Ik weet dat er op dit moment 2 topics lopen mbt dit onderwerp. Maar het ene topic is meer een 'club' geworden en het andere topic is specifiek voor emesafene. Ik wil graag wat maatregelen klaar hebben staan voordat ik weer zwanger raak. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik extreem misselijk inclusief ziekenhuisopname en ben ik zeker een maand volledig uit de running geweest. Dat kon omdat ik op dat moment niet studeerde, maar nu doe ik dat wel volop en kan een maand voor mij een half jaar extra studievertraging betekenen. Wat hielp bij jullie het beste tegen de misselijkheid? Ik heb bijvoorbeeld emesafene gekregen maar had niet het idee dat het hielp. Waren er dames bij wie andere middelen beter hielpen? En zijn er nog meer truuks door dames toegepast die hielpen? Toen bij mij bijvoorbeeld de misselijkheid wat minder extreem was, hielp drop erg goed. Dit omdat ik deels ook misselijk was vanwege een lage bloeddruk. En zijn er dames die 2 keer zwanger zijn geweest? Hoe was het de tweede keer?
Oh ja en om dit ook maar direct voor te zijn: ik kon ook niet tegen tandpasta en had op een gegeven moment een bepaald merk die niet zo sterk smaakte. Ik weet alleen niet meer welke... Iemand?
Primperan schijnt vaker te helpen dan emesafene. Heb daar zelf geen ervaring mee, maar las dat in het emesafene-topic. Gembertabletten schijnen soms ook te helpen. Alleen bij hyperemesis is er vaak niet veel wat echt helpt, helaas. Het is bij mij een van de redenen om niet voor een 2e te gaan.
Je zou ook eens op de site www.hyperemesis.org kunnen kijken, daar geven ze een hele checklist en tips voor een eventuele vervolgzwangerschap.
Ben nu weer misselijk maar niet zo erg als bij de 1e. Toen was ik hele dagen ziek. Nu af en toe. Nog niet cool, maar wat ik van jou lees is ronduit beroerd! Brr, vreselijk.. Heb bij de 1e acupunctuur gehad en dat hielp! Ook af en toe voetreflexmassage en ook dat hielp. Tja, je moet toch wat als je hopeloos wordt van de misselijkheid... Een 2e zwangerschap kan heel anders zijn. Ik hoop het voor je!
Oh goed om een verhaal te lezen van iemand bij wie het juist minder erg was. Ik lees eigenlijk vooral dat het bij een tweede zwangerschap erger is. Ik was er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig, tot nu. En ik word er spontaan weer misselijk van... Ik begin nu ook opeens heel erg te twijfelen of het wel verstandig is icm mijn studie. Zucht... @ rosao: bedankt voor de link!
Verstandig? Nee, waarschijnlijk niet. Maar ja, als de hormonen opspelen... Het is inderdaad meestal erger bij een tweede. Er is voor zover ik weet niets dat echt helpt tegen de misselijkheid, alleen tegen het overgeven (Primperan werkt vaak inderdaad beter dan Emesafene). Hoe lang moet je nog studeren? En hoe erg is studievertraging? Kun je je studie niet tijdelijk stopzetten als het nodig is? Wat de tandpasta betreft: het enige waar ik nog min of meer tegen kon was peutertandpasta met een soort hubbabubbasmaak. Weet het merk niet meer maar er stonden teletubbies op.
