Hallo, Wij willen voor ons zoontje een peuterbedje gaan kopen. Zijn er ook dekbedjes verkrijgbaar die daar bij passen? Tot nu toe bij ikea alleen baby dekbedden gezien en volwassenendekbedden... liefs, Kleintje
Hier één van de Hema, 120x150 volgens mij. Heb even getwijfeld, maar het toch gedaan omdat het veel beter past in het peuterbed dan een groot dekbed. De periode dat ze hierin slaapt is best lang en daarna kan haar broertje/zusje het dekbed ook nog een tijd gebruiken.
Ik dacht eerst dat die misschien te kort zou zijn. Want de peuterbedjes van ikea zijn 70 x 160.. En bij een volwassenen bed is het dekbed even lang als het bed. Allebei 200 cm... Vandaar dat ik twijfelde of het niet voor een baby bed was.....
Wij hadden het Leksvik babybed van Ikea en die is ongeveer 120. Hebben nu het Leksvik meegroeibed met een meegroeimatras en op de kleinste stand is die 130. Hema dekbed past hier dus prima op.
Ik zie nu dat ze inderdaad ook bedden hebben van 160. Tja, daar zal 'ie echt wel te kort voor zijn denk ik.
Ik heb een peuterdekbedje bij Leenbakker gekocht. Onze meid heeft geen peuterbedje, maar ik gebruikte het in een ledikantje. Kun je het lekker hoog optrekken en genoeg over om in te stoppen. Van een ledikantje is ze meteen in een groot bed gegaan.