3 ongeveer even oud zijn :)

Zeker, er verandert zo ontzettend veel en er is echt steeds meer mogelijk. Lang leve de wetenschap :)

Snap ik, waarom nog proberen als het zinloos is. Lastige keuze lijkt me. Percentages zeggen ook niet alles. Wij hadden ook minder dan 1% en het is ons ook gelukt, dan wel met hormone, maar toch.
    Ik zie in je banner dat de samenlevingstest negatief was. Bij iui zou dit toch geen probleem moeten zijn? Wie weet wat een klein beetje hormonen voor restultaat geeft.
    Voor nu hopen dat het dit keer raak is bij ons allemaal

4. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ja IUI zou de oplossing moeten zijn :D we hadden geloof ik 10%(!!!!) kans per keer :). Maar ze willen niet oneindig IUI, of eigenlijk maar een keer of 8 :p

ik hoop ook dat het gewoon dit keer raak is voor ons allemaal! :cool:

5. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rietje, dat geeft mij extra moed! Dankjewel:)
    Ik heb ook sterk het idee dat wanneer je zwanger bent je dit gewoon voelt, hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn maar zoals jij het beschrijft... denk dat dat ook bij mij zo zal zijn. Tot nu toe heb ik alle keren dat het niet gelukt is ook niet het gevoel gehad dat het succesvol was. Voelde mij gewoon "leeg", wanneer het raak is verwacht ik een warm gevoel van binnen. Vraag me niet waarom :)
    Laten we hopen dat we dat allemaal deze ronde hebben!
    Nou dat is dan mooi nieuws dat er 7 zichtbaar zijn! Laten we inderdaad hopen voor een mooi paar! Morgen weet je al weer meer. We volgen elkaar mooi op zo!
    Pandavliegen: IUI 12-02
    Rietje: IUI (dit weekend?)
    Rembell: IUI (volgende week ergens?)

@Pandavliegen, ik ben benieuwd welk traject je hierna moet (wellicht helemaal niet nodig, daar hopen we natuurlijk op!) Wat het ook is, als het doel maar bereikt wordt;)

Wanneer wordt een samenlevingstest gedaan? Is dat standaard bij sommige ziekenhuizen? Heb jij die ook gedaan Rietje? Staat mij niks van bij namelijk.

6. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Bij ons werd die niet standaard gedaan, omdat ze de impact te groot vonden (op een bepaald tijdstip sex hebben) en ze het niet gepland kregen om het via het lab (zaadbewerking) en met een uitstrijkje te doen. Haar conclusie was wacht tot je 2,5 a 3 jaar bezig bent, en kom dan maar terug, de behandeling is toch hetzelfde, ondanks de uitkomst van de samenlevingstest.

Naja, ik helemaal over de zeik, en een second opnion aangevraagd, daar ging het, onderzoek, check, samenlevingstest? niet? oh dan doen we die eerst. En vervolgens mochten snel starten. De gyn daar zei, dat ze het nog nooit op die manier had gezien en het niet gek was dat we nog niet zwanger waren.

ik ga er trouwens vanuit dat we gewoon doormogen met hormonen en IUI :) ze luisteren eigenlijk best goed naar wat wij willen/ aan toe zijn. Ik ging bijna van m'n stokje toen ze IVF noemde in het uitslag gesprek :p Was toen echt heel blij dat we met IUI mochten beginnen, in mijn eigen cyclus, zonder extra dingen. En hoop nog altijd dat meer niet nodig is :D

Zou mooi zijn! 4x is scheepsrecht! ;):cool::D

7. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Pandavliegen, wat goed dat je voor een second opninion ging en zo uiteindelijk toch sneller IUI kon starten.
    Nog een overeenkomst voor ons alledrie! Ons eigen gevoel volgen.
    Mijn ervaring:mijn gyn zei dat het geen endometriose was wat mij last gaf tijdens menstruatie, ik vertrouwde het niet en wilde toch graag een kijkoperatie, en wat bleek...wel endo. Dus ook hier doorgedramd, gevoel gevolgd.
    Ik heb even wat gelezen over samenlevingstest, ik snap nu dat het "probleem" omzeild wordt.
    Fijn dat ze goed naar jullie wensen luisteren! IUI met hormonen lijkt mij dan inderdaad een logische volgende stap. Want een negatieve samenlevingstest geeft verder geen problemen bij innesteling neem ik aan?
    En ik geloof er in dat wij alledrie zwanger gaan worden!:) good vibes;)

8. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    inderdaad goed dat jullie beide een second opinion aan hebben gevraagd. Gelukkig nemen ze jullie in dit zh wel serieus. Wat een slechte artsen hadden jullie de eerste keer. Het slaat nergens op om zo'n simpele test niet te doen. Bij mij was dat jaren geleden het eerste wat ze deden. En als arts niet luisteren naar een voorgevoel is ook niet goed. De meeste vrouwen kennen hun eigen lichaam toch vrij goed.

