Hoi hoi Pff het wordt me even allemaal teveel, hebben jullie dat ook wel eens? Uit testen in het ziekenhuis is niets te vinden dus alles zou goed moeten zijn bij mn man en bij mij. Hoe kan t dan dat we nog steeds niet zwanger zijn???? Ik heb nu 3 iui achter de rug in mijn eigen cyclus (want ja ook die is goed) En 1 x met chlomid en pregnyl, en vandaag negatief getest Ik zie er zooo tegenop om nog verder te gaan, steeds weer die afspraken en de stress erom heen. Hoe kijken jullie tegen de iui's aan?
Ik weet het..... Het is slopend!!je wilt zo graag, wat houdt het tegen blijft dan steeds weer de vraag! Hier ook niets aan de hand, beide gezond...... En we zijn nu gestart met ronde 5! Het blijft een stukje van moeder natuur waar we geen grip op hebben, en dat is zooooo moeilijk! Meid, het mag je best een keer allemaal teveel worden hoor!! Heel normaal, heel menselijk!! Ik had dit vorige maand en daarom hebben wij even een rust maandje ingelast! Hou je taai!!
Dankjewel... ja het is zooo frustrerend! En ik zie nu ook steeds mn kansen kleiner worden, nog 2x en dan ivf?? Als ik zo is lees over ivf dan wordt ik pas echt bang Lekker he even een rust maandje, dat hebben wij vorige maand gehad... jij ook heel veel succes
Ik weet dat het slopend is, maar vergeet niet dat het gemiddeld 6 maanden (rondes) tot een jaar duurt voor de meesten 'natuurlijk' zwanger zijn... Het is dus niet raar dat je met hulp helaas ook een aantal rondes nodig hebt
Al op Endometriose getest? Ik had ook nooit ergens last van wel pijnlijk ongesteld maar wie niet. Pas op mijn 26ste achter gekomen dat ik dat had en toen zat ik al helemaal vol.
Je hebt helemaal gelijk!! Zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken!! Dankje dit geeft me toch weer een beetje hoop
Babytuh, geef de hoop niet op. Bij iedereen loopt het proces anders. Ik weet hoe frustrerend en pijnlijk het soms is. Ik heb zelf 7 jaar geprobeerd, waarvan 2,5 jaar in het ziekenhuis. Ik was op weg naar ivf. Ik had dinsdags een afspraak moest zondags voor de zekerheid alvast een test doen. En daar stond opeens een streepje. Ik was zwanger na de 6e iui behandeling met hormonen. Ben nu nog maar 7 weken maar het toond wel aan dat je de hoop niet moet opgeven. Ik wens je succes toe en veel sterkte groetjes smurfinnetje
Wat een positief verhaal smurfinnetje!!! Gefeliciteerd De wonderen zijn dus nog niet de wereld uit, hopelijk kan ik ook snel een positief verhaaltje neerzetten
Ik geloof niet in de diagnose 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar'. Er is altijd een oorzaak, alleen ons verzekerings systeem bepaald hoe lang jij moet wachten voor allerlei meer uitgebreide onderzoeken. Weet niet hoe oud je bent maar boven de 33 zeker niet zo aan blijven modderen en een second opinion halen bij een beter ziekenhuis, liefst buitenlands ziekenhuis.
Endometriose is een aandoening die 1 op de 10 vrouwen treft. Het baarmoederslijmvlies (endometrium) groeit ook buiten de baarmoeder en kleeft met name aan eierstokken/eileiders/blaas/darmen etc. Je hebt niet de hele uitleg nodig maar het is éen van dé grootste redenen van ongewenste kinderloosheid. Moeilijk aan te tonen ook. Maar kun je zeker aan je Gyn vragen mocht een zwangerschap uit blijven. Maar ik ben het wel met meeste reacties eens dat je het gewoon nog wat tijd moet geven.
