Hoi allemaal, Ik ben onverwachts zwanger van mijn 4e kindje. Ik zeg mijn kindje, nu nog. Want niemand weet het nog. Ik heb als het goed is nog mn spiraaltje. Dus het kan ook nog mis gaan. Maar mn jongste is ook door het spiraaltje heen gekomen en gezond ter wereld gekomen. En het is nog ingewikkelder.. Mijn ex (vader van de andere 3 kids) en ik zijn nog uit elkaar aan het gaan. Maar ik heb ook al een tijdje een nieuwe relatie. En daar is dit kindje van. Ik ben zo bang voor de reacties van anderen. Ik weet ook nog niet wat ik er zelf van vind. Ik heb op mijn 15e een abortus gehad. En ben ook andere kindjes verloren met een miskraam. Ik dacht echt 'klaar' te zijn na 3 kinderen. Maar ik begin wel al liefde te voelen voor deze 4e kleine. Eigenlijk weten ook nog maar een paar van deze relatie, dus word een hele grote verassing. Ik heb hier voorheen ook mee gekletst. Onder een andere naam. En vond hier altijd veel steun en herkenning. Dus vandaar dat ik hier een berichtje plaats. Oh ja mn andere kinderen zijn, 5, 4 en 2. Fijn om even mn hart te luchten. Als iemand tips of adviezen of herkenning heeft,hoor ik het graag. Groetjes
Wauw, oke. Als eerste gefeliciteerd natuurlijk. Je nieuwe vriend weet het wel al? Of ook niet? Wat vind hij er van? Ik zou wachten met het vertellen aan de buitenwereld tot jij en je ex ook helemaal uit elkaar zijn. Als je dan al wat langer zwanger bent hoeven ze natuurlijk niet te weten dat je 'toen al' zwanger was. Moet je spiraaltje er trouwens niet uit nu?
Dank je wel. Mn nieuwe vriend weet nog van niks.. Ik was op vakantie en gisteren terug gekomen. Ik zie hem waarschijnlijk vanavond. Mijn ex zit bij de marine en is varen tot 31 mei. Ik ga het voorlopig ook nog niemand vertellen behalve W (mijn nieuwe vriend). Eerst inderdaad maar eens kijken of het wel goed blijft gaan. Ik durfde de gynaecoloog nog niet te bellen vandaag. Dat ga ik maandag doen. Ik moet sowieso bij de gynaecoloog blijven ivm medicijnen die ik gebruik. W heeft een zoon, van 7, maar die ziet hij niet (heel verhaal). En ik weet dat hij niet op nog een kind zit te wachten.. Dus ben ook heel bang voor zijn reactie.
Geen makkelijke situatie meis! Ga je het vanavond aan W vertellen? Wat betreft je ex en de buitenwereld, het is zoals het is! Ookal is het misschien niet echt bepaald de perfecte timing! Hoop dat je partner je steunt en het toch goed oppakt! Wat wil je zelf?
Ik hoop dat ik het durf te vertellen vanavond aan W. Ik weet niet goed wat ik zelf wil. Ik heb drie vreselijke zwangerschappen gehad. 9 maanden misselijk, paar keer met uitdroging in het ziekenhuis gelegen. Veel voorweeën en ontsluiting. En nog veel meer rot kwalen. Of ik dat nog een keer wil.. Maar abortus, pffff dat is echt de aller aller aller aller laatste optie.
Jeetje, wat een super lastige situatie! En zeker, omdat je hier helemaal niks zelf aan kan doen. Zou het sowieso aam W vertellen, want dan kunnen jullie samen misschien tot een oplossing komen. Hier alleen mee zitten is niet goed! Veel succes!
Ik ben zo bang dat hij zegt dat ik het weg moet laten halen.. Mocht het überhaupt goed zitten, je weet het nooit met het spiraaltje.
Pfff moeilijke situatie... Je bent wel nog samen met je man,woon je nog bij hem en weet jij van je nieuwe relatie? Moeilijk hoor,sterkte!