merijn@ ik heb er nog geen ervaring mee verder maar ik ken heel veel meiden die de 2de keer juist minder misselijk waren/zijn. verder heb je de standaard dingen al geprobeerd neem ik aan? bij mij hielp ook weinig. soms een beetje vanillevla maar ik ben tot de 16weken ook kotsmisselijk geweest verder is primperan ook nog een medicijn. deze heb je ook in zetpillen. weet alleen niet of je deze mag nemen in zwangerschap. ik werkte in een verpleeghuis en de mensen die daar lagen waren niet zo vaak meer zwanger haha. verder wens ik je succes met je beslissing. verstandig is het misschien niet maar als de drang er is dan wil je ook gewoon ala minute ( spreek uit ervaring) oh en tandpasta waar niet zon sterke smaak aanzit is pearl drops. krijg je ook nog es prachtige witte tanden van
Is dat niet elmex tandpasta , dat is eigenlijk de enige tandpasta waar ik toen wel tegen kon en die smaakte niet heel erg sterk , een witte huls met oranje letters ... Ik heb inderdaad ook emesafene zetpillen gehad en het hielp bij mij ook niet echt , het enige wat ik binnen kon houden waren die zure groene appels en in het donker eten als ik al wat at ... kon beter tegen de misselijkheid in het donker en was de eerste maanden van mijn zwangerschap dan ook net een kluizenaar .... Succes met je keuze , hoop dat je wat kunt regelen wat studie betreft !
ik heb bij alle zwangerschappen hyperemises gehad. En bij de jongste en deze zwangerschap heb ik primperam zetpillen en omeprazol capsules. Waar ik ook wel baat bij had waren van die zwangerschaps lolly's kan je bestellen via internet op www.bellypops.nl vaak is ook een combi van naturel chips en uitgebluste cola zelfde combi als wat er in een infuus zit heb geleerd van de fysio. De gyn vertelde me ook over heldere soepen zoals kippesoep en groente soep zit ook wat zoutig in trekt ook vaak de gammel heid wat van weg. ik ben nu net weer zwanger dus ben alles weer aan het uitproberen waar ik nu wel tegen kan enzo. als je wil mag je me mailen in me profiel staat me mail. ken nog wel een waslijst. heel veel suc6
Ik zweer bij tandpasta van paradontax. En naast alle tips die al gegeven zijn accupunctuur. Het is wat wazig, maar ik ben er positief over. Het placebo-effect is ook een krachtig medicijn
Hier ook hetzelfde geval. Toen ik zwanger was ben ik ook opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm uitdroging. Ik was tot ongeveer 25 weken de hele dag door misselijk en alsmaar aan het braken. Aangezien wij ook voor een 2e gaan zie ik er ook behoorlijk tegenop om die misselijkheid weer mee te moeten maken. Medicatie hielp helaas niet en 's morgens eerst wat eten voor dat ik de bed uitkwam hielp ook niet. De misselijkheid was gewoon de hele dag aanwezig. Ik kon ook niet tegen tandpasta, koffie of eten maken. Dan was het meteen kokhalzen en/of braken. Dus ik ben ook benieuwd of er een wondermiddel bestaat tegen misselijkheid.
Ik heb vanmorgen een seaband gekocht voor Thijmen voor in de auto (helaas mag hij hem nog niet gebruiken), maar daar stond dat het ook zou werken tegen zwangerschapsmisselijkheid. Zijn er mensen die dat hebben geprobeerd?
Ik kreeg laatst toevallig een folder in de bus van een acupuncturist in de buurt. Manlief gelooft er absoluut niet in, maar ik zei nog tegen hem dat ik het wel wil proberen als ik weer zo misselijk ben. En inderdaad, het placebo-effect kan ook heel sterk zijn Ik denk dat het bij mij ook werd versterkt door stress. Dus het feit dat ik er nu al zo om zit te stressen is ook niet erg goed.
Ik heb trouwens spa-rood op heldere soepen op mijn lijstje gezet. Koolzuurhoudende dranken had ik inderdaad al vaker gehoord en kippenbouillon hielp de vorige keer inderdaad ook erg goed. Toen ik vlak na mijn ziekenhuisopname te horen kreeg dat ik weer bijna moest worden opgenomen als ik niet per direct vocht zou kunnen binnen houden, ben ik dat heel veel gaan drinken en dat hielp! Ik ben wel nog een tijdje zeer verzwakt en beroerd geweest, maar het overgeven werd daarna een stuk minder.