Hongerige baby van 5,5 maand: graag advies

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nike, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik heb de vraag ook aan de voedingsdeskundige gesteld, maar misschien kunnen jullie mij ook wel helpen.

Onze zoon van 5,5 maand heeft sinds gisteren ontzettende honger.
    Hij drinkt al 1,5 maand standaard 4 flessen van 240 cc. Die drinkt hij helemaal op.
    Nu lijkt hij hier echt niet meer genoeg aan te hebben.
    Gisteren zijn we begonnen om aan de laatste fles rijsteboem toe te voegen. Maar nu lijkt dit nog niet genoeg te zijn....

Vanochtend om 7.45 ur heeft hij 240 gedronken. Hij leek meteen al niet verzadigd. Hij bleef de hele tijd mopperen. Om 8.45 uur begon hij weer echt te huilen alsof hij honger had. Het hield niet op. Uiteindelijk heb ik 100cc gemaakt. Nadat dit op was, had hij nog honger. Uiteindelijk heeft hij 200 cc gedronken. Dit kan natuurlijk niet, want zo krijgt hij op een dag veel te veel binnen. Hij heeft nu dus in anderhalf uur tijd 440 cc gedronken. Nu is ie lekker aan het spelen en eindelijk tevreden.

Ik heb het idee dat hij echt toe is aan bijvoeding. Maar hij heeft wellicht kma (wordt nu getest). Daar willen we pas mee beginnen na de afspraak met de dietist eind deze maand.

Wat nu te doen? Nog een fles met rijstebloem? Of toch starten met bijvoeding?

Hij heeft trouwens vorige week een aantal dagen maar 500 cc per dag gedronken. Hij was toen ziek. Moet hij misschien de schade inhalen? En mag dat dan?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zie antwoord bij voeding

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113

Deel Deze Pagina