Ik woon nog samen met mijn ex ja. We zijn pas echt uit elkaar. We draaiden er lang omheen. Ik heb eindelijk de knoop door gehakt pas geleden. W kan ik niet bij gaan wonen. Zou denk ik ook niet goed zijn zo snel. En hij woont in een flatje, past echt niet. En ik heb dus 3 kids mee te verhuizen. Pffff ik zie w zo, heb de kriebels..
Hoelang ben je met W samen, als ik vragen mag? Echt heel kort of niet? En als hij toch samen met jou voor het kindje wilt gaan, dan neem ik aan dat jullie wel gaan samenwonen. Als jullie zo kort samen zijn, is een kindje ook al snel dus kan samenwonen natuurlijk ook.
Oh wat moeilijk zeg! Hoe hij ook reageert, het overkomt jullie... Voel je niet schuldig. Ik zou ook nog geen uitspraken doen van 'ik hou het' of 'ik laat het weg halen' als je nergens nog zeker van bent. Eerst maar zeker weten hoe de situatie zit, echt zwanger? Zo ja, hoe lang al? Daarna heel goed nadenken en alle opties bespreken en alle voors en tegens tegen elkaar afwegen. En geen overhaaste beslissingen nemen. Sterkte!
Aller eerst, hartelijk gefeliciteerd! De situatie is lastig maar niet uitzichtloos toch? Ik ben benieuwd hoe W reageert en daarna zou ik eerst een afspraak bij je gyn maken. Van daaruit zou ik verder gaan kijken over hoe en wat. Succes vanavond!!!
Ik zit met een knoop in mn maag.. Ik durf het niet te vertellen.. Schijtebak ben ik ook.. Hij is even roken nu. W en ik kennen elkaar al bijna 2 jaar. En bijna een jaar geleden zijn we elkaar steeds leuker gaan vinden. En sinds een tijdje echt close met elkaar. Ik ben nu 5 weken zwanger als het goed is.
Wal ik dus al dacht.. Hij wil geen kind nu. Hij kan het kind nu niet bieden wat hij vind dat een kind nodig heeft. Kort gezegd, ik moet abortus laten doen. Ik moet kiezen tussen hem of het kind.. Bah wat vind ik dit vreselijk..
Als hij je zon keuzr zou laten makeb had ok echt gekozen voor het kind. als hij geen kind wou had hij een condoom moeten gebruiken en anders geen seks moeten hebben. Is mijn mening in ieder geval, iemand die je zon keuze laat maken is het niet waard of een nieuw leven te stoppen. Hijbheeft er toch zelf voor de helft aan mee gewerkt probeer ernin ieder geval rustig over ns te denken en tr praten, neem geen beslissing voordat je het niet zeker weet.
Tifa, dank je voor je reactie. Ik heb net een heftig gesprek met hem gehad. En ik heb flink staan huilen.. En mn tranen komen zo weer door.. Hij heeft ook goeie dingen gezegd hoor, waarom hij er zo over denkt. Hij heeft zichzelf niet in de hand, qua blowen en hij kan nog behoorlijk van de hak op de tak springen qua gedrag. Hij is met een bedrijf opzetten. Waar hij ook veel voor moet reizen. En zo nog meer dingen. Ik word nu enorm heen en weer geslingerd tussen wat ik wil. Ik lichamelijk ook niet helemaal in orde, veel moe, depressie. Mn kinderen krijgen steeds meer de leeftijd dat ik meer tijd voor mezelf krijg. Ik ben afgelopen maanden vooruit aan het gaan. En dit voelt als een terugslag. Ik heb ook veel baby spullen weggedaan. Ik wilde na mn jongste geen kinderen meer. Bah ik ben kotsmisselijk..
Hij zei ook, dat als hij zijn leven op de rit heeft hij best wel een kindje wil. En dat hij dat het liefste met mij wil. Want hij vind mij een goeie moeder en goeie vrouw. Het is allemaal zo tegenstrijdig.