Hallo allemaal, Na 2 jaar is nu eindelijk de "knoop" door we kunnen gaan starten met IVF-ISCI. Ter info: Bij mijn partner was 0 zaad gevonden, na vele onderzoeken besloten via PESA het zaad (als dit er zou zitten) rechtstreeks uit de bal te gaan halen. Dit is 3 weken geleden gedaan en er liggen in het UMC nu 2.000.000 zaadcellen te wachten op de start van het traject. Momenteel zijn we opzoek naar een "fijner" ziekenhuis om dit traject te gaan starten, vooral omdat ik me zeer ongemakkelijk voelde bij de manier van omgaan in het UMC. Zodra we een afspraak hebben staan in de ziekenhuis van onze keuze zal de bal we snel gaan rollen gok ik omdat alles in principe klaar is om te beginnen. In verband met sluiting van de meeste fertiliteit/IVF afdelingen tijdens kerst en oud&nieuw zal het volgend jaar worden dat we echt gaan beginnen. Zelf vind ik het heel spannend, had een boekje meegekregen van het UMC met het "stappenplan" voor de IVF-ISCI behandeling en ben best een beetje geschrokken van zowel de slagingskansen als de behandeling zelf. Zie er stiekem tegen op maar hoop tegelijk wel z.s.m te kunnen beginnen een kleintje is nu zo dichtbij. Iemand die zijn ervaringen wil delen? of ook zeer binnenkort met IVF of IVF-ISCI gaat beginnen?
Hoi! Helaas welkom bij de club. Wij hebben in het umcg Groningen pesa gedaan, elf buisjes zaad gevonden. Dit was in 2010, okt. In dec 2010 hadden we een voorlichting mbt de medicatie voor het traject. In januari 2011 de eerste spuit gezet. Onze eerste poging is hierna mislukt (maar 3 eicellen en maar 1 bevrucht). In mei-juni tweede poging gestart, verse tp mislukt, maar in augustus 2011 zwanger dmv cryo tp. In 2012 is onze dochter geboren. In mei dit jaar opnieuw begonnen met injecties etc voor een brusje. En meteen zwanger van de verse terugplaatsing. Het is echt een zenuwslopend traject met veel wachten en onzekerheid. Ik hoop dat jullie gauw mogen starten!
Hoi! Ik ben nu net begonnen met spuiten (van de 'platleggers'). Hoewel wij ook te horen kregen, driekwart jaar geleden, dat wij aangewezen waren op PESA of zelfs TESE, bleek bij een later onderzoek dat er toch enkele zaadcellen gevonden konden worden via de 'gebruikelijke' weg. Inmiddels hebben we 1 poging achter de rug en nu dus net met de tweede begonnen. Ik herken helemaal wat je zegt mbt de slagingskansen. Ik vond het ook een schok om te horen dat slechts 50 procent van de stellen uiteindelijk een kind overhoudt aan IVF/ICSI. Maar ik probeer goede hoop te houden. Het spuiten valt mij overigens goed mee. En wat de punctie betreft: daar hoor ik heel wisselende verhalen over. Dat kan per persoon en per poging nogal verschillen, geloof ik. Het enige wat je, denk ik, kunt doen, is proberen er zo open mogelijk in te gaan en t maar over je heen laten komen. Ik heb enkele succesverhalen in mijn omgeving, en achteraf, wanneer t eenmaal gelukt is, blijk je er weer een heleboel van te vergeten 😊 Heel veel succes!
Wat een mooi resultaat! Ik wens jullie heel veel succes!! Tja, het ivf/icsi traject is pittig. Het heeft op mij/ons een grote impact, maar het is het o zo waard om de grote wens in vervulling te mogen gaan....
(ik breek even in) hallo, ik heb ook IVF-ICSI gehad ivm zeer slechte zaadkwaliteit van mijn man. Kwestie van in totaal ca. 35 goede zwemmers, het was dus echt zoeken naar een spermacel. Hij heeft tijdens het traject geen operatie gehad en kon gelukkig gewoon doneren. Om jullie op te beuren: het is wel in 1 keer gelukt! Ik had 16 eitjes, waarvan 14 rijpe, na een lang hormonen IVF spuit traject van een maand met fostimon. Uiteindelijk zijn er 6 embryo's ontstaan, eentje is later afgevallen, eentje is teruggeplaatst en 4 zijn er nog altijd in de vriezer. Ik ben nu 28 weken zwanger en alles gaat goed. Ik ben 36,5 jaar. IVF traject start: jan 2014, oogst eitjes 13 mei, terugplaatsing van 1 verse embryo 16 mei. Via ziekenhuis AMC Amsterdam.
Hoi Princess, wat fijn dat er wel 2.000.000 vriendjes zijn gevonden! Je hebt gelijk dat je wel op je gemak moet zijn in het ziekenhuis waar je de behandeling ondergaat. Neem je tijd zou ik zeggen en laat je goed informeren. Zelf gaan wij volgende week naar Voorburg, ben heel benieuwd hoe dat gaat en of we door mogen voor ICSI. Gefeliciteerd Kajsa!! Fijn ook succesverhalen te lezen
Wat fijn om al jullie ervaringen te lezen, vooral de succes verhalen uiteraard ! Ben van de week gebeld door ons eigen ziekenhuis en we kunnen a.s. vrijdag al terecht (omdat ik zondag ongesteld moet worden) dus wie weet hoe snel dit balletje al gaat rollen. Ik lees veel over "korte" en "lange" trajecten, is er hier iemand die mij daar meer over kan vertellen? Welke van 2 doen/of hebben jullie ? Zijn er ook dames die beide gedaan hebben en wie weet waarom vaker het "lange" traject gekozen word en wat de afwegingen hierin zijn??
Wat super dat het allemaal zo goed gegaan is! geniet van je zwangerschap! Vind je het geen gek idee dat er nog eitjes ingevroren liggen?
Wat fijn dat er uiteindelijk geen PESA of TESE nodig was, bij ons wel "helaas" was nog een best heftige operatie ook (wisten wij ook van te voren niet maarja resultaat is wat telt
Hoe weet jij hoeveel buisjes ze gevonden hebben? onze arts kon ons dit niet vertellen (vind ik persoonlijk best vervelend omdat ik niet weet hoevaak we gebruik kunnen maken van die 2.000.000) Wat fijn 2e x gelijk raak !
Tja, dat is hoe ze het hebben opgeslagen in de vriezer.. Van de 11 hebben ze er 1 gebruikt als proef, om te kijken hoe ze ontdooien, en verder gebruiken ze er 1 per poging. Je kunt t gewoon vragen als je weer heen gaat. Zal vast in jullie dossier staan.
Ja we hadden zeg maar vorige week (3 weken na de operatie) gesprek en ik vroeg daar zo naar omdat 2.000.000 ja leuk maar per x zullen ze toch een "rietje" "buisje" ontdooien en niet alles maar hij kon dit me niet vertellen. Ook was er nog niet een test buisje ontdooit zei die, terwijl dat volgends mij wel gebruikelijk is (moesten we maar afwachten als het zover is zei die)