Hallo, Ben nog niet van plan om nu over te stappen maar vroeg me af wat andere mama's hebben gedaan/ gaan doen. Mijn meisje krijgt nu Friso HA. Als ze 6 maanden moet je de overstap na nummer 2 maken. Maar wat kan ik dan het beste doen? - Friso HA nr 2 - Friso standaard - Ander merk HA nr 2 (wat is jouw voorkeur qua merk?) - Ander merk standaard (wat is jouw voorkeur qua merk?) Vast bedankt!
Heb je een reden om van de Friso af te stappen? Als jouw meisje tevreden is met die merk zou ik dat zo houden. Ik weet niet wat de reden is geweest van de HA voeding, maar als die reden 'voorbij' is kun je proberen om over te stappen op standaard.
Ik ben toen overgestapt van nutrilon Forte naar nutrilon standaard.. Dat ging prima (hij at snel vast voedsel) Met 8 maand overgestapt naar een goedkoper merk.. Meestal wordt gezegd dat je bij 6 maand wel op kunt houden met HA, tenzij je een melk allergie verwacht en ook andere melk-dingen buiten de deur houd (yoghurt, in koekjes etc). In jou geval zou ik overstappen naar Friso standaard. Al weet ik dat er genoeg mensen zijn die zonder problemen overstappen naar goedkopie-standaard
Dank jullie wel voor de antwoorden! We zijn begonnen met Kruidvat standaard maar daar kreeg ze krampjes van. Toen hebben we Comfort geprobeerd maar ook dit wilde niet. Uiteindelijk overgestapt op Friso HA en sindsdien is er niets meer aan de hand. Ik denk dat ik eerst Friso standaard ga proberen, mocht het niet bevallen dan kunnen we altijd terug na HA. Thanks!
Ik heb Nutrilon Omneo voor Tycho vanwege zn kramp en moeizame ontlasting. Nu heeft hij nergens last meer van (soms 2 poepbroeken op een dag) maar gebruik nu nummer 2 omneo. Eigenlijk niet over nagedacht om ermee te stoppen en dan de standaard of HA ( had hij eerst door combi BV en flesvoeding na een week) te nemen... Maar indd als je meisje goed reageert op dit merk en type voeding, waarom andere voeding nemen? xx
Wij zitten ook op Friso HA; hebben al eens eerder geprobeerd over te stappen naar standaard, was DRAMA!! veel kramp enzo.. Ik denk toch dat ik eerst naar Friso HA 2 ga en ondertusssen ga kijken hoe hij op het vaste voedsel reageert. Gaat het goed met zijn darmpjes, probeer ik misschien over te stappen op standaard.....
Wij hebben van de nummer 1 kunstvoeding, altijd Nutrilon HA gegeven. Dit beviel de kinderen volgens ons prima, ze hebben er volgens ons nooit problemen mee gehad wanneer ze dit kregen naast de borstvoeding. En wij zijn dus gewoon op de nummer 2 kv daarvan over gegaan toen ze ouder waren dan 6 maanden. Omdat het de kids en ons prima beviel/bevalt, zagen wij geen rede om te gaan experimenteren met andere soorten kunstvoeding en hebben dus gekozen voor Nutrilon HA1 en daarna Nutrilon HA2. Liefs Hanneke.