4jr... rolschaatsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piri piri, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ze word bijna 4... en wil rolschaatsen. ... ik weet niet hoe ze er op komt. ... volgens mij heeft ze ze nog nooit echt gezien ofzo.. iig niet van dichtbij...
    Nu vraag ik me af. Wat is wijsheid. .. je hebt van die beginnersdingen die je om je schoenen kan klikken...maar eigenlijk lijkt me dat helemail niet fijn. ..maar echte rolschaatsen. ....zou ze dat al kunnen ? Ze zijn best duur... dus vind t n gok

Iemand tips?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Mijn oudste wilde ook rolschaatsen voor haar 4e verjaardag. Toen eerst een paar geleend voor een weekje zodat ze ze even kon proberen. Als ze ze dan nog leuk vond mocht ze ze voor haar verjaardag.
    Toen een in maat verstelbaar paar gekocht. Dus wel echt een harde schoen, maar verstelbaar van maat 26-30. Dus daar kunnen ze zeker een paar jaar mee doen. Anders is het inderdaad zonde van het geld, als ze er na een half jaar uit groeien.

3. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn dochter heeft ze gekregen van sinterklaas (was toen net 3) en 'loopt' er binnen op, echt rijden zullen ze nog niet doen. Ze heeft van die woezel en pip met 4 wieltjes, destijds voor een paar euro gekocht bij het kruidvat. Vond het goede om mee te beginnen. En inderdaad bescherming erbij maar ze wil er nog niet mee naar buiten en ik stimuleer haar niet haha. Bescherming zelf zit prima overigens, tenminste ze vraagt er zelf om en laat het ook om ook al zijn de rolschaatsen uit xD

Ik ga die bescherming straks ook gebruiken bij het leren fietsen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Met vier jaar is het meer spelen en lopen op wieltjes. Denk dat er weinig kinderen zijn die op die leeftijd al echt kunnen rolschaatsen. Ik zou haar eerst een keer laten proberen, hier waren ze toen vrij snel genezen. ;)

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hmm. Ik denk zelfmaak ze enorm teleurgesteld zou zijn als ik met van die 'kruidvat' dingen kom aanzetten...want dat is niet haar beeld van schaatsen...

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter kan het echt nog niet. Ze heeft ze vorig jaar gekregen maar inmiddels ook wel weer uitgegroeid. Nu is ze wel een angsthaas en had ze het na 2 rondjesin de tuin wel bekeken. Voor ons een miskoop.

Wij hadden ook wel 'echte' rolschaatsen maar wel die je kunt verstellen tot maat 30.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter vroeg dat al op drie jaar. Ze heeft de 'echte' rolschaatsen van haar nichtje gekregen. Daar merkte ze al snel op dat het niet evident was. Toen heb ik van die rolschaatsen met twee keer twee wieltjes naast elkaar gekocht, en daar loopt ze al maanden heerlijk op. Het is geen schaatsen, maar ze heeft wel plezier.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter van net 4 kan al wel echt rolschaatsen, met zijwaartse schaatsbeweging. Ik moet er wel bij zeggen dat zij motorisch heel snel is en niet stopt voordat ze het onder de knie heeft.

9. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Het is al een iets ouder topic, maar verbaasde me toch over wat je hier zei. Je kind die 4 jaar word en teleurgesteld word van rolschaatsen van de kruidvat.
    Een kind kan er niet aan af zien dat schaatsen bij een goedkopere winkel vandaan komen.
    Al geef je 2e hands schaatsen aan een kind die 4 jaar word, dat zouden ze nog niet door hebben, voor hun is het nieuw omdat ze het nieuw gekregen hebben.

Ik zou inderdaad dan ook eerst even lenen en dan zou je het haar altijd nog op verjaardag kunnen geven als ze het echt leuk vind.

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Jawel, want dat zijn rolschaatsen om over je schoenen heen te doen... ze wil graag echte.... tuurlijk maakt t niet uit of ze nieuw of tweedehands zijn....

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dan zeg je toch dat die om te oefenen zijn? Als ze het goed kan er dan echte komen. De meeste 4 jarigen zullen niet echt uit de voeten kunnen met echte rolschaatsen of skeelers.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier heeft ze ook als eerste Dora rolschaatsen gehad. Nu heeft ze van haar zus de 30/33 skates. Die zijn overigens 2 x per jaar voor 20 euro in de aanbieding bij intertoys.
    Haar zus is overgegaan op 34/37 ofzo.

Maar als ze zo jong zijn , zijn die plastic instappers eigenlijk wel ideaal. Ook omdat ze niet zo hard rollen (en dus vallen) . Op die van haar zus had ze in eerste instantie niet eens overeind kunnen komen, of één stap kunnen doen.

13. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Oké dan begrijp ik het beter, haha dacht al wat maakt de winkel nou uit voor een kind. Maar het zijn gewoon een ander soort rolschaatsen

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter heeft ook rolschaatsen gekregen toen ze 4 werd. Hello Kitty, die je om je schoenen kan doen. In 3 standen. In het begin stonden de wielen vast, toen liep ze erop. Nu staat de wieltjes in standje vooruit en als ze straks heel zeker is op die dingen kunnen we de wieltjes vrij zetten, dus voor en achteruit.
    Ze is er heel blij mee al zou ze ook graag skates hebben, maar die zijn er simpelweg nog niet in haar maat.

Deel Deze Pagina