Ovutest positief zwangerschpstest negatief 2 wk na curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door stess82, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Het is nu 2 weken geleden dat ik de curretage heb gehad. Vruchtje 5 dagen daarvoor verloren.
    Na een periode van pijn, antibiotica en andere narigheden wil ik dit graag achter me laten. Vooral wil ik weten hoe het er voor staat met mijn cyclus.

Wat ik al in het onderwerp vermeld heb. De zwangerschapstest slaat negatief uit, helemaal wit. En de ovulatie test van clear blue geeft een smiley.

Ik wil na deze periode niet meteen weer proberen zwanger te raken. Ik vond het erg zwaar allemaal. Maar wel wil ik graag alles a.s.a.p. back to normal.

Kan ik al blij zijn of zegt dit nog helemaal niets? En deze week blijven testen om te zien of de smiley verdwijnt?

Wie heeft een idee?

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Moeilijk te zeggen en hoor, ik had dag 11 een positieve ovutest en negatieve zwtest maar ik heb pas mijn eitje gehad op dag 26. Na de curettage is alles een beetje in de war. De beste manier om je eisprong te bepalen is temperaturen. Veel sterke met de verwerking van je miskraam.

3. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    #3 stess82, 1 sep 2013
    Laatst bewerkt: 1 sep 2013
    Ja temperaturen idd. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen. Ben ik daar nu te laat voor trouwens? Had ik meteen na de curretage moeten beginnen?
    Thnx!

4. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Het kan heel goed zijn dat je nu alweer een eisprong hebt of gaat krijgen, het is immers 2 weken geleden dat je een curettage hebt gehad en die dag mag je als eerste dag van de nieuwe cyclus tellen. Dan zit je nu op dag 14 of 15 ofzo?

Let wel op dat ovulatietesten vaak een vertekend beeld kunnen geven vlak na een miskraam. Je zou inderdaad morgen opnieuw kunnen testen om te kijken of de smiley er nog steeds staat, dan kun je misschien sneller inschatten of het om een vertekend beeld gaat of om een eisprong. Maar anderzijds: je wil deze maand niet zwanger raken en even rustig aan doen. Misschien moet je het dan nu even op z'n beloop laten en ervan uitgaan dat het vanzelf goed komt? Want dat komt het, beslist! Als je lichamelijke klachten nu voorbij zijn en je zwangerschapstest wit is, dan komt je cyclus ook weer op gang. Geef het heel even de tijd, en dan kun je er weer echt van op aan! Je hoeft nu immers toch ook niet te "timen"om weer een kindje te verwekken?

Deel Deze Pagina