4mnd. wil de hele tijd staan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door willet, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idd hier net zo.. hij vind het heerlijk om lekker af te zetten met zijn beentjes en houd hem dan onder zijn okseltjes vast en kan hij even zijn gang gaan bij mij op schoot. Zo hupt hij dan wat in de hoogte. Overstrekken is echt iets anders.

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Het lijkt hier ook niet op overstrekken, maar inderdaad gewoon afzetten.
    Als ik hem juist wil tegenhouden gaat hij ook zijn hoofd naar achter gooien, maar dat is meer van drift. Als hij dan weer staat lacht hij inderdaad en vindt het gewoon leuk.Ik ga het gewoon niet stimuleren maar als hij het doet ondersteun ik hem gewoon goed. Hij heeft ook geen moeite met buikliggen of andere dingen..en laat het ook toe om in kromme houding te liggen op zijn tijd.
    Ik laat het allemaal maar eens op zijn beloop gaan...dank voor alle reacties!

3. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens ;), mijn fysio gaf dezelfde "opdracht" en ik draag mijn jongste nu nog zo!
    Je hoort tegenwoordig een heleboel verhalen over kindjes die in hun ontwikkeling heel snel lijken te zijn (snel draaien, rollen, staan e.d.). En in een heel aantal van die gevallen komt dit door de strek-spanning (het overstrekken dus!)in het lijfje van de baby!
    Daarom is het belangrijk veel in een gebogen houding te oefenen met rollen. Zo leren ze namelijk "rond" te worden en vanuit die ronding te draaien. Dit is namelijk beter voor de ontwikkeling van de spieren.
    Aldus mijn kinderfysio ;)

4. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan

eens..ik ook!

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy deed dat ook al met die leeftijd. Ik zette haar dan op mijn bijn met haar billen, elke been aan 1 kant en zo kon ze zich toch oefenen om te "staan". Op een gegeven moment kon ik het alleen echt niet meer tegenhouden, maar zo heb ik het wel een aantal weken kunnen uitstellen, vond het ook nog niet zo'n goed idee om haar al te laten staan ivm de heupjes.

6. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    dat doe ik inderdaad ook wel, dan kan hij zijn beentjes toch strekken maar er zit geen gewicht op..

7. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    sommige kindjes zullen zich inderdaad overstrekken door een oorzaak, maar andere kindjes zijn vlot met afzetten.

Ik had hier ook een discussie toen Femke ook met 4maanden wilde staan. Ze duwde zichzelf gewoon omhoog en 'stond' met platte voetjes.
    Al vanaf dat ze net geboren was wilde ze rechtop tegen ons aan. Ze vond het niet prettig om in onze armen te liggen. (ik zeg er maar meteen achteraan dat ze in haar bedje wél plat wilde liggen, geen probleem;))

Zolang ze het zelf deed is er niets aan de hand volgens het cb, maar je moet het inderdaad niet forceren.

Femke is een vlotte meid met haar lichamelijke ontwikkeling en stapte aan onze handen toen ze 6 maanden was en nu gaat ze langs de meubels en van bank naar tafel en weer terug.
    Wil ik toch ook gelijk met trots vertellen,:D

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb het gewoon nooit geaccepteerd. Ik vond hem met die leeftijd er veel te klein voor. Hij deed het trouwens al eerder dan met 4 maanden.

9. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Maar vooral niet heel trots op het CB zeggen dat je kindje al wil staan....
    Dat deden wij en ojee ojee, dat kon echt niet. Ze sloeg stappen van zitten enz. over en dat zou een motorische stoornis tot gevolg kunnen hebben.

Pfffff, niks mis met haar hoor, hihihi. Je kunt haar hoogstens beschuldigen van een tikkeltje eigenwijs.....

Deel Deze Pagina