Ik voel me best dom.. maar goed: hoe krijg ik een herstelbewijs? Ik heb 2x moderna maar geen booster en nu corona. Ik ga me zo bij de ggd laten testen.. maar dan? Moet ik dan later nog een keer voor "hersteld" testen of gaat dat automatisch en na hoe lang?
in je app kun je ergens kiezen toevoegen vaccinatie of testbewijs dan moet je inloggen via digi d en komt je test tevoorschijn. dit kun je dan koppelen. meestal duurt het een paar dagen voordat je hem kunt toevoegen.
geen gekke vraag hoor, als je dat nog nooit hebt gedaan. je hoeft ook maar 1 x te testen bij GGD, dit is dan gekoppeld aan je persoon en via je digid dus te koppelen met je app
Je kunt je als ‘gewone’ burger nu toch niet laten testen bij de GGD? Herstelbewijs krijg je twee weken na een positieve uitslag, dus je hoeft je niet nog een keer te laten testen.
ja, dat kan nog steeds! Het kan wel zijn dat je wat verder ervoor moet rijden. Ik moest 30 minuten ervoor rijden. Hoewel ik nergens last van had, en normaliter niet zou testen, heb ik het nu wel gedaan vanwege het herstelbewijs. Zit ik tot einde van het jaar in ieder geval goed voor het geval ze het CTB er weer ingooien.
Maar je moet dan toch wel al Corona hebben. Testen om te weten of je Corona hebt gaat niet meer via de ggd. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/afspraak-maken
Ik kan juist op 3min hiervandaan getest worden. Dat is me nog nooit gelukt. En idd ik wil gewoon goed zitten voor de herfstgolf zonder dat ze gaan zeuren over een booster die ik toch niet ga halen.
Van de mensen die worden getest is zo’n 60-70% positief, dus blijkbaar is het geen must. Ik had een positieve zelftest, dus ggd was ook positief.