Hoi dames, Aanstaande maandag krijg ik een curettage en word ik alleen plaatselijk verdoofd (baarmoedermond). Ik krijg van te voren diclofenac en een dag van te voren moet ik cycotec inbrengen zodat de baarmoedermond iets weker wordt. Nu ben ik toch wel zenuwachtig ivm pijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe was dat?
He jakkes...dat zou ik niet willen. ..brrr. dan hoor je ook alles Mijn curretage was onder algehele narcose...plaatselijk zou ik echt niet willen. Veel sterkte!
Ik kreeg een sedatie en toen dat werkte hebben ze plaatselijk verdoofd. Ik ben erg positief. Had een roesje, maakte alles redelijk bewust mee maar voelde me wel goed en niks gemerkt van de curretage zelf. Mijn man mocht erbij zijn en zat naast me. Krijg je wel een roesje of helemaal niks?
Volgens mij krijg ik geen roesje, naar zodra ik er toch niet tegen kan dan dienen ze het gelijk in. Want voor de zekerheid krijg ik ook een infuus. Pff ik ben blij als ik er vanaf ben
Nou dat kan ik me voorstellen. Het is vreselijk om je kindje te moeten verliezen. . En zo'n curretage gaat helemaal niet in de koude kleren zitten. heel veel sterkte!
Ik heb het ook zo gehad. Het was heel prettig zo zonder narcose, je hoeft niet te blijven, je bent niet op de uitslaapkamer, het is allemaal veel minder klinisch. Ik heb ook een keertje op de OK gelegen voor een vermoeden van een BBZ en dat is veel zwaarder vond ik. De behandelkamer was niet zo steriel en klinisch, je ligt op een behandelstoel met een ochtendjas aan. Even heel goed ontspannen als je baarmoedermond verdoofd wordt en dan voel je verder niets van de curettage. Je hoort wel een soort van stofzuiger geluid maar dat vond ik echt prima te doen. Maar ik zat toen ook al 5 weken op mijn miskraam te wachten die niet spontaan begon dus ik was er wel aan toe.
Oh ja en ze prikken je inderdaad een infuus maar dat is standaard, als je plotseling toch naar de OK moet ben je dan al voorbereid.
Nou, ik heb het overleefd. Het was inderdaad geen pretje zonder narcose, maar ik zat na 3 kwartier weer in de auto richting huis. Bij mij is alleen de baarmoedermond verdoofd en voor de rest niets. Als ik het niet aan zou kunnen dan zou ik opium krijgen, maar dat was niet nodig. Het laatste stukje was wel pijnlijk. Dat was het moment dat ze de baarmoederrand schoonmaakten, maar dat duurde maar 10 seconden. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. Het gaat nu goed met me en ik heb weinig bloeding. Ik hoop nu dat mijn cyclus weer normaal wordt en geen complicaties krijg..
Fijn te horen dat het goed gegaan is. Nu rustig aan bijkomen van alles. Hier duurde het 12 weken voor ik weer een menstruatie kreeg na de curretage, dus schrik niet als het ff duurt voor je cyclus weer normaal is.
Het kan inderdaad lang duren. Ik ga rustig aan doen en alles op me af laten komen. We hebben op zich geen haast met nog een kindje. Onze dochter is net 1 jaar. Ik was in december gestopt met de pil en in januari testte ik positief. We doen het nu gewoon rustig aan. Eerst maar eens mijn normale cyclus afwachten..