4kanten vlakken babykamer tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Haai!

Ik wil allemaal vierkante vlakken op de babykamer gaan schilderen op 1 wand in 2 kleuren..alleen nu vraag ik me af hoe ik dat precies netjes krijg...dacht aan een 4kant sjabloon, en dan afplakken, maar als ik dan het andere vlak wil schilderen en dus de andere kant afplak en daarna de plakrand verwijder, komt de verf er weer mee af :( iemand enig idee of tips hoe ik dat het beste kan doen?

alvast bedankt!

liefs Pjetje

2. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Volgens mij als je niet te lang wacht met de tape verwijderen, gaat de verf er niet mee af.
    Heb ik een keer gehoord bij zo'n klusprogramma.

3. Niet meer actief

mmmz misschien ligt het aan onze muur, maar het komt er wel vanaf helaas ook als ik niet lang wacht :(
    maar bedankt voor de tip ;)

liefs Pjetje

4. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik zou dan meerdere sjabloons gebruiken.
    Succes met de kinderen kamer :D

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    met potlood alle lijnen voortekenen,niet afplakken en dan heel voorzichtig eerst 1 kleur aanbrengen als die kleur droog is dan de 2e kleur.is wel veel werk zeg,nou veel succes ermee,ben benieuwd naar het eindresultaat!

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    misschien kan je over het vak wat je al geschilderd heb een groot vel papier houden, dat iemand dat vel papier voor dat geschilderde vlak houd en jij zelf het andere vlak schilderd, dan kun je gewoon over dat vel papier schilderen om de randen van het andere vak mooi in de kleur te krijgen en zit de verf op het papier en niet op je al geschilderde vlak.
    pfff wat een ingewikkelde uitleg geef ik weer :(
    snap je wat ik bedoel? :oops:

7. Niet meer actief

haha thanx meiden voor de tips! het blijft een lastige klus geloof ik :( tsja als je wat wilt dan moet je er wat voor over hebben he ;)

@erlida...dat had ik dus ook bedacht..maar hoe krijg ik dan de lijnen kaarsrecht? dacht al met een liniaal erlangs maar ja als die gaat schuiven dan komt er ook weer verf op het andere vlak...

@meliske..ik snap wat je bedoeld, is op zich wel een idee..haha alleen moet ik dan nog iemand strikken die die vellen voor me wilvasthouden! maar ik neem de tips zeker mee!

Als het af is zal ik wel wat foto's plaatsen in mijn album ;)

liefs Pjetje

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Je kunt ook iets van plastic kopen dat hetzelfde doet als dat vel papier. Kun je met 1 hand vasthouden en dan met de andere erlangs schilderen. Werkt prima. Iedere verf- en doehetzelfzaak heeft van die dingen. Kosten ook geen drol.

Veel succes ermee. En plaats je foto's in je album als je klaar bent?

9. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Dat heb ik ook een keer geprobeerd, maar zonder succes helaas.....

10. heeey!

wat grappig.. dat idee hebben wij ook!
    om toch wat kleur te doen maar niet heel veel..
    kamer is maar klein!

ben helemaal benieuwd.. afgelopen week begonnen met behang afhalen!

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben zelf een band geschilderd op Daan zijn kamer. we hebben de latex wat laten drogen waardoor het wat dik is en met afplaktape alles afgeplakt we hebben van dat structuur behang en het is echt super goed gelukt.

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik weet niet of dat je stijl is, maar er is ook van dat geblokte behang met verschilldende motieven. Zijn wat grotere blokken met ogenschijnlijk steeds een ander behangetje (maar gelukkig wel op gewone vellen behang). Misschien iets sneller? Maar ja, dan moet je daar wel van houden!

13. Niet meer actief

thanx voor de tips!

@pendrag, ik ga van de week ff kijken of ze zoiets van plastik verkopen in de doehetzelfzaak!

@Pienie dank je voor de tip, maar ik hou niet van behang en heb ook al verf gekocht, we gaan rood met oranje vlakken maken..lekker warm kleurtje!

alle andere meiden echt super dat jullie met me mee denken!

liefs Pjetje

14. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Schietloodje
    das een toutje met krijt die span je waterpas tegen de muur
    en dan laat je hem een keer tegen de muur schieten

voila een kaarsrechte lijn

15. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Die spant vanzef waterpas,want er zit een verzwaring onderin, tenminste dat hadden wij thuis heeeeeeeeeel lang geleden.

En dan kan je de horizontale lijnen gewoon met de waterpas doen.

Linda

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Misschien i.p.v. verven gewoon vierkante stukken karton/behang/plakplastic erop plakken in de gewenste kleur?

Succes!

17. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Je kunt ook de muur eerst in de lichtere kleur verven, en dan daarna de vierkanten tekenen. Hoef je maar één keer binnen de lijntjes te kleuren in plaats van twee keer. :)

Deel Deze Pagina