Hoi! Daan is vandaag 3 maanden. Sinds vorige week zijn we van 6 naar 5 flessen gegaan nadat we getest hebben of hij door zou slapen als we de laatste fles van een 22.00 uur niet meer zouden geven. We moesten hem daarvoor nl wakker maken. Direct de eerste nacht ging het goed, hij had de laatste fles om 19.30 gehad en sliep daarna door tot 04.30!De nacht erna was hij er weer om 03.00 uur en dat ritme zet zich nu voort. Dus `s avonds tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles en dan in de nacht 1. Heeft iemand tips waardoor Daan misschien tot een uur of 06.00 zou slapen?Of is het gewoon het klokje van het mannetje zelf en past het zich vanzelf aan?Heb al gedacht om een schepje pap door de laatste fles te doen, maar dat durf ik eigenlijk nog niet, vind hem toch nog te jong daarvoor.Oja, als we hem wakker maken en om 23.00 alsnog een fles geven issie er ook gewoon om 03.00 `s nachts weer. Liefs Emma
Meestal regelt het zich vanzelf en komt het ook vanzelf goed! De laatste late fles blijven geven totdat ie doorslaapt tot s morgens.
ik weet niet hoor , maar is het niet al wat te vroeg om je kindje nu al een hele nacht proberen te laten doorslapen? als ik jouw was zou ik je kindje gewoon om half 11 savonds de laatste fles geven e dan kijken hoe laat je kindje weer komt dat doe ik ook met valentijn, rond half11 laatste fles en meestal maak hem dan wakker om een uurtje of 8 !
Emmaatje hier precies hetzelfde hoor Moest Ruben ook altijd wakker maken voor de fles van 23 en hij kwam dan ook rond 4 uur weer. Nu doe ik het volgende: geef hem tussen 4.30-5.30 een fles van 180 vervolgens om 9 - 13- 17 - 21 uur en dan naar bed. Hij slaapt dan gewoon tot 4-5. Mocht ik hem toch de fles doen om 23 uur komt hij ook gewoon om 4. Dus zit nu op 5 flessen waarvan 1 heel laat in de nacht/vroeg in de ochtend. Dit is voor mij goed te doen omdat hij na die fles weer in slaap valt tot 8-9 en ik da ook gewoon bij kan slapen. Misschien een idee?
het is niet te vroeg om hem door te laten slapen hoor dat kan best al! noa krijgt de laatste rond 9 uur en slaapt ongeveer tot 6 uur soms 5 uur.
Das hetzelfde schema als hier, Leonie!Dus we zijn niet de enige Volgens het CB mogen ze met 3 maanden 9 uur tussen die voedingen in hebben. Bedankt voor de reacties! Liefs Emma
ik zou proberen om die laatste fles dan rond negen uur te geven. ik vind half acht heel erg vroeg om de laatste fles te geven.
Amber deed dat ook, maakte niet uit hoe laat ik savonds de fles gaf ze kwam altijd om 4 uur snacht. Sinds een paar weken is dat niet meer en slaapt ze de nacht door, dit doordat ze steeds iets later kwam. Maar dit ging dus eigenlijk vanzelf, ik hoefde daar niets voor te doen. groetjes Jolanda
Bij Joshua werkte het ook zo. Als ik hem om 19.30 uur zijn laatste fles gaf, sliep hij door, maar maakte ik hem om 23.00 uur wakker voor een fles, kwam hij 's nachts nog een keer. Ik mocht hem van het consultayieburea alleen niet vanaf half 8 door laten slapen dit is veel te lang, ivm bloedsuikerspiegel en het niet doorspoelen van de niertjes. Wij moesten de laaste fles verhogen naar 150 cc. Dat is 150 water en 5 schepjes en sindsdien slaapt hij door. MIsschien zo proberen. Ik zou hem niet vanaf half 8 laten slapen.