4e vmk is een feit! snap er niets meer van? wie nog?

Discussion in 'Miskraam' started by VMiss, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi
    Wij zitten in de MMM.
    Heb 1 spontane zwangerschap gehad en 1 via icsi (waaruit ik 2 kinderen heb gekregen). En 3 icsi pogingen met in totaal 4 terugplaatsingen. Alle 4 terugplaatsingen zijn geeindigd in een vroege miskraam. Heb ook telkens utrogestan gebruikt. Maar begrijp het niet meer. Waarom word ik maar even zwanger? En gaat het dan mis?
    Vandaag weer bloeding gehad en resultaat bloedtest; hcg 31 en lage hormoonwaardes.
    Waaraan kan dit liggen?
    Ik eis deze keer een goed gesprek met mijn gynaecoloog want begrijp er niets meer van?
    Iemand enige ervaring hiermee?????;)

2. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    niemand???????

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi VMiss,

Ikzelf heb vier missed abortions moeten ondergaan, en je kunt wel zeggen dat ik HELEMAAL binnenste buiten ben gekeerd.

Diverse kijkoperaties en zeer veel bloedtesten. (en ook ik heb utrogestan gebruikt)

Uiteindelijk zijn er twee mogelijke oorzaken naar voren gekomen

1) ik heb mijn menstruatiebloed naar een kliniek in Griekeland opgestuurd, daar kwam een bacterie naar voren (en heb ik 21 dagen aan de antibiotica gezeten)
    2) ik heb verschilende keren mijn schildklierwaarden laten testen en uiteindelijk is daaruit gebleken dat mijn schildklier te traag werkt, en ben ik sinds 5 weken aan de schildklier medicatie.

Het geeft natuurlijk geen garantie voor de volgende eventuele zwangerschap.

Groetjes!

4. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Geen ervaring mee (wel twee miskramen gehad) maar wil je gewoon even sterkte wensen!!!!
    xx

5. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik zit aan drie miskramen...wat een onmachtig gevoel van wanhoop hé!
    ik weet ook nog steeds niet zeker hoe het komt en ben erg bang voor een vierde keer die teleurstelling.mijn gyneacologe dacht eerst dat ik het vruchtje afstoot doordat ik een auto-immuunziekte heb maar na het verhogen van mijn dosis remmers heb ik de derde miskraam gehad(met erge complicaties)dus het ligt daar niet aan.aan wat dan wel kunnen ze me niet zeggen....ik wou(als er nog een volgende keer komt)ook eens utrogestan proberen maar zie dat dat bij jou ookal geen verschil heeft gemaakt...wat naar...
    ga jij opnieuw proberen?
    sterkte trouwens(vergeet ik dat nog te sturen,alsof een miskraam op den duur een "gewoonte"zou worden :( )

6. logo

logo Niet meer actief

Ik heb zelf een zwangerschapsafbreking ondergaan en 2 miskramen. Waarom wij dit mee moesten maken is niet bekend, ook niet waarom ik nu niet meer zwanger wordt. De onderzoeken tot nu toe zijn allemaal goed. Het blijft lastig en het is keer op keer een teleurstelling.
    Veel sterkte!

7. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Inmiddels resultaat vn 2e bn was exact hetzelfde. Dus woensdzg opnieuw bn. En nieuwe afspraak over 10 dagen gynaecoloog ging mn dossier voorleggen op de medische staf!!! Hopelijk komt hier iets positief uit!

8. logo

logo Niet meer actief

Pfffff al dat wachten....
    Veel sterkte en knuffel!

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Wat ontzettend rot zeg, veel sterkte meid!
    Ik durf het bijna niet te zeggen.. maar zou het niet nog enorme pech kunnen zijn? Omdat je wel al twee kinderen hebt en icsi hebt gedaan.. bij icsi heb je toch hogere kans op een mk? neemt niet weg dat ik zeker in gesprek met gyn onderzoek zou vragen, bloed- en hormoonwaarden checken, evt bm na laten kijken

10. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maja ik denk eerlijk gezegd ook dat het pech is! En daaaaar kan je jammer genoeg niks aan doen!
    Heb jij je 3 kids via de mmm gekregen?

11. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Allereerst sterkte gewenst.

Ten tweede: is je bloed gecontroleerd op stollingsafwijkingen? Na twee miskramen is er bij mij uitgekomen dat ik Factor V Leiden heb en zodra ik een positieve test in mijn handen had, moest ik met bloedverdunners beginnen. Zo heb ik drie gezonde kinderen op de wereld gezet.

Succes!!

Sandy

12. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sandy denk niet dat het by my iets in die aard is aangezien ik al 2 kids heb! Denk eerder aan een grote dosis pech :(

13. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sandy denk niet dat het by my iets in die aard is aangezien ik al 2 kids heb! Denk eerder aan een grote dosis pech :( we zullen zien wat de gynaecoloog zegt!

14. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Daar heb ik overheen gelezen.

Toch kan je het hebben en er nu pas "last" van hebben. Mijn moeder heeft het ook en dit weet ze pas sinds dat ik er onderzoek naar heb laten doen. Toch heeft ze na mij en een miskraam, nog een dochter gekregen.

Veel succes bij de gyneacoloog!!

15. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik ben net geoppereerd aan een acuut heel erg tandabces dat uitgesprijd was tot in mijn bovenste sinussen en het blijkt dat ik al een hele lange tijd een "slapend"abces heb gehad en nu zeggen heel veel mensen mij dat dat de reden zou kunnen zijn van mijn miskramen.omdat mijn lichaam vecht tegen die ontsteking en daardoor elk nieuw,vreemd voorwerp afstoot...ik weet niet of het zo is maar het zou wel kunnen en net zoals jij zoek ik steeds naar een reden voor de miskramen :( ik zeg het maar even...

16. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Je eigen gevoel hierin is heel belangrijk volgens mij..
    nee aan pech kan je helaas niks doen, hoewel het nog wel voor enige "berusting" zou kunnen zorgen. maar dan spreek ik dus een beetje voor mezelf. want ik heb wel eea laten onderzoeken, maar omdat ik ergens ook wel het gevoel van "pech"had, had ik ergens nog wel vertrouwen in een gezonde zwangerschap voor een derde kindje.
    Ik hoop dat de afspraak met gyn je wat gaat brengen.

Nee geen mmm om zwanger te worden, integendeel: 8x in 1e of 2e "ronde" zwanger (ook niet helemaal normaal volgens mij)

Bedoel je met in je laatste post dat je hcg nog steeds 31 was?

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Inderdaad wat Maja aangeeft is dat je eigen gevoel hierin heel belangrijk is.

Mijn mening.....4 miskramen is geen domme pech. Echt niet!
    Ik had een gyn die dat ook volhield, totdat in naar Gent uitweek.

18. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    dag dames
    hopelijk volgende week idd meer duidelijkheid!
    had vorige week identiek dezelfde hcg als daarvoor was niets gezakt. Vandaag opnieuw bloedname gehad en mag straks bellen. Vermoedelijk staat ie nu op 0 aangezien bloedverlies helemaal gedaan is.
    Tja het is een hele lijdensweg. Hopelijk zijn we snel terug zwanger !

Bengeltje wel fijn dat je nu weet waaraan het lag! moet je nu een tijdje stabiele bloedwaardes hebben of mag je gelijk opnieuw beginnen?

Maja amai zo snel zwanger!!! Wat een luxe. Maar idd zoals je zelf aanhaalt, met niet helemaal normaal, je zal supervruchtbaar zijn als het zo snel innestelt! Dat heb ik ook volgens mijn gynaecoloog, het nestelt in en dan ...

Ik houd jullie op de hoogte dames!

19. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Intussen gebeld.
    HCG stond op 0 :)
    Erg dat ik hier blij om ben want ben het zo moe die opvolging van bloednames om te kijken of HCG GEDAALD is :x
    Pfff wil het eens andersom

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Tis inderdaad erg dat je blij kunt zijn van een nul uitslag :(

Wij zijn gewoon verder aan het proberen, deze week opnieuw bloedtest gedaan (zit nu op 5 weken medicijn gebruik)

Share This Page