Hallo, Pfff, wat was ik blij dat ik zwanger was na heeeeeeel veel gedokter en mmm. Nu ben ik bijna 9 weken zwanger. Twee weken geleden de eerste echo gehad, hartje klopte, maar niet al te snel. Week later weer een echo, flinke groeiachterstand en hartje klopt maar 70 bpm, veel te traag dus. Rekening houden met miskraam. Vandaag weer een echo om te kijken of t hartje al gestopt is. Curretage was al voor dinsdag gepland. Maar nu klopte het hartje dus nog vandaag, nog steeds 70 bpm en groeiachterstand is er nog steeds, maar was iets gegroeid. Dinsdag weer echo en is zo goed als zeker een miskraam, maar wel raar. Wie herkent dit? We zijn er kapot van, maar het is zoooo bizar. Mijn lichaam is op en top zwanger maar het zit niet goed.
Ja, helaas herkenning.. Had eerste echo met kloppend hartje en groeiachterstand, werd geweten aan langere cyclus. Echo week later was het vruchtje nauwelijks gegroeid, hartje klopte nog wel. Weer een week later was het hartje gestopt, heb daarna de pillen gebruikt om mk op te wekken. Heel veel sterkte hiermee, uit ervaring weet ik dat dit heel, heel zwaar is.
Bij mijn 1e miskraam had het vruchtje ook een groeiachterstand en dat is niet goed afgelopen. Maar ik had toen wel een beetje bloedverlies gehad en het hartje klopte gewoon normaal zeiden ze. Dat je je wel echt zwanger voelt als het echt mis is, is heel normaal. Op die manier ben ik helaas ook al een paar keer in de maling genomen. Verschrikkelijk die onzekerheid! Sterkte!
Bah wat een onzekerheid,en zeker omdat het hartje nog gewoon klopt. Maar het is inderdaad veel te traag. Ik duim voor alsnog een goede afloop!