Hoi hoi, sinds ik met de pil gestopt ben heb ik heel veel bloedingen maar nog geen echte menstruatie. Dit wordt al onderzocht maar ik vroeg me af of het kwaad kan om af en toe tampons te gebruiken. Ik weet dat het tijdens zwangerschap niet mag maar ik ben heeeel waarschijnlijk niet zwanger. Is meestal ook alleen 's ochtends nodig.. Alvast bedankt voor het advies!
Of het "mag"? Tuurlijk... Is het een goed idee? Dat vind ik persoonlijk niet, maar goed, dat is mijn eigen mening. Tampons werden recent in verband gebracht met endometriose, en dat wil je uiteraard niet als je zwanger wil worden. Om nog maar te zwijgen over allerlei toxische stoffen die er inzitten, het risico op TSS, etc... Veel wetenschappelijke studies zijn ook "besmet" door invloeden uit de hygiënische industrie, omwille van sponsoring bijvoorbeeld. Het gaat om een miljardenbusiness met erg grote belangen, en dan is het altijd opletten. Lees bijvoorbeeld maar eens het interview met Dr. Philip M. Tierno, Jr., de directeur van de afdeling microbiologie en immunologie van het Tisch Hospital in New York. Hij zegt o.a. dat
Niemand in mijn vriendenkring gebruikt maandverband. Geen vriendinnen van mijn hebben endometriose of problemen met de vruchtbaarheid. Ik ben 36 en ruim 20 jaar tampons gebruikt tijdens de pilstop. Ik ben altijd 7 dagen ongesteld. Ik denk dat als je de tampons gebruikt zoals in de bijsluiter staat er niets aan de hand is Na een aantal uur verschonen dus!
Misschien. Maar ik ga er vanuit dat je nooit maandverband gedragen hebt maar... het voelt echt niet fris! En zo denkt mijn vriendenkring er ook over!
Mijn vriendinnenkring ook! Ken echt bijna niemand die maandververband gebruikt.. Bijzonder dat dat als afwijkend wordt gezien.
De verdeling was 50/50 in Nederland als ik me goed kan herinneren, ik probeer het artikel terug te vinden.
Als je ongeveer zeker bent dat je niet zwanger bent, zou ik gewoon tampons gebruiken. Mijn vriendenkring is ook afwijkend.. ken niemand die maandverband gebruikt! wel regelmatig verschonen uiteraard. Ken ook veel mensen die altijd tampons hebben gebruikt tot ze een tweede streep hadden. Uiteraard moet iedereen doen waar hij\zij zich prettig bij voelt
Ik ken ook helemaal niemand die maandverband gebruikt. Vind het ook ontzettend goor. Gewoon tampons gebruiken als jij je daar prettig bij voelt. Belangrijkste is dat je regelmatig een schone in doet. Ik doe meestal maar 2 uur max. met een tampon. Wel vervelend voor je dat het niet echt om gang komt. Wel fijn dat er al onderzoek gedaan word. Hopelijk heb je snel duidelijkheid Weet niet hoelang je al gestopt bent maar heb je al wel is een zwangerschapstest gedaan?
hier ook nooit maandverband, vind dat zo vies om in mijn eigen bloed te moeten zitten. vond dat na de bevalling echt heel smerig... maarja. is niet anders helaas
Denk dat het een heeeeel oud onderzoek was Ik zag in een onderzoek van 2013 dat 64% van de menstruerende vrouwen geen maandverband gebruikt namelijk. En maar 11% gebruikt geen tampons. De overige vrouwen konden het af met inlegkruisjes!!! Gelukkig is mijn vriendenkring statistisch gezien toch heel normaal!
nationaal menstruatieonderzoek 2013 https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=1BNzVNy4GYS3PfnsgfAN&url=http://www.happyperiodbox.nl/nationaalmenstruatieonderzoek2013.pdf&ved=0CDsQFjAG&usg=AFQjCNGaBQ1_B3X8rWXepOF9RGhmLrPULQ Google is your friend!
Dit is geen onderzoek, dit is een willekeurige website die aan (schijnbaar) een paar honderd vrouwen wat vragen heeft gesteld. Zo kan iedereen wat verzinnen natuurlijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niks van klopt, maar dit is voor mij géén geloofwaardig onderzoek. Maar goed, ik merk het al, dit is een welles/nietes spelletje aan het worden, daar schiet niemand wat mee op. Ik hou het bij mijn mening uit de eerste post, iedereen trekt er maar zijn eigen conclusies uit.
Vanwaar de discussie? Ik verbaasd me ten zeerste over deze vreemde reactie. Neem niet uit op een spelletje! Ik hoop TS wat gerust te kunnen stellen. Waarom zou het geen onderzoek zijn? Een paar is 2 en dit zijn er bijna 3 honderd. Maar blijkbaar niet representatief genoeg voor jouw maatstaven. Ik kom tenminste met iets en vind/noem mijn vriendenkring niet afwijkend. Net als de meeste vrouwen hier op zp! Kom maar met een recent beter onderzoek dan.
en ik vind het jammer dat er met een zo'n artikel aan angstzaaierij wordt gedaan. Onder juist gebruik is er waarschijnlijk niets aan de hand. Daarnaast ben ik allergisch als er met mooie functies wordt gestrooid zoals ze in amerika heel goed kunnen. OMG, tampons are TOXIC, then i will NEVER use them anymore!!! Oh hij is bij oprah geweest? ja nee, dan is het goed. juist ja.. Waarschijnlijk kan je dan tampongebruik ook in verband stellen met borstkanker. De halve wereld aan vrouwen gebruik tampons, de halve wereld aan vrouwen krijgt borstkanker. Het een is niet altijd een verband met het ander Sorry dat ik zo pessimistisch ben, maar ik vind het echt zo vreselijk dat vrouwen onzeker worden gemaakt met dit soort bangmakerij
Ook hier tampon gebruiker en niemand in mijn vrienden/familie kring die maandverband gebruikt. RoIn, blij te lezen dat ik toch geen afwijkende vriendenkring heb! TS: mijn mening is dat je het gewoon gebruiken kan, als je inderdaad regelmatig wisselt. En geen dagen/weken dat ding laat zitten.
Bij goed gebruik kan je gewoon tampons gebruiken... Ik gebruikte voor ik zwanger werd menstruatie cups en zie daar veel voordelen aan als je er eenmaal aan gewend bent. Goedkoper (je kan een cup 10 jaar gebruiken ofzo) en als je de goede maat hebt kan je niet doorlekken. Ook kan je de cup langer inhouden dan tampons
even een domme vraag misschien, maar word het niet een grote smeerboel als je die cup eruit haalt? ik stel me dat een beetje lastig voor iig