Remgelicht, ik hoop dat je gelijk heb :) hou die good vibes nog even vast ;)

9. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Pandavlieger, hoe is de iui gegaan?

De echo bij mij viel tegen. Gister had ik een follikel van 14,5 en 1 van 15,5. Die van 14,5 konden ze niet terugvinden. Er zat aan die kant wel een van 12,5. Die van 15,5 is nog steeds 15,5. Er is dus in een dag tijd niet veel gebeurt. De overdosis die ik per ongeluk gespoten had heeft dus geen effect gehad. Het is wel een teleurstelling aangezien ik de vorige 3 keer altijd op dag 10 minstens 1 follikel had van zo'n 18 a 19 mm.
    Over 2 dagen mag ik weer voor een echo. Nu maar de hoge dosis medicijnen aanhouden voor de komende 2 dagen.

10. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rietje, succes vandaag bij de echo! Hopelijk zijn er mooie follikels te zien:)

Pandavliegen, jij ook succes vandaag met de iui!

11. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rietje, frustrerend soms he hoe we dat niet in de hand hebben. Maar niet getreurd want gelukkig geen overstimulatie en nog alle kansen voor een succesvolle iui!
    Ik ben ook heel benieuwd hoe Gonal bij mij aanslaat aangezien dit de eerste keer is.
    Hopelijk zaterdag mooi nieuws voor je!

12. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Rietje, wat frustrerend, hopelijk groeit je ei nog mooi!!

HIer zit de IUI er al weer op! 32 miljoen zaadjes :D :cool: We hadden een super fijne arts, die ik nog niet eerder had, en... mocht deze niet lukken (Waarop hij zei: deze gaat gewoon lukken natuurlijk) dan krijgen we extra kansen zonder hormonen!! :cool: :D super fijn!!

zeker omdat we natuurlijk niet zwanger kunnen worden, hoe meer kansen, hoe beter! Al hebben we die natuurlijk niet nodig, want deze ronde is het gewoon raak!!

Rembell, wanneer heb jij echo?

13. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    de eisprong was trouwens net geweest, maar volgens de arts, was het de perfecte timing voor IUI, net voor/tijdens/net na de eisprong :cool: :D

14. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooi aantal zaadjes!:) En wat fijn voor jullie dat de arts zo lekker positief was!
    En natuurlijk mooi nieuws dat jullie gewoon verder kunnen met IUI. Zou je niet met hormonen willen?

Maar ik ga heel erg voor jullie hopen dat het gewoon RAAK is!
    Spannend!!! Hou je ons op de hoogte tijdens de wachtweken?:)

15. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pandavliegen, maandag heb ik de echo.

16. Rembell

Rembell Actief lid

Feb 6, 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja nog een vraag:) Blijven jullie altijd 10 min. liggen na iui? Bij mij wordt er gezegd dat het niet hoeft en kan ik direct weg...
    Ben wel even benieuwd;)

17. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ik hoef ook nooit te blijven liggen. ze zeggen precies hetzelfde, dat het niet nodig is, en uit onderzoek blijkt dat het geen toegevoegde waarde heeft :)

18. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wow dat zijn een een hoop zaadjes. Daar moet een winnaar tussen zitten ;)
    Fijn dat de nieuwe arts zo positief is en jullie meer kansen geeft. Maar zoals hij al zei, dat is niet nodig, want deze is raak :D

Ik moet altijd een kwartier blijven liggen en dat doe ik ook. Ik heb zoiets van, baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb zelfs 1 keer een boek meegenomen aangezien m'n man er niet bij kon zijn :)

Het is af en toe inderdaad frustrerend. Ik had nu echt gedacht dat er 2 follikels goed zouden zijn aangezien ik meer spuit dan de vorige 3 keer. Zo zie je maar dat een ander medicijn toch een ander effect heeft. Het positieve is inderdaad dat er geen overstimulatie is.

19. pantertje

pantertje Bekend lid

Dec 31, 2010
    531
    0
    0
    Panda: das n goede opbrengst!
    Fijn

Rembel: ja ik moet ook altijd 15 minuten
    Blijven liggen.

Ik zit nu op dag 6 na IUI. Niks te merken.

20. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

Feb 7, 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Pantertje, wat spannend, je zit al op de helft. Hou je het nog een beetje vol? Ik zie dat je morgen bloed moet prikken, waarvoor is dat?

Share This Page