Helaas, ik had er al niet zo veel vertrouwen in ( kan ook niet anders na 3 miskramen), maar wel een heleboel hoop......Vanmorgen heb ik voor de vierde keer in anderhalf jaar tijd een miskraam gehad. Het begon gisteren al een beetje met oranje/rose slijm met wat menstruatiepijn. Dat heeft zich vandaag flink doorgezet. Ik word er een beetje wanhopig van, maar ben nog niet toe aan opgeven! Hoe kan ik de moed erin houden en nog positief blijven denken voor een volgende keer? Wie kan mij tips geven? Josefina
Hallo Josefina, he meis je hebt wat moeten doorstaan nu al de vierde keer! pfff, dat is niet niks, hou je vast aan wat je zelf zegt, je bent nog niet bereid om op te geven! Ik begrijp dat na zo vaak een MK te hebben gehad je hoop vervliegd, maar kom op, probeer het zo goed mogelijk te verwerken en er toch weer voor te gaan! Heb je al eens onderzoeken gehad over wat de oorzaken zijn van de miskramen? Dit kan toch al na de derde keer? Ik hoop dat jou tijd snel mag komen dat je snel een gezond kindje op de wereld mag zetten! liefs jette
Beste Josefina, Wat erg om dit 4x mee te maken en hoop van harte dat je snel weer zwanger zal zijn (als je hoofd er naar staat) en dat het dan eindelijk een keer goed zal gaan. Heb je ook onderzoeken gehad, wat de reden is? Dit doen ze geloof ik als je meer als 2 miskramen hebt gehad.
Jeetje, dat je dit 4x moet meemaken, wat vreselijk naar en zwaar voor je. Ik ben na 1x al redelijk van slag. Ik ben benieuwd om te horen of je onderzoeken hebt laten doen naar de oorzaak. Ik kan alleen zeggen dat er echt een hele hoop dames zijn die uiteindelijk wel een kindje voldragen.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het dan goed gaat. Ik heb op 7 maart ook een miskraam gehad enen weet wat je moet doorstaan. Het is echt verschrikkelijk en voor jou helemaal, je hebt het al 4 keer moeten meemaken. Echt heel veel sterkte en geef de moed niet op het moet een keer lukken. Groetjes, Claudia
meid veel sterkte... maar geef de moed niet op! stuur je van deze kant veel sterkte maar vooral kracht naar je toe!
Jeetje meis, Tips heb ik niet 123, ik heb er zelf 3 in 7mnd tijd gehad en ik zat de laatste keer ook ff van hoe moet ik hiermee omgaan of met een evt. nieuwe zwangerschap (die zich nog niet heeft aangediend)...maar door hier mijn hart te luchten en ook een door de quote van Peeeetje ben ik er bovenop gekomen! " De kracht van het verliezen is de kracht vinden om door te gaan" ... Sterkte meis, en vergeet niet we zijn er voor je!
ik heb 2 miskramen gehad, en het is gewoon moeilijk laat staan 4, geef de moed niet op..ook al is het heel erg moeilijk, probeer je lichaam wat rust en tijd te geven, en hopelijk kan jij dan ook snel een mooi wondertje in je armen krijgen, veel succes heb je zin om tew praten of wil je wat kwijt kan je me altijd een pbtje sturen
en die quote is een goede quote! Nu is alles moeilijk en kan je nergens anders aan denken. Als jezelf de kracht vind,vind je lichaam het ook. ik zeg dit niet alleen tegen jou,silla maar alle andere.. geef nooit op!
Ik heb allerlei onderzoeken gehad, maar er is niets aan de hand. Baarmoeder, eierstokken, bloed, allemaal prima. Ik kan nog één onderzoek laten doen en dat is inderdaad het chromosoomonderzoek wat moet uitwijzen of de combinatie mijn man en ik wel of geen verhoogde kans heeft op afwijkingen, waardoor miskramen ontstaan. Deze mag ik nog laten doen, maar het heeft niet veel zin. Gezien mijn leeftijd en lichaamsbouw, ik ben 37 en niet één van de lichtsten, heb ik al een verhoogde kans op afwijkingen. We zijn er nog niet uit of we dat onderzoek willen, want mocht er een verhoogde kans zijn, dan kunnen ze er toch niets aan doen.Verder moet ik mijzelf injecties toedienen als ik zwanger ben, ( was ik al mee begonnen)omdat ik 4 jaar geleden trombose heb gehad. Deze zorgen ervoor dat ik geen trombose tijdens de zwangerschap krijg en hebben de gunstige bijwerking dat ze in 20% van de gevallen een miskraam helpen voorkomen. Maarja, tegen chromosoomafwijkingen is helaas niets te doen en ik heb gewoon dikke pech........! Groetjes, Josefina
Peeetje, Ik las dat jij al 18 miskramen hebt gehad. In hoeveel jaar tijd? En hoe ging jij daarmee om? Dat is toch onmenselijk om elke keer zo'n verdriet te hebben! Ik ben blij om te zien dat je nu zwanger bent en dat alles goed gaat, gefeliciteerd! Groetjes, Josefina
hoi Josefina in totaal 18 mk`s vanaf 1997 en 1 dochter in 2001 gelukig gekregen, nu gaat alles goed maar wel volledig thuis vanwege teveel harde buiken enzo helaas. dus geef de moed niet op meid.. ik ze altijd de aanhouder wint, tegen mij hebben ze zelfs zo vaak gezegt..``geef het op``.. maar ik kon het niet.. als alles goed gaat verwachten wij nu in juli onze zoon! groetjes petra
Ik vind het echt knap van je peeetje. 18 x is niet niks. Dit is nu m'n 2de x en m'n man vroeg al hoeveel ik er nog wil hebben. Hij wil nog wel een x proberen maar daarna? als het weer mis zal gaan? Ik weet ook niet of ik er zoveel kan trekken. Maar misschien wil het volgende x wel. Wij laten wel een chromosomen onderzoek doen. Maar de gyn zei dat er vaak niks uit komt. Maar ja je weet maar nooit.
meid..inderdaad positief blijven.. Ik ga je een voorbeeld vertellen vanmn vriendin..die in de afgelopen 5 jaar 7 miskramen heeft gehad..alle nodige onderzoeken gehad heeft incl haar man.Niets te vinden.. En nu is ze afgelopen januari als nog bevallen van een kerngezonde dochter.. Ook zij geloofde niet dat t ooit nog zu gebeuren, maar toch uiteindelijk gelukt.. Dus ik weet hoe moeilijk het is als het je zovaak gebeurd..maar probeer de moed erin te houden. Al valt dat soms niet mee.. Sterkte meis..
He meid wat balen zeg, wat zal je je ellendig voelen. t is ook zo moeilijk iedere keer weer de moed op te brengen en dan tot de conclusie te komen dat het toch weer mis is. Maar probeer toch de moed erin te houden hoor. Ik heb er nu twee achter de rug en ben nu de 3e keer zwanger. Hoop zo dat het dit keer goed gaat, er is gewoon niks over te zeggen. Kan niet wachten tot 10 april de dag dat ik de echo krijg, maar zie er aan de andere kant ook zo tegenop. Zeker als ik nu jouw berichtje lees. Ik zal écht heel hard voor je duimen dat dit de laatste keer mis voor je was en dat de volgende ronde weer snel raak is en dan ook gezond voldragen wordt. In ieder geval een dikke knuffel, dat doet altijd goed toch?