Soms komt er niks uit al die onderzoeken.. Tenminste, dat ik hulp nodig had omdat mijn beide eileiders volledig vergroeid waren, dat was evident. Maar meerdere miskramen op rij waren toch 'onverklaard'. Alle onderzoeken in Gent kwamen negatief (of positief, maar net hoe je ernaar kijkt ) terug. En De Sutter zei daarover: 'er is altijd een oorzaak, maar wij kennen nog lang niet alle ins en outs van het lichaam en van het zwanger worden/blijven en kunnen dus ook niet alle oorzaken achterhalen.' Dus ik ben met je eens: er is altijd een oorzaak, maar of ze 'm kunnen vinden.... Wel zou ik iedereen met herhaalde problemen willen aanraden om idd het buitenland op te zoeken. Mijn ervaring is dat ze daar veel verder zijn dan hier en veel meer durven.
Ik ben nog maar 25.... maar goed ik heb met mezelf afgesproken dat ik nog even niet verder moet kijken dan me neus lang is en nog even 2x me schouders onder de iui moet zetten.... en proberen even nog niet verder te kijken! ! Mocht t over 2 iuis nog niet gelukt zijn is misschien belgie een optie? Wat betreft die endometriose, kunnen ze dat niet met die hsg zien? Die heb ik gehad en alles was goed
Dat kunnen ze niet altijd met een HSG zien, ik heb na 3x IUI in eigen cyclus een laparoscopie gehad, daarbij konden ze zien of ik endometriose had of niet (ik had dat niet). En ik ben het inderdaad met Klaasje eens, ze zeggen vaak te makkelijk in het ziekenhuis "Alles is goed met jullie, dus onverklaard verminderd vruchtbaar", maar alleen de dingen waarvan zij weet hebben, of die ze getest hebben zijn goed (na hun maatstaven)... ze weten nog lang niet alles..... Bij ons ziekenhuis wordt bijv. al veel meer getest dan bij sommige andere ziekenhuizen en ik begreep dat in Belgie en Duitsland nóg meer getest wordt (ik loop bij de VU). Oh en sterkte als je er weer even doorheen zit, ik weet hoe dat voelt
Nou meteen naar buitenland vind ik erg drastisch hoor ik heb vergevorderde endometriose maar word prima geholpen in het EMC in Rotterdam maar zeker wel naar een Universitair ziekenhuis gaan! Geen tijd verspillen in streekziekenhuizen etc. En nee Endometriose kan eigenlijk het beste of alleen maar worden vast gesteld met echo of laparascopische ingreep. Ze hebben bij mij letterlijk 100 keer bloed geprikt maar kwam niets uit maar toen hing er al wel een cyste van bijna 10 cm aan mn eierstok. Hooguit onstekingswaarden tonen het probleem. Maar dit klinkt allemaal misschien heel ernstig. Ik adviseer je gewoon is tegen je gyn te zeggen: Zou endometriose een optie zijn? Mocht het met de IUI niet lukken dan. Geef dat eerst een kans.
Ik vind zelf ook dat er weinig is nagekeken... ik heb een hsg gehad en datwas het.... Heb zelf wel een regelmatig cyclus en eisprong maaR ik zal t eens met de arts overleggen bedankt voor de tips
Ik zat er na de 2e iui helemaal doorheen. Bij ons ook geen oorzaak kunnen vinden, maar moest toch puregon en pregnyl gebruiken (wel de laagste dosering). Elke keer zag alles er goed uit op de echo's, baarmoederslijmvlies goeie dikte, elke keer 1 eitje dat goed rijpte, tijdens de iui veel vruchtbaar slijm etc. Ik dacht ook als het op de natuurlijke manier niet lukt, waarom zou het dan met iui wel lukken. Heb me toen laten doorverwijzen naar een psycholoog, want ik zat zo in de put en dacht dat het nooit zou lukken. Ze heeft me er helemaal bovenop geholpen en ook laten inzien dat het leven zonder kinderen ook de moeite waard zou zijn. En een maand later, na de 4e iui was ik ineens zwanger! Het kan gewoon toeval zijn natuurlijk, maar denk dat er in mn hoofd toch een knopje omgezet is. Misschien dat je iets aan mijn verhaal hebt! Sterkte in ieder geval!
Wauw wat een mooi verhaal laub!! Knap van je dat je die knop weer hebt weten om te zetten en natuurlijk gefeliciteerd! !! Die knop staat bij mij de laatste tijd half open (al 7 jaar bezig) de afgelopen week was die knop de verkeerde kant weet opgedraaid, maar begint langzaam weer terug te draaien....