4e IUI ronde...wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rembell, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Welkom terug Pantertje :) Goed om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Dat klinkt heel pijnlijk. Ik snap goed dat je daar vanaf wilt. Hopelijk kan dat ook dmv een zwangerschap en niet door de pil. Wel heel goed dat jullie toch doorgaan met de volgende poging.

Het heeft bij ons niet voor niets 8 jaar geduurd voordat onze dochter kwam. Op een gegeven moment hebben we het ook opgegeven omdat voornamelijk ik het niet meer trok. Na een paar jaar toch weer opnieuw naar het ziekenhuis omdat de wens nog steeds zo groot was en dankzij nieuwe technieken konden z'n m'n baarmoeder en eileider schoonspuiten waarna het bij de 2de iui raak was.

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Rietje, jemig, 11 miskramen :$ wat heftig meid. wat fijn dat je dochtertje er nu gewoon is en 1 wordt zegt! Ik hoop dat jullie voor de 2de niet zoveel ellende door hoeven.

welkom terug pantjertje!! Jemig, wat vervelend zoveel pijn! En rembell ook wel!!

wij hebben het maar makkelijk, geen pijn of iets. kan alleen geen zaad door m'n baarmoedermond.

3. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dank je pandavlieger, ik hoop het ook.
    Dat is ook niet niks vijandig bmm slijm. Je hebt misschien geen lichamelijke pijn, maar die geestelijke pijn van alle tegenslagen hakken er ook in. Ik kan makkelijk praten aangezien ik ook geen lichamelijke pijn heb zoals rembell en pantertje. Knap dat jullie het nog volhouden.

4. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hallo!

Ik sluit gewoon even aan hier!
    Wellicht hebben jullie iets aan mijn verhaal! En ik moet het even kwijt want we zitten in wachtweek 2 van IUI 1 voor ons 2e Kindje!!
    Hieronder omschrijf ik Hoe ons gedokter begon en verloopt tot nu toe.

Wij zijn verminder vruchtbaar: Ik heb niks van cyclus en menstrueer al jaren niet meer. En manlief is ook niet extreem vruchtbaar...
    We zijn eerst bij het plaatselijke streekziekenhuis op de fertiliteitspoli in behandeling geweest, maar omdat ik met hoge dosering Gonal-f voor een (in de ogen van de arts) te lange tijd, nog steeds geen follikels had moest ik steeds stoppen/afbreken. Dan moest ik provera nemen om een onttrekkingsbloeding te krijgen, maar dat kwam dus ook niet!
    Jullie begrijpen, mijn lichaam lijkt wel immuun voor hormonen. Het is er in ieder geval flink mis mee!
    Ik moest dus na iedere mislukte ronde ook nog eens een strip microgynon 30 slikken, want daar kreeg ik wel die (volgens de arts zo noodzakelijke) onttrekkingsbloeding van.
    Na op deze manier een tijdje aangemoddert te hebben, wist men hier niks meer voor mij te bedenken. Ik werd doorverwezen naar het Academisch.

Daar kreeg ik Menopur. Ook hier reageer ik traag op, maar de arts stelt in ieder geval al meteen voor dat ze er geen probleem in zien dat de 'opbouwfase' langer dan 14 dagen duurt. Hosanna! We gaan nu echt wat doen!
    Na 5 daadwerkelijke IUI's met lange cycli en hoge dosissen menopur, kwam onze 6e en laatste poging. We werden al ingepland voor intake voor ICSI...
    Deze laatste cyclus duurde lang, te lang vonden ook de artsen hier nu.
    Ik zat aan 450 IE menopur per dag.
    Op een controleafspraak, keek de dokter ons ernstig aan en zei: Ik denk dat we deze poging moeten afbreken... maar we kijken even met de echo en dan praten we verder.
    Echo: een prachtige (ja een hele!) follikel.
    Dat veranderde de zaak... Ik moest die avond dus Pregnyl spuiten en over 2 dagen om 12u IUI. Zwemmers waren uitzonderlijk goed! Ik geloofde het haast niet toen ze de uitslag gaven terwijl ik in de stoel klom!
    14 dagen na IUI een negatieve test. Nou...pauze dus...wijntje erbij en een lekkere avond ervan maken. We gaan nog even niet over ICSI spreken.
    16 dagen later...nóg geen menstruatie. (Terwijl ik na die andere 5 iui's wel op de 1e dag ongesteld werd) En jawel hoor... Zwanger!!
    Hou dus altijd hoop dames!!!!

Onze wens voor een 2e Kindje is na de geboorte van ons wereldwonder alleen maar sterker geworden. En gezien het feit dat ik nog steeds geen cyclus heb en niet menstrueer, gaan we gewoon weer door! IUI 1 was 20 februari... en nu wachten...

5. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Coccie, wat en verhaal. Wat knap dat jullie door zijn gegaan ondanks dat de kans van slagen zo klein was. En wat fijn dar jullie een kindje hebben. Dat de wens voor nog een kindje nog groter is snap ik, dat heb ik ook. Nu je weet dat het dus wel kan wil je gelijk meer.
    Hopelijk lukt het nu eens stuk sneller.

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hoe is het met de rest? M'n geheugen laat me even in de steek, maar zitten de wachtweken er bijna op bij iemand?

7. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Coccie welkom!:) Ik word altijd vrolijk om dit soort verhalen met goede afloop te lezen! Krijg er zelf dan ook weer vertrouwen in dat het ons ook gewoon een keer gaat lukken:)
    Wat spannend het wachten nu he:) Ik hoop voor jou dat het dit keer gelijk raak is!:)

Rietje, ik zit bijna aan het einde van mijn tweede wachtweek. Ik zou woensdag ongi moeten worden. Echt spannend vind ik het niet meer want ik voel mijn ongi al opkomen:( Als ik mijn lichaam goed ken zal morgen het bruinverlies beginnen... Precies hetzelfde als vorige maand dus ik verwacht dat ook ik aan ronde 5 ga! Maar goed, nog even de laatste twee dagen afwachten en dan weet ik het zeker.
    Hoe gaat het met jou? Ben jij al met een nieuwe cyclus begonnen?

