Dat is zo, maar je krijgt ook wel veel verschillende adviezen hoor. De kinderarts vind het goed als je met 4 maanden begingt terwijl het cb anders zegt al is dat ook per persoon anders.
als een kindje niet genoeg melk drinkt, maar wel voldoende groeit is er niets aan de hand, dan heeft het gewoon minder melk nodig. als een kindje niet genoeg melk drinkt en niet genoeg groeit, dan is bijvoeding vaak ook geen goed idee. het kan dan de plaats innemen waar melk had kunnen zitten. Van melk groeien ze. Van bijvoeding niet of nauwelijks.
Ik was ook begonnen met af en toe een fruithapje, zou beter zijn voor zijn reflux... Nou mooi niet! Steeds zo een uur na zijn hapje was het huilen hiero! Dus toen dachten wij, fruit is zuur, en Tijn heeft dus veel last van zuur, dus probeerde we 1 keer een paar hapjes worteltjes groentehap. Nou hier wordt voorlopig geen bijvoeding meer gegeven! Hij huilt er steeds van en poept moeilijk! Nu na 3 dagen is zijn poep eindelijk weer normaal! Hij vond het overigens wel heerlijk! Hij smulde echt en wilde steeds meer, maarja dat arme kind beseft niet dat hij een uur later buikpijn krijgt! Ik vind dat een kindje bij 4 maanden best af en toe een hapje kan krijgen, maar kijk goed naar de reactie van je kind, en besef dat het "wennen"is, dus een paar hapjes, een paar keer is genoeg! Nu ben ik bang dat hij pijn in zijn buikje blijft houden als ik straks weer begin! Maar hier komt er tot 6 maanden geen bijvoeding meer in! Voorlopig ook geen nutrix! Dus dat zien we dan wel weer! kus miek