Vraagje maak mij iets zorgen of mij. fase na ovulatie niet te kort is Vorige cyclus al 5 dagen na smiley ongi en nu deze cyclus weer snel Eff uitleggen 25 april in de middag positieve action ovulatietest en in de avond smiley clear blue roze en in de ochtend weer clear blue roze positief en nu gister 6 mei helaas al ongi Is mijn fase niet te kort na ovulatie en wat kan ik doen om die fase te verlengen Slik teunisbloemolie want heb zulke mega onregelmatige cyclus dat het niet voorspelbaar is wanneer ongi nu was het 50 dagen cyclus
Je luteale fase was deze maand dan ca 9 dagen, daar kun je prima zwanger mee worden. Bij 7 dagen zou ik wel aan de bel trekken bij de huisarts en om verwijzing gyn vragen (mits je al langer bezig bent om zwanger te raken want ook met 7 dagen lukt dit bij veel vrouwen gewoon).
Hoe lang ben je al bezig? Heb je hiervoor hormonale anticonceptie gebruikt? En hoe lang ben je daar al mee gestopt? Als je net gestopt bent met anticonceptie kan het van het ontpillen komen. Als je daar al een half jaar mee bent gestopt zou ik contact zoeken met je huisarts. De onregelmatigheid, lengte van je cyclus en korte periode tussen eisprong en menstruatie kunnen aanleiding zijn voor vervolgonderzoek. Daarbij aangeven dat je zelf teunisbloemolie gebruikt. Aanvullend zou je kunnen gaan temperaturen, zodat je een beter beeld hebt van je cyclus. Daar zitten wel wat haken en ogen aan (rectaal, elke dag als je wakker wordt, zelfde hoeveelheid slaap etc.).
Wat je nu beschrijft met 9 a 10 dagen lf is niet heel schrikbarend. Relatief kort wel. Maar je kan er zwanger mee worden. Ben je al lang van anticonceptie af? Of iets anders waardoor je cyclus even van slag is? Miskraam of bevalling nog niet heel lang geleden. Dat kan ook uitmaken.