4e miskraam in anderhalf jaar.

Discussion in 'Miskraam' started by Josefina, Mar 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen

Dankjewel , Een knuffel is altijd fijn.
    Ik hoop echt dat het met jou allemaal goed gaat verlopen. Word niet te bang van alles wat je leest of hoort. Ieder mens is anders. Als je straks je echo hebt gehad en het hartje klopt, dan is de kans op een miskraam enorm afgenomen. Probeer te genieten, hoewel ik weet dat dat erg moeilijk kan zijn. Ik zal ook hel hard voor jou duimen en houd je op dit forum wel een beetje in de gaten, okee?!

Groetjes, josefina

2. Abigail

Abigail Bekend lid

Nov 6, 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat betreft die echo daar ben ik nog niet zo zeker van :( . De laatste keer kreeg ik een echo toen bleek ik 7,5 weken te zijn en alles zag er goed uit. Volgens de arts zou er maar 3 % kans zijn dat het mis zou gaan. Helaas zat ik bij die 3% want bij de 2e echo (10 wkn) bleek het toch een paar dagen daarna al fout te zijn gegaan. :evil: Dus tja.
    Ik krijg nu een echo bij 8,5 weken en dat is zo'n beetje de tijd waarop het steeds mis ging. Had hem dan ook eigenlijk liever bij 10 weken gehad, dat had me iets meer zekerheid gegeven. Maar ik blijf positief hoor, bedoel wat moet je anders ;) Nee hoor onzin ik heb sowieso een erg positief karakter en ik moet zeggen ik heb er dit keer een goed gevoel over. Laten we er maar vanuit gaan dat dat vrouwen intiutie is, net zoals ik van tevoren al wist bij de 2e dat ik zwanger was, daarna zeker wist (zonder dat er aanwijzingen waren) dat het mis was en nu ook alweer van tevoren aanvoelde dat het raak was. Dus ik vertrouw maar een beetje op het goede gevoel. Neemt niet weg dat het voor mij niet snel genoeg 10 april kan zijn en ik inderdaad t kindje zie met kloppend hartje en alles wat er rond die tijd aan hoort te zitten. Dat blijft een spannen moment.

Maar al dat geklets van mij nu even aan de kant.......we gaan nu eerst ff voor jou. Knap lekker op meid, neem de tijd en denk eraan daarna vol goede moed gewoon weer aan de gang hoor?! Go for it girl! :rolleyes:

In ieder geval bedankt voor je bemoedigende woorden. En over een tijdje staan we gewoon allebei op een ander form namelijk "Ik ben zwanger" ok?! ;)

3. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen

Wat zij er toch veel lieve mensen op dit forum. Natuurlijk ga ik er weer voor, maar denk jij ook een beetje aan jezelf!? Hopelijk staan we er binnenkort inderdaad, maar ik vraag me wel af of ik dat ooit zal gaan doen. Ik vind het op dit moment een beetje "de goden verzoeken", begrijp je? Ik duim voor jou, voor als je de echo krijgt.....
    Groetjes, Josefina

4. pechvogel

pechvogel Actief lid

Mar 15, 2007
    335
    0
    0
    Hoi,

Ik lees dat je geen chromosoomafwijkingonderzoek wil doen omdat er dan toch niets aan te doen is. Maar dat is niet waar! In Maastricht (en in Utrecht) doen ze ivf met pgd. Dit houdt in dat ze voor het terugplaatsen van de embryotjes kijken of het de erfelijke chromosoomafwijking heeft of niet. Ze plaatsen dan alleen de gezonde embryo's terug.

Bij veel chromosoomafwijking heb je bijv. 25% kans op een miskraam, maar ook 25% kans op een gehandicapt kind. Niet alleen een miskraam, maar ook een gehandicapt kind wordt hiermee dus voorkomen. Toch iets om over na te denken.

Sterkte,

Pechvogel

5. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen

Dankjewel voor jou reaktie,

Deze optie is voor ons geen mogelijheid, omdat wij niet te veel willen dokteren. Vanaf het begin af aan hebben we afgesproken dat we niet doen aan ivf o.i.d., omdat dit teveel impact heeft op je normale leven. Dat hebben we er niet voor over, juist omdat we al iets ouder zijn. Mocht het bij ons wel lukken, zijn we erg blij. Mocht het toch niet lukken, zijn we nog steeds erg gelukkig met elkaar....

Groetjes, Josefina

6. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    heel knap van je zo te denken, wij dachten zo ook vorig jaar zomer.
    en ineens..
    ik blijf je toch stiekum volgen en hopen op een goede zwangerschap voor je.
    nogmaals geef de moed niet op. ;)

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    hey moons ook jou had ik een beetje gevolgt,volgens mij zat je in het begin ook bij de juli mama`s.
    wij vroegen ons ook elke keer weer af, hoe lang gaan we door.
    chromesonen onderz. komt idd 9 van de 10 keer niks uit.
    van alle mk`s is er bij niks uit gekomen.
    ben net voor deze zw. kinderasprine gaan slikken.
    de naam precies kan ik wel even zoeken, vraag er naar aan je gyni.
    het is een nieuw onderzoek die bij veel vrouwen met herhaalde mk`s geholpen heeft!
    bij mij dus ook!
    bewijzen kan ik het niet dat het door de kinderasprine ineens wel na 18x goed gaat.
    maar vind het wel heel toevallig!

veel sterkte voor jullie allemaal

dikke knuf!

8. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen

Hey Peeetje,

Ben blij om te zien dat het met jou nog steeds goed gaat, ga zo door!
    Kun je mij ook de naam van de kinderaspirine geven? Kun je zo zo bij de drogist kopen? Ik zou het wel willen uitproberen. Ik moet sowieso bij een volgende zwangerschap mezelf injecteren met een bloedverdunner, omdat ik 4 jaar geleden trombose heb gehad. En asprine is ook bloedverdunnend, dus misschien werkt het ook bij mij. Alle beetjes helpen, nietwaar? Ik wil nog wel bij de gyn gaan navragen of ik dat ook mag slikken als ik vlak daarna aan de injecties moet. Dan is het dubbelop en misschien mag dat niet.

Groetjes, Josefina

9. Josefina

Josefina Lid

Oct 8, 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Ik heb een foto in mijn foto-album gezet. Het is het plekje in de tuin waar we Sam hebben begraven. Sam is na bijna 9 weken zwangerschap op 6 augustus geboren en zag er heel klein ( 2cm), maar perfect uit. Ik heb er vergeet-mij-nietjes bij gezet, hoewel we het nooit zullen vergeten.

Josefina

Share This Page