@rietje: ik wordt steeds ongesteld na 8 of 9 dagen , dus hij wilde morgen bloed prikken en kijken of mijn progesteron wel hoog blijft . Ik krijg die middag meteen de uitslag. Mocht t niet goed zijn aan ze de volgende cyclus daar actie op ondernemen . Maar goed ik vind het weer spannend hoor
Vandaar. Dan zijn de komend dagen extra spannend voor je. Krijg je dan extra hormonen na de iui? Zoiets zei mijn arts namelijk aangezien ik elke keer na 10 dagen ongesteld wordt. Als het 9 dagen wordt krijg ik ook hormonen. Het voordeel is wel dat je sneller weet of het raak is en zo niet kan je weer sneller opnieuw beginnen.
Ja dan zou je utrogestan kunnen krijgen maar mijn gyn is n beetje terughoudend om het voor te schrijven. Ja maar als t elke keer al zo snel afgelopen is , heeft het niet genoeg tijd om in te nestelen. Dus geef me dan liever maar hormonen denk ik. Ik ben deze cyclus wel vh eerst tarwekiemolie capsules aan t slikken:2-4 per dag . Ze zeggen dat je de luteale fase kan verlengen. Wie weet helpt het ??
Als de hormonenen er voor zorgen dat je lichaam meer tijd krijgt voor de innesteling zou ik hier toch om vragen, ook al is de arts terughoudend. Tarwekiemolie, nog nooit van gehoord. Mocht het inderdaad helpen dan ga ik die ook gelijk slikken. Goeie tip! Kan je die gewoon bij de etos/kruidvat kopen?
Ladies, ik had precies hetzelfde probleem. Sinds ik met IUI bezig ben kreeg ik na 10-11 dagen mijn menstruatie al (voorheen had ik netjes cyclus van 28 dagen). Vanaf 3e IUI utrogestan gekregen en daardoor weer cyclus van 28 dagen. Vind het wel fijner idee dat daardoor innesteling een kans krijgt. Voor deze ronde ook weer utrogestan meegekregen voor na iui. @Panter, waarom is jouw arts voorzichig hiermee?
ja klopt. ik had werd ook altijd 13 a 14 dgn na de eisprong ongesteld en sinds de iui niet meer. (volgens mij komt het door die ovitrelle ofzo) Ik weet niet waarom de arts terughoudend is. Wel shit dat hij dan pas vanaf iui 5 actie gaat ondernemen. ik heb er al meerdere keren om gevraagd en hij blijft volhouden dat hij dat niet zomaar voorschrijft. en hij vindt t helemaal niet kort dus daar zijn we het niet over eens. ik hou jullie wel op de hoogte of de tarwekiem verschil maakt..
Hai ik lees fftjes mee. Ik zelf zit nu op het wachtbankje van iui 6. Eerst had ik fostimon maar de 2de keer na fostimon had ik over stimulatie nu kreeg ik gonal F en moet zeggen dat het veel makkelijker was om te prikken.
Grappig dat jullie cyclus korter duurt dankzij de hormonen. Die van mij is namelijk langer geworden. Ik had hiervoor altijd een cyclus van 21 a 22 dagen, nu 23 a 24. Pantertje, inderdaad jammer dat het zo lang duurt voor hij naar je luistert. Wie weer is het helemaal niet meer nodig en doet de tarwekiemolie z'n werk Melinda, dat zijn er veel 6 iui's. Spannend deze weken. Mocht het nu niet raak zijn, ga je dan over op ivf?
@Pantertje, ben benieuwd hoe je progestoron waardes zijn morgen. Mochten die laag zijn dan kan niet anders dan dat je ook utrogestan krijgt. En wellicht helpt de tarwekiem en is het allemaal niet meer nodig Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Morgen zit je eerste wachtweek erop! Spannend! @Melinda, Gonal F is inderdaad een eitje vergeleken met Menopur Dit is mijn eerste ronde met Gonal en voor wat betreft het injecteren heeft het zeker mijn voorkeur! Maar goed, het resultaat moet zich nog uitwijzen. Wanneer is jouw nod? Als tip van een vriendin die zwanger is geworden door IVF drink ik deze cyclus elke dag een glas bietensap (ja bleh) maar het heeft haar geholpen! Ik probeer het gewoon een keer Het schijnt goed te zijn voor je doorbloeding.
haha ik drink elke dag granaatappelsap MIjn cyclus is ook langer geworden sinds de IUI's, en gebruik niet eens hormonen!! had altijd 28-29 dagen, en nu 30-33 dagen :S Hoe waren je bloedwaardes pantertje?
goh bij jullie langer?? nou das beter dan korter haha bietensap: nou misschien een goeie aanschaf? De overkill aan tarwe kiemolie heeft bij mij niet gewerkt : Vandaag is het 7 dgn na de iui en ik begin alweer bruine veegjes te krijgen. dus ben bang dat ik morgen weer ongesteld wordt. De uitslag is nog niet bekend. ik word vanmiddag gebeld over het progesteron. ik ben benieuwd. hou jullie op de hoogte.
Kan het geen innestelingsbloeding zijn? Die is toch ook rond dag 7. Het zou wel erg balen zijn als het weer niet gelukt is. Ben benieuwd naar het bloedonderzoek.
De uitslag is binnen: progesteron was idd laag Ik krijg vanaf volgende cyclus utrogestran Hopelijk wordt IUI 5 dan de Met m'n eerste zwangerschap heb ik nooit n innestelingsbloeding gehad . Dit is denk ik echt mijn menstruatie. Vandaag veegjes en morgen menstruatie. (((
Balen dat de waardes te laag zijn, vooral dat ze niet eerder hebben gemeten. Wel fijn dat je nu wel progesteron krijgt. Je weet maar nooit, geen enkele zwangerschap is hetzelfde. Alleen komt een voorgevoel helaas vaak toch uit
balen pantertje hebben ze niet eerder je progesteron gemeten? Bij mij was dat een van de eerste onderzoeken. Fjn dat je nu wel eindelijk die medicijnen krijgt!!
Pantertje, is je menstruatie al doorgebroken? Vandaag heb ik weer een echo gehad. Dit keer was er een follikel van 24, 1 van 16,5 en nog een paar kleintjes. De iui is daarom ook voor morgen gepland. Beide follikels zouden kunnen springen, dus 2x zoveel kans
@Pantertje, shit is dat he wanneer die bruine vegen komen, dat herken ik zo. Maar niet opgeven! Fijn dat je nu ook utrogestan krijgt. Op naar ronde 5! @Rietje, nu jij ook op het wachtbankje Spannend weer! Wat fijn dat er twee mooie follikels te zien waren Wij hebben vrijdag geen goed nieuws gekregen, mijn vriend heeft namelijk teelbalkanker en moet morgen geopereerd worden. De vraag is dus even of we uberhaupt ronde 4 kunnen afmaken. Er wordt soweiso sperma ingevroren (voor het geval dat) en morgen heb ik alsnog een echo. Hoop onzekerheid, maar voor nu is de gezondheid van mijn vriend het aller belangrijkste en dan zien we verder. We gaan er vanuit dat alles ok is en dat we gewoon door kunnen gaan met iui maar of dat direct deze week is of over een maand dat zal deze week wel bekend worden. Maar het komt goed!
Rembell, wat een verschrikkelijk nieuws. Logisch dat je nu niet weet wat te doen, dit is niet zomaar iets. Wel fijn dat hij zo snel geopereerd wordt. Hopelijk is hij snel van die rotziekte af. Heel veel sterkte samen. Hou ons op de hoogte.