Wnnr bel je de VK bij bruine afscheiding en 33wk zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik heb donderdag een CTG vh hartje vd baby gehad en echo. Alles zag er heel goed uit. Nu net bruine afscheiding. Voor het eerst sinds ik zwanger ben. Heb maandag sws een afspraak bij de VK. En het was een klein beetje. Maar wanneer moet je aan de bel trekken? Ik voel de baby trwns goed.

2. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik zou, als het niet helemaal prettig voelt, meteen bellen. De verloskundige zei tegen mij, je mag ons al-tijd bellen, ook in het weekend, als er iets niet helemaal oké voelt.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou niet bellen bij bruinverlies zonder pijnklachten oid.
    Hier had ik bij 28 weken ineens bloedverlies, krampen en minder leven voelen dus toen heb ik wel gebeld (niet dat veel zin had want ik was in Spanje).

4. NeverGiveUp2018

NeverGiveUp2018 Bekend lid

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Hier geen ervaring met bruinverlies. Maar mij drukken ze steeds op het hart dat ik bij twijfel echt altijd gewoon moet bellen. Ook al is het alleen maar voor mijn eigen geruststelling. Heb ook een keer niet gebeld omdat ik paar dagen later toch afspraak had staan. Nou was er niks aan de hand uiteindelijk maar kreeg wel op mn kop omdat ik tot die afspraak heb zitten stressen of alles wel goed zou zijn.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ja het voelt dus zo dubbel omdat ik do nog gezien heb dat alles goed was. Dit is een klein beetje afscheiding. Dacht misschien eerst even afwachten of er wel meer komt of dat dit het was.

6. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon even bellen. Het kan ook ‘tekenen’ zijn, dat betekent dat je een klein beetje bloedverlies hebt als teken dat bevalling aanstaande is, ok natuurlijk erg vroeg, maar je weet het niet. Alleen de vk kan je hierin geruststellen. Het zal wel niks zijn, maar ik zou gewoon even bellen om het door te geven. Ze is nu wakker (neem jk aan....), ze heeft dienst dus rekent op telefoontjes, daar zijn ze voor. Beter één keer teveel..... succes!

7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb je seks gehad? Of iets zwaars getild bijv?

8. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Bruin verlies betekent oud bloed. Zolang het niet helder rood is zou ik me geen zorgen maken. Je kan uiteraard altijd je vk bellen om je gerust te stellen en in dat geval zou ik liever nu (overdag) bellen dan vanavond laat ;)

RachelleNM vindt dit leuk.
  9. Visser90

Visser90 Lid

4 dec 2017
    49
    50
    18
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap ook regelmatig bruine afscheiding gehad, vanaf 16 weken tot eind.. vaak bij de vk geweest, konde niks vinden.. baby beweegte toen ook goed..
    Misschien stelt het je een beetje gerust...
    Maar Ik zou gewoon als het voor je eigen niet fijn voelt gewoon even de vk bellen...

10. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Toevallig sinds gister ook wat bruine afscheiding. Voor het eerst en bij geen enkele zwangerschap meegemaakt. Ben nu 29 weken zwanger.
    Heb wel even contact gezocht met de vk en het komen door iets te zwaar tillen maar ook door hoesten, niezen of harde ontlasting.
    Ben zelf wel flink aan het niezen geweest dus ik kijk het nog even aan, voel de baby ook goed bewegen gelukkig. Mocht het overgaan op helderrood bloed dan moest ik wel meteen actie ondernemen.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb gister wel een hele zware dag gehad en ben ver over mn grenzen gegaan. Zodanig dat vanmorgen de zolen van mijn voeten branderig aanvoelden van het vele lopen en doen gisteren. Dat zou het wel kunnen verklaren. Ik heb niet gebeld maar maandverband gehaald en hou het zo even jn de gaten. Het is echt heeel minimaal. Bij helderrood zal ik direct aan de bel trekken of als het echt veel meer wordt.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Het is bij dat beetje gebleven. Inlegkruisje is gewoon schoon gebleven gelukkig.

Deel Deze Pagina