Hoi dames, Ik was even benieuwd naar ervaringen van jullie. Mijn zoontje groeide in het begin best snel in lengte en gewicht. Alleen is het is nu al een tijdje zo dat ik twijfel of hij te dun is/wordt of dat hij gewoon een smal mannetje is. Hij is wel druk in de weer maar eet erg slecht (vooral brood, wel fruit maar geen groente, wel vlees maar geen aardappels of pasta of rijst). Ik heb hem net opgemeten en vanochtend zijn gewicht bekeken en hij is nu 85cm en 11.5 kilo. Volgende week wordt hij 2 jaar. Hoe zwaar en lang waren jullie kindjes toen en zagen jullie ook een afbuigende lijn in het cb boekje? Het is niet dat hij enorm keldert maar hij buigt wel af (langzaam van + naar -) Hoort het erbij of moet ik hiervoor naar het cb of de huisarts? Alvast bedankt, Lisa
Hoort erbij, kinderen groeien in spurten zeg maar. Hier zijn ze toevallig allebei ineens cm's gegroeid. Als je zoontje nog goed tussen de groeilijntjes zit, zou ik me zeker geen zorgen maken!
Dafne was toen 87 cm en net geen 12 kilo, prima in verhouding en gemiddeld. Dus dat van jouw zoontje klinkt me niet megaklein of licht in de oren.
Hey meiden, Dank je wel voor de snelle reacties! Dat neemt de zorgen toch wel af. Ik heb in mijn vriendenkring geen kindjes van zijn leeftijd om mee te vergelijken dus dat vind ik soms wel lastig. Hij zit nog steeds tussen de groeilijnen in.
Hier was de jongste met twee jaar ook zo iets, 85 cm en 11,2 kg. Met twee jaar moeten ze toch sowieso naar het cb? Dan kaart je het dan even aan?
Onze dochter was met 2 jaar wel wat langer (90cm) maar ook 11 kilo. Nu is ze 2,5 en is ze 94cm en 13,2 kilo. Ze heeft net weer een groeispurtje achter de rug.
Hier worden ze bijna 3, en ze zijn 87 cm en 12,5 kg... Maar wij zijn ook klein hihi. Alles is in verhouding en ze doen het goed zeg maar. Peuters eten immer niet zo veel want ze groeien minder hard
Mijn dochter is nu ongeveer 86cm en 12,8 kilo Jou zoon is volgens mij gewoon in verhouding hoor Niks om je zorgen over te maken in elk geval.
Net even gekeken hoe het bij Q zat. Zij zat met haar gewicht naar lengte tot iets meer dan een jaar op de + lijn, daarna is dat naar de -1 / -2 lijn gegaan. Rond de 2 jaar was ze ongeveer 80 cm en 10,5 kilo.
Nou dan zal ik mijn zoon maar niet als vergelijking gebruiken want die woog rond de 14 kilo toen hij naar de basisschool ging. En het is gewoon een gezonde knul, tenger ventje maar groeide zijn eigen lijn. Is zijn bouw gewoon en nu is hij bijna 9 en weegt hij nog maar 24 kilo. Mijn dochtertje van bijna 7 maanden weegt ook nog maar 6,5 kilo ongeveer. Ik maak geen grote stevige kinderen. Maar ze doen het goed dus niks om me zorgen over te maken!