4mnd fruithapje en krampjes

Discussie in 'Voeding' gestart door twinny, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zoë is volgende week 4 mnd en mag volgens het cb met fruithapjes beginnen.
    Ze heeft al vanaf 5 wkn ontzettende last van krampjes en krijgt hiervoor Omneo en sabsimplex. Gelukkig is het aanzienlijk minder geworden nu, maar ben bang dat het door fruithapjes misschien weer verergert, omdat het nog niet helemaal over is.
    Het cb heeft zoiets van: probeer het maar uit!
    Heeft iemand ervaring hiermee? En welk fruit kan ik dan het beste geven?

twinny

2. Niet meer actief

Hoi Twinny,

Het is een beetje off topic, maar waarom probeer je niet eens de ostepaat voor de krampjes. Bij mijn zoon heeft dat heel erg geholpen. na 2 keer bij die man geweestte zijn was hij er af.

Je zouhet kunnen proberen, maar ikzou persoonlijk nog even wachten als de kleine al zoveel last heeft van krampjes.

Liefs Nathasja

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nog even reageren op wat tassie gezegd heeft. Hier ook met Leander naar de osteopaat geweest voor oa krampjes en dat heeft erg goed geholpen, bijna geen krampjes meer. Mss toch eens proberen.

Waarom probeer je niet eerst een groentehapje ipv fruithapje? Bij ons wordt zelfs aangeraden om eerst met groentehapjes te gaan beginnen.

4. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Hoi Twinny, ik heb hier geen ervaring mee want ik gewacht tot mijn zoontje 6 maanden was om juist darmkrampjes door bijvoeding te voorkomen. Is het een idee nog 2 maanden te wachten? Zij heeft nog genoeg aan melk en wellicht voorkom je zo veel krampjes.

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    was zelf ook aan het denken om nog ff te wachten. Maar heel egoistisch misschien, het lijkt me zo leuk! Enne ze is ook al heel veel met haar tongetje bezig, een teken dat ze er aan toe zou zijn.

We zijn met haar bij de osteo geweest. Heeft wel iets geholpen, dat zekers. Ze heeft er voornamelijk nog in haar slaap last van lijkt het. Twee uur na haar voeding overdag, begint ze te gillen in haar slaap, ong. 10min. en slaapt dan weer verder! 's avonds en 's nachts slaapt ze gewoon door!

6. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Wij zijn ook met 6 mnd begonnen met bijvoeding. Tegenwoordig was dat volgens mij ook het advies.

En dat bezig zijn met de tong hoeft helemaal geen teken te zijn hoor.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik snap goed dat het je leuk lijkt. Maar geloof me, met 6 maanden is het ook nog heel erg leuk... ;).

Juist als ze al krampjes heeft, zou ik echt wachten.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar CB hoor, geven een advies dat in strijd is met hun eigen richtlijnen (bijvoeden vanaf 6 maanden) en dan ook nog aan een kind dat een verhoofde kans op problemen heeft bij vroeg bijvoeden!

Gewoon lekker wachten tot ze 6 maanden is. En dan beginnen met groente. Dat is veel milder en geeft veel minder kans op reacties.

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi Twinny, Marleen mag ook haar eerste hapje nu, alleen ik kon beginnen met groentehapje. Is misschien ook een idee, omdat eerst te doen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zin ze nou helemaal mal geworden daar op de Kievitsweg!?!?!?!?

Nog niet zo lang geleden wisten ze wel beter daar. Bijvoeden met 6 maanden en niet eerder!

11. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    En heb je al wat fruit gegeven?Hoe reageert ze daarop?

Anders inderdaad eerst met groente beginnen.

Ik ben op 3,5 maanden begonnen met groentepap wegens haar verborgen reflux en daar reageerde Elena goed op.Als ik haar een hapje fruitpap gaf kreeg ze ook krampjes.
    Ik ben dan terug begonnen met fruitpap rond 4,5 maanden en dan ging het wel goed.

In het begin eten ze toch maar een paar hapjes.....

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Uiteraard moet je het zelf weten,maar het CB heeft je echt geen goed advies gegeven.
    Het officiele advies luidt: starten met bijvoeding als je kindje 6 maanden is. De darmpjes zijn dan in staat het voedsel te verwerken.
    Bovendien je kindje heeft het ook nog helemaal niet nodig, en dat *wennen* kan ook prima na 6 maanden.

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Haha, sinds kort zitten ze daar niet meer. Nieuw gebouw, nieuwe regels. :D

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben wel geshockeerd dat ze zo ver afwijken van de landelijke richtlijnen. Die zeggen: bijvoeden met 6 maanden. In uitzonderingsgevallen met 4 maanden maar NOOIT daarvoor. En jouw kindje is nog geen eens 4 maanden!

15. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
  16. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
  17. Niet meer actief

Ik ben zelf ook begonnen met 4 maanden. Dit is ook goed gekeurd door de kinderarts. Volgens mij heeft ook iedere cb medewerker zijn eigen idee over bijvoeding.

Ik heb wel aan gegeven dat het misschien handiger is om te wavhten omdat de kleine zoveel last heeft van krampjes, maar verder vind ik dat je ook met 4 maanden kan beginnen. Zeker als je aan de kleine merkt dat het er al aan toe is.

Ik wil hiermee niet een discussie aanwakeren, want die is al vaker gevoerd.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe komen sommigen er bij dat t kindje er al eerder als 6 maanden aan toe is? Pas dán hebben ze méér nodig ivm voedingsstoffen en vitamines etc..

19. Niet meer actief

Als je kind minder flessen drinkt als het zou horen, krijgt het niet genoeg voeding binnen. Dus dan kun je wel bijvoeding geven.

Verder vind ik ook dat iedereen moet doen wat ze goed vinden voor hun eigen kindje.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin drinkt ook net 500 cc op n dag en voorheen was t ook iedere x net aan/net aan niet genoeg.. Als je kleine evengoed gewoon groeit is er niks aan de hand. Maar heel veel mensen doen t omdat ze t zelf leuk/makkelijk vinden, terwijl de darmpjes t nog niet (goed) verwerken kunnen.

Deel Deze Pagina