Hi meiden Wil even van me af schrijven en wat vragen stellen, nwat misschien hebben meer mensen hier last van (gehad). Ik heb afgelopen september een missed abortion gehad en omdat Cytotec niet werkte, uiteindelijk een curretage. Dit was op zich goed te doen, daarna licht (maar wel vrij lang) bloedverlies. Maar nu wordt ik vrijwel niet ongesteld. Eerste keer duurde bijna 8 weken na curretage (bijna niets) en daarna 5 weken (en wel iets meer, maar zeker niet veel). Ik ben dus bang voor verklevingen. Afgelopen week een check gehad bij de gyn, maar op de echo was vooral weinig slijmvlies te zien (vlak na mijn 2e mini-menstruatie), maar geen verklevingen. Ook met water kon ze nog geen verkleving ontdekken aan de linkerkant, maar het aan de rechterkant ook niet helemaal uitsluiten. Nu moet ik dus een hysteroscopie....maar ik zie daar inmiddels echt zo tegen op! Ik ben een beetje klaar met al die slangetjes en buisjes etc. Aan de andere kant wil ik gewoon zekerheid dat alles in orde is. Zijn er meer dames die een hysteroscopie hebben gehad en wellicht wat zorgen kunnen wegnemen? Liefs, Eef
Hey Eef, Wat vervelend! Volgens mij kunnen ze op de echo niet zien of er verklevingen zijn, dit moet via die hysteroscopie. Ik heb begrepen dat het een beetje voelt als menstruatiekrampjes maar wel te doen is. Bij mij is het 2x geprobeerd maar konden ze door de verklevingen niet binnen komen dus ik kan je niet vertellen hoe het werkelijk is... Ik denk altijd maar dat ze het zo snel mogelijk moeten doen dan ben ik er ook weer het snelst vanaf. Het blijft niet leuk maar veel keus heb je niet helaas. Sterkte ermee!
Hoi 83Eef, Klopt dat je verklevingen alleen via een hysteroscopie ziet. Ik heb deze zonder verdoving gehad en dat ging (tot een bepaalde hoogte). Het voelde bij mij ook aan als menstruatie kraampjes. Ik moet wel zeggen dat ik dit onderzoek en de daadwerkelijke ingrepen in Belgie heb gehad en niet in NL. Het kijken zelf duurde bij mij misschien 15 min en ze wist genoeg. Toen de gyn klaar was had ik nog een half uurtje krampjes. Het viel reuze mee bij mij! Voor mijn gevoel dan Succes!