Invloed ziekte op zaadkwaliteit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xCassie, 16 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCassie

xCassie Lid

7 jan 2023
    11
    1
    3
    Vrouw
    Amsterdam
    Hey dames, ik volg al even mee maar heb nu ook eens een vraagje.
    Mijn man had vorige maand corona en deze maand de griep met hevige koorts. Jammer genoeg ook tijdens de vruchtbare periode. Ik lees dat het maanden duurt tot de zaadkwaliteit weer helemaal hersteld is. Ik probeer me dus al voor te bereiden dat het de komende 3 maanden ook weer niets zal worden. Zijn er hier meiden die toch zwanger geraakt zijn kort nadat hun partner ziek geweest is? Even aan het hopen op positieve verhalen :D

2. Bootje86

Bootje86 Actief lid

14 nov 2022
    385
    310
    63
    Vrouw
    Ik lees even mee, zit in een vergelijkbare situatie hier. Vorige maand had mijn man griep, nu een dikke keelontsteking met koorts tijdens de vruchtbare periode. We hebben nu toch wel een poging gedaan, niet geschoten is altijd mis.

3. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Hoi dames, echt super vervelend dat jullie partners ziek zijn! En ik denk dat ik niet perse goed nieuws voor jullie heb helaas :( Zelf zit ik in een IUI traject, dus nauw contact met mensen die er verstand van hebben. Mijn man was vorige week ook ziek, geen koorts wel antibiotica. Gevraagd bij de artsen naar de impact op zijn zaadkwaliteit. Koorts schijnt de echte boosdoener te zijn. Ziek zijn op zich of medicatie kan niet direct kwaad. In het IUI topic waar ik in meeschrijf was laatst ook een dame waarvan haar man 2-3 dagen hevige koorts had gehad en kort daarna was de zaadkwaliteit bij de volgende IUI poging enorm verslechterd. Te slecht voor IUI eigenlijk zelfs. Zij moeten nu waarschijnlijk 3 maanden wachten voordat ze de volgende poging mogen doen, zodat de zaadkwaliteit kan verbeteren.
    Ik hoop echt enorm dat bij jullie de impact op de zaadkwaliteit meevalt. Maar niet echt een manier om daar achter te komen ben ik bang. Heel veel succes dames!

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoeveel impact het heeft op iemand zonder vruchtbaarheidsproblemen maar hier in de MMM was koorts echt een no-go en inderdaad reden om het traject minstens 3 maanden uit te stellen. Ben wel benieuwd hoe dat zit met mannen die geen verminderde zaadkwaliteit hebben. Hopelijk is het gauw raak!

nizzie86 vindt dit leuk.
  5. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Oh dat belooft niet veel goeds... mijn vriend was ziek (hoge koorts) rond de kerst, week later mijn vruchtbare dagen :(

6. Bootje86

Bootje86 Actief lid

14 nov 2022
    385
    310
    63
    Vrouw
    Dat klinkt niet heel hoopgevend inderdaad. We maken er maar het beste van dan en hopelijk wordt mijn man de komende tijd niet weer ziek.

7. hearts

hearts Actief lid

6 mei 2011
    108
    34
    28
    Ik had vanmorgen een positieve test in handen, het is dus niet onmogelijk ;)

Gowiie80, Maankindje, xCassie en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Bootje86

Bootje86 Actief lid

14 nov 2022
    385
    310
    63
    Vrouw
    Wat fijn!

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat fijn.

10. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!

11. Flipje25

Flipje25 Actief lid

23 feb 2018
    123
    110
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Bij ons was het dit keer precies de maand raak dat hij ziek was. Dus t zegt niet altijd wat. Maar 2 keer geprobeerd die maand en toch was het raak.

xCassie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina