Hier willen ze het ook niet. En dat snap ik wel. Je viert toch zelf een verjaardag thuis, daar kun je trakteren. Je kindje weet toch niet anders, heeft het nog nooit mee gemaakt. Maar je kunt op een eventueel kdv of psz trakteren: afscheid en alvast voor de verjaardag. Persoonlijk vind ik voor je vierde naar school (behalve wennen) ook wat overbodig. Het hele jaar door zijn er nog instroomkinderen dus zo gek zou wachten niet zijn. Gewoon lekker thuishouden met de verjaardag!
Mijn kinderen zaten dus beiden al een paar week op school en dan hebben ze het echt wel door als er niets aan de verjaardag wordt gedaan, bovendien wat is het nu voor verschil met 5 jarigen? Ik zou er niet voor kiezen op de 1e dag oid, maar wel dus in het geval van ts. Zo sneu anders. En hier beginnen ook alle kinderen voor 1 oktober na de zomervakantie, juist heel fijn, is iedereen weer even nieuw zeg maar.
Mijn zoontje mag ook met drie al naar school. Drie weken later word hij 4. Ik laat hem niet trakteren. Zolang jij als moeder er geen probleem van maakt, maakt je dochter dat ook niet hoor, denk ik. Ik denk dat het bij mijn zoontje niet eens op komt dat hij niet mag trakteren voor zijn verjaardag.
De oudste ging ook al drie weken naar school, vanaf het begin van het schooljaar. Als hij nog niet lekker in zijn vel had gezeten, was het een ander verhaal geweest.
hmm ik heb het gewoon gedaan haha Elise heeft 5 dagen meegedraaid sinds medio april, was voor de vakantie al gestopt op de peuter en werd gisteren 4, tja wat moet je dan. Kind weet niet beter dan dat je trakteert op je verjaardag dus gewoon traktatie meegenomen en ze reden zich ermee mee. Als ze het klein doen vind ik dat allemaal prima, dat is aan de juf.
Hier vieren ze het wel maar dan alleen in hun klas. Zonder traktatie. Dat doen ze pas als ze 5 worden en dan ook de klassen rond gaan.
Hier op school mag je niet beginnen voordat je vier geworden bent. Je 4e verjaardag vier je op de psz of kinderopvang. Dus je trakteert op de basisschool pas als je vijf wordt.
Bij ons op school starten ze op de 4e verjaardag en trakteren ze dus op de eerste echte schooldag. Voor die tijd hebben ze dan al een aantal oefendagen gehad.
Hier mag het met 4j. Dochter wordt volgende week woensdag 4. Ze gaat dan direct naar school en viert haar verjaardag. Ze kijkt hier al heel lang naar uit. Ze weet ook dat ze dan op de verjaardagsstoel mag etc.
Hier vieren ze ook de 4e verjaardag niet in de klas. Mijn oudste twee zijn allebei ongeveer 1 maand voordat ze 4 werden begonnen met halve dagen, dus ze zaten al op school toen ze 4 werden. Nog afgezien van de gewoonte op school had ik het toch al niet gedaan. Zo leuk vonden ze het dat eerste jaar niet om in het middelpunt van de belangstelling te staan. We hebben ook nog geen kinderfeestje gegeven. Die kleutertjes in groep 1 durven vaak niet eens bij een vriendje 1 op 1 af te spreken, laat staan een heel feestje. Zelfs toen mijn middelste onlangs 6 werd en voor het eerst een feestje gaf, waren er nog 2 jongetjes die eignelijk bjina niet durfden te komen. Ze hebben wel op het kdv en de psz trouwens hun vierde verjaardag en afscheid gevierd. Dus ze kwamen geen aandacht te kort, maar dan wel in vertrouwde kring.