Ja, kort door de bocht zou je zeggen: hij heeft niets te besluiten, pech gehad voor hem. Maar toch staat het ons dan tegen om voor de naam te kiezen. De andere namen op onze lijsten vindt hij superleuk, maar die ene naam is ook wel top 2. Zouden jullie dat laten meewegen?
Het ligt voor mij een beetje aan de reden. Is het gewoon zijn smaak niet of associeert hij het met iets wat in zijn ogen negatief is? Aan de hand van die reden zou ik beslissen denk ik..
Sorry hoor maar het is toch jullie kind.Niet van jullie zoon.Ik heb een dochter van 20 jaar.Ik vroeg wel wat ze van de namen van haar jongere broertjes vond(4 jaar en 5 maanden)Maar wij kiezen de naam.Later mogen ze over hun eigen kinderen beslissen hoe ze gaan heten.En misschien vind ik die leuk,maar misschien ook niet.Hun beslissing en niet die van mij.
Wij wisten niet eens wat de naam zou worden van ons broertje. Het was de beslissing van onze ouders, niet die van ons. Ik zou zeggen: je zoon went er wel aan.
Ik zou hier ook niets mee doen. Hij went er maar aan. Idd, later kiest hij zelf namen die hij mooi vindt. En daarbij, waarschijnlijk als de baby er is, vindt ie alles geweldig.
Hoe oud is je zoontje? wij betrekken onze dochter van 12 er wel bij en ja ik vind het dan ook wel belangrijk wat zij er van vind. Als zij een naam echt verschrikkelijk vind zoeken we verder....
Het zou niet eens bij me opkomen om mijn kind mee te laten beslissen met zoiets. Dus ik zou me niks van zijn mening aantrekken en hem er eigenlijk ook niet meer op deze manier bij betrekken.
Ik heb een jongetje in de klas dat dus ook ver voor de geboorte al de naam van zijn zusje wist. Hij kon het niet geheim houden en het floepte er steeds weer uit. Hou daar ook nog eventueel rekening mee, TS....
Wij hebben onze kinderen bewust de namen nooit verteld. Nu waren ze ook nog te klein misschien om het te beseffen, maar we hebben gewoon zodra de baby er was de naam verteld als vaststaand feit. Wij beslissen, niet zij!
Nee Ik heb net even met mijn vriend overlegd, die ook 7 jaar met zijn jongere broer scheelt en hij geeft aan dat hij zichzelf destijds veel te jong vond om daar over mee te beslissen.
Ja ik zou ook wel afhankelijk van de leeftijd er rekening mee houden. Misschien kun je wel vragen of er een reden is waarom hij het niet mooi vind.
Ik zou nooit mijn kinderen de keuze geven, maar als je dat wel hebt gedaan dan vind ik het ook raar om nu nog die naam te kiezen. Ik zou gaan voor de andere naam of nog even verder zoeken.
Mijn vriend kreeg broertje toen hij 8 jaar was. Hij mocht na de geboorte kiezen tussen 2 namen. Dus neem aan dat het Mn schoonouders niets uitmaakte welke van de 2 her werd. Maar dit is 32 jaar geledenZ
Wij dachten eerst aan Abel. Toen ik die naam een keer terloops tegen mijn dochter van toen 4 jaar zei, zei ze gelijk: Abel krentenbol. Ik vond 'm toen gelijk minder leuk hahaha. Het is 'm ook niet meer geworden, ook al vind ik het nog wel een leuke naam.
Gezien je handtekening is je zoontje 7? Nee, op deze leeftijd zou ik het echt niet af laten hangen van zijn mening. Misschien als je kind 18+ is en hij/zij zou er een broertje/zusje bij krijgen, dat ik dan met mn kind zou sparren over de naam, puur om mn kind beter te leren kennen en te horen wat ie wel/niet leuk vind qua namen.., maar zelfs dan nog zou ik hem/haar niet mee laten beslissen. Ons kind, onze naam.
Als ik naar Puber moet kijken voor namen dan zouden haar beide Zusjes met super rare namen door het leven gaan XD We hebben wel om Puber erbij te betrekken Zusje 2 haar naam gegeven. Als er post komt voor Zusje dan lees je in de initialen de naam van Puber. Mss dat je zoiets kan doen als je Broer erbij wilt betrekken?
bij een jong kind zou ik het niet doen, bij een volwassen kind zou ik hem of haar de 2e naam laten kiezen. Mijn zusje is 19 jaar jonger dan ik. haar roepnaam hebben haar ouders gegeven, ik mocht over de 2e naam beslissen. Werden ook geen opties voor gegeven, ik mocht de 2e naam echt volledig zelf bedenken/geven. Mijn vader en zijn vrouw vonden hem toevallig ook heel mooi, maar zo niet, hadden ze hem alsnog gegeven
Ik zou mijn kind er niet in mee laten beslissen. Ons kind, onze naam. Hij komt later vast ook niet met jullie overleggen hoe hij zijn kindje zal noemen .