vraagje over follikelgroei en clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Panter, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi allen,

ik heb deze cyclus voor het eerst clomid geslikt, van cd3 t/m cd7.
    Afgelopen vrijdag, cd 12 had ik mijn eerste follikelmeting. baarmoederslijmvlies was 10mm. links follikel van 19mm en rechts follikel van 17mm.
    Ik moest ovulatietesten doen, en die word maar niet positief. Is dat normaal?
    Want als follikels 2mm per dag groeien dan zijn ze toch nu al lang rijp? Dan zou er toch een LH piek moeten komen?

Ik heb van mezelf altijd wel een eisprong, maar heb vertraagde follikelgroeien lange cyclus van 37+ dagen wat de kwaliteit niet ten goede komt. Vandaar dat ik clomid heb gekregen.

Ik moet dinsdag weer terug komen als ik geen positieve ovutest heb gehad..
    Hoe groot werden jullie follikels in een clomid cyclus voor de eisprong kwam?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn eitje was vorige ronde 17,5mm en die dag erna een posi ovutest. Deze ronde op vrijdag 16mm en op maandag posi ovutest.

Eitjes kunnen met clomid wat langer doorgroeien, die posi ovutest zal niet lang meer op zich laten wachten hoor :)

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dank je Flora voor je antwoord. Het kan dus niet zo zijn dat de follikels door blijven groeien, niet springen en cystes worden?
    Uitgaande van 2mm per dag groeien zouden ze nu al 23 en 21 mm moeten zijn. das toch enorm? Vind het geruststellend dat je zegt dat het er vast aan zit te komen die eisprong. maakte me daar toch wat zorgen om.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ja dat kan altijd, maar 21 en 23mm is nog niet schrikbarend groot hoor. Soms springen ze pas bij 25mm met clomid.

Als je dinsdag nog geen posi ovutest hebt, dan kunnen ze je altijd nog pregnyl geven om de eitjes te laten springen. Maar ik denk dat dat niet nodig is.

En ook hoeven eitjes geen 2mm per dag te groeien, als ze nu wat langzamer groeien kan het ook wat langer duren voordat je een posi ovutest hebt.

Het laatste beetje ging bij mij ook traag vorige ronde. Op maandag had ik 2 eitjes van 13 en 15mm, en op vrijdag beide 17,5mm.

5. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    In mijn eerste clomidronde waren mijn eitjes 17 en 18 mm op cd 10. Ik kreeg geen positieve ovulatietesten, maar toch gelukt, zie banner. Als ik nu terugreken had ik mijn ovulatie op cd 12.
    De gyn gaf bij mij aan dat door de clomid je een andere cyclus kan krijgen, gezien de groote van jou eitjes zal het toch niet lang meer duren. Krijg je van de week nog een follikelmeting?

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik moet dinsdag terug komen voor fm. Het is wel belangrijk dat we weten wanneer mijn ei springt omdat we iui krijgen.
    Anders is het moment van insemineren niet te plannen en hebben we geen kans.
    op eigen kracht gaat het nooit lukken, omdat mijn man onvruchtbaar is en we donorzaad gebruiken via het ziekenhuis. Hopelijk worden de ovutesten snel positief!! En anders mss pregnyl?

geruststellend te lezen dat het soms doorgroiet tot 25mm. Vind het wel reuze spannend allemaal hoor!!

7. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Mijn eitjes sprongen ook meestal met zo'n 25 mm, weet niet of dat door de Clomid kwam, maar het kan dus wel ja.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Met Clomid groeien de eitjes meestal net wat verder door, erg herkenbaar je verhaal.
    Hier 2 keer met 1 ronde Clomid zwanger geworden, hopelijk geldt dat ook voor jou..
    Had ook een eitje van 21 mm bij de fm op vrijdag, en pas die maandag erna was mn ovutest positief. En nu alweer 32 wkn verder ;)

Succes!!

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dat geeft moed sasje!!! Thanks!!!

ovutest is nog compleet negatief...niet eens een licht 2de streepje.
    Vind dat wel lastig hoor...maar goed we zullen zien!!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mijn groeiden soms door tot bijna 30 mm....en sprongen dan, jeeezus wat deden die pijn zeg...maar waren toch echt wel goeie eieren :D:D

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Antares, 30mm?? Jeetje die voelde je dan ook echt zitten zeker? ik heb het met bukken en neerploffen op de bank dat ik dan denk: outch!
    Voelt bijna hetzelfde als met de icsi, al had ik toen 13 follikels...maar deze 2 doen me nu echt pijn. Toen had ik er minder last van.
    Nou ja ik wacht nog even af...Vind het iig wel geruststellend dat meerdere meiden grotere follikels hadden en een late eisprong.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    oh ik zal daar dan ook even lezen. Wie weet nog meer geruststelling.
    van de een op andere dag een knaltest? Hier nog nooit gehad, hier liepen ze steeds mooi op.
    Ga morgen de CB digital halen want word gek van die streepjes.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik vond de ovutesten van Testpoint, Etos erg fijn!

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb altijd de sensitest gebruikt en zodra daar iets van een 2de streepje opkwam begon ik met de cb digital.
    Die ga ik dus morgenvroeg maar halen, dan hoef ik zeker weten niet te twijfelen.
    Een smiley is gewoon duidelijk, 2 streepjes vind ik altijd lastig. ik denk dan altijd: zouy ie niet nog donkerder kunnen?
    Maar tot nu toe helemaal geen 2de streep....gewoon 1 streepje. mijn lief twijfelt nu aan die sensitesten...die zegt: straks heb je een foutdruk ofzo.
    Maar goed, mijn ei komt hopelijk snel. Doet echt pijn vandaag....

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn ovutesten gaan soms ook van compleet wit naar een mega knaller :D dus het kan ineens heel snel gaan.

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dank flora!! ik word weer helemaal blij van je bericht.
    Ik ben natuurlijk ook een onzekere miep, doordat de afgelopen jaren niks goed gegaan is op babyvlak ben ik ook zo bang dat dit ook weer niet goed gaat.
    Pfff en ik had me zo voorgenomen chill de behandelingen in te gaan.
    Ik was chill tot vanmorgen....toen ging ik me echt zorgen maken haha.

sufferd ben ik ook :D

18. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik had vorige week door menopur eentje van
    26 mm en dat was 2 dgn voor de punctie :D

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    najaaaaaaa!!!!

follikel rechts die vrijdag 17mm was is verdwenen!!
    links is ie nu 24mm.
    Nu bloed geprikt, is progesteron negatief dan morgen toch ovitrelle spuiten en donderdag inseminatie.
    Is progesteron positief dan is mn rechterei al gesprongen...zonder positieve lh test. Ik word er helemaal gek van van dat lijf van me!!!

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vreemd... Maar het kan ook zijn dat de linker het heeft 'gewonnen' van de rechter, waardoor die verdwenen is. Daar hoop ik eigenlijk op, want dan heb je nog een kans voor deze maand!

Of je hebt een hele korte lhpiek gehad, waardoor je m gemist hebt :(

Deel Deze Pagina