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Coccie, welkom en wat een verhaal inderdaad! Dat geeft weer hoop!

Rembell, ah balen meid :( hopelijk heb je ongelijk!!

Rietje, ben jij al ongesteld geworden?

Hier is de ongi weer voorbij. Dit weekend weer beginnen met ovu testen maar eerst nog een paar dagen rust!

9. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi dames!

Het was ook absoluut de bedoeling om jullie hoop te geven en te inspireren om met frisse moet verder te gaan met het gedokter! Het kan echt!

Ik moest gewoon weer verder want ik werd heel onrustig toen we 'niets' deden. Vooral vanwege onze leeftijd. Man 44 en ik wordt over 2 weken 32...
    En ja... ik weet dat ik pas op dag 16 positief testte bij ons 1e wonder... maar reken maar dat ik al restjes aan het doen ben nu...Terwijl ik tot vrijdag moet wachten! Haha! Dat leer je dus niet af!

10. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Rembell ik hoop dat je ongelijk hebt!

11. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Panda! Zet em op!

12. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Rembell, ik hoop dat je ongelijk krijgt. Het is nu wel hel spannend aan het worden.

Coccie, je bedoeling is goed geslaagd. We zijn allemaal wee hoopvol 😀 Zo'n 2de week is toch elke keer spannend. Nog en paar dagen geduld en dat krijg je hopelijk goed nieuws.

Pandavlieger, en paar dagen me andere dingen bezig zijn is ook wel fijn. Ik vind het nu aan de en kant wel even lekker om geen hormonen te hoeven spuiten aangezien ik nog niet ongi ben geworden. Nu kan ik ook al m'n aandacht aan m'n dochter geven. Dat heeft ze hard nodig aangezien ze al even ziek is.

13. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook dames maar donderdag zal ik het uiterlijk weten. Ivm utrogestan kan mijn ongi ook uitblijven en zal een bloedtest alleen kunnen aangeven of ik zwanger ben of niet. Daar hadden ze al voor gewaarschuwd dat je geen hoop moet krijgen wanneer je ongi uitblijft als je utrogestan neemt. Ik mag morgenochtend of donderdagochtend langs zh voor bloedtest. Ik denk dat ik de donderdag ga... Dus moet nog even geduld hebben...

14. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat maakt het wel net wat spannender. Een gewone thuistest is niet betrouwbaar in dit geval? Dan zou je namelijk zelf nog kunnen testen. Krijg je wel snel de uitslag of moet je daar ook weer dagen op wachten. Het ziekenhuis is met andere dingen meestal niet zo snel.

15. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een thuistest zou ook al zou kunnen, ik zelf kies er niet voor. Laat alles via zh lopen, bloedtest is toch meest betrouwbaar indien hcg toch laag blijkt. In de ochtend kunnen we dan zonder afspraak langs voor bloedtest en in de middag krijg ik direct de uitslag dus valt wel mee. Maar het blijft spannend...

16. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Rembell wat fijn dat jij die bloedtest krijgt! Is mij nog nooit aangeboden! Rationeel gezien weet ik dat eerder testen niets zinnigs oplevert, ik testte bij ukje 1 immers ook pas de 16e dag positief nadat ik de 14e kraakwit testte.... Maar toch! Ach lang leve de goedkope testjes. Hihi!

Ik duim voor iedereen!

17. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad best snel. Wat zegt je gevoel? Heb je nog steeds het idee dat je menstruatie er aan komt of is dat ondertussen verandert?

Coccie, wat een verschil in 2 dagen tijd. Dit is ook de rede waarom ik niet zo snel durf te testen. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik een dag nadat ik teste (zowel positief als negatief) ongesteld werd. Vandaar dat ik nu echt wel tot minimal dag 17 a 18 wacht.

18. Rembell

Rembell Actief lid

6 feb 2015
    204
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihihi, ik lees vaak dat anderen testjes er op wagen. Zelf heb ik dit (nog) nooit gedaan:)
    Rietje, mijn gevoel zegt dat de utrogestan mijn menstruatie uitsteld. Ik voel nu helemaal niks, niet zwanger niet ongi. Gewoon leeg. Gisteravond wel pijnen in bovenbenen gehad maar dat heb ik juist vooraf aan mijn ongi en ook afgelopen dagen zeurderig onderrug (ook voor mijn ongi) Verder geen tekens, geen pijnlijke boobies, opgeblazen buik, steken/krampen.
    Ik weet ook dat niet iedereen symptomen hebben maar mijn gevoel zegt dat het ook dit keer niet gelukt is:(

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik test elke 2of 3de dag van de menstruatie, de officiële testdag die ik uit het ziekenhuis mee krijg. Haha, voor het geval ik me in m'n hoofd zou halen dat ik de uitzondering ben die ongesteld en zwanger is :cool:

he balen Rembell!! Wel knap dat je tot donderdag wacht met je bloedtest!

20. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Dat je geen symptomen hebt zegt nog niks. Alle keren dat ik wel symptomen had voor bod kreeg ik een miskraam. Toen ik zwanger was van m'n dochter had ik de eerste weken helemaal nergens last van.
    Zolang je nog niet ongi bent is er hoop!

Haha dat is natuurlijk ook een manier pandavlieger. Je weet maar nooit, wie weer ben je zo'n uitzondering :)

Deel Deze Pagina