4wk+6 na ICSI, symptomen nemen af

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kniekie, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hallo allemaal,

Vanaf gisteren ben ik me al helemaal suf aan het zoeken op dit forum, maar ga het nu toch maar aan jullie ervaringsdeskundigen vragen :)

Na 4,5 jaar zijn wij nu voor het eerst pril zwanger (4 weken + 6 dagen) van onze 6e ICSI poging (in natuurlijke cyclus). Een week na de terugplaatsing kreeg ik last van krampen, 4 dagen voor de testdag begonnen mijn borsten pijnlijk te worden. De pijnlijke borsten namen de eerste dagen steeds toe, maar beginnen nu duidelijk per dag af te nemen. Voel nu bijna niets meer.. De krampen hebben tot eergisteren aangehouden, maar zijn nu ook verdwenen..

Heb al veel gevonden over wisselende symptomen, maar echt wisselend kan ik ze bij mij niet noemen. Eerst toenemend, nu afnemend...
    Maak me erg zorgen dat het niet goed gaat. We hebben al zo lang moeten wachten en zo hard moeten knokken, zullen we dan deze teleurstelling ook nog moeten verwerken?

Hoop dat jullie wat ervaring met me willen delen. Stiekem hoop ik natuurlijk op vergelijkbare verhalen waarbij het allemaal goed is gekomen, maar wil toch vragen om jullie eerlijke mening en ervaring (ook als die niet zo positief is)

Oh ja, heeft het zin om een zwangerschapstest te herhalen? Heb afgelopen zondag met de ClearBlue '2-3 weken' als uitslag gehad, zal het HCG nu al aflopen als het wel mis gaat?

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Vervelend dat je zo onzeker bent. 6e volledige icsi? Dat is wel een hele lange weg. Het is normaal dat je soms veel klachten hebt en soms niks. Maar als het je geruststeld zou ik gewoon nog wat testjes doen. Zou wel streepjes testen doen kruitvat 2 voor 5 bijv want daar kun je goed de oploop op volgen. Niemand kan helaas de garantie geven dat het goed gaat. Zet m op en ik hoop op het beste voor je!

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    De meeste mensen hebben in deze periode niet veel tot geen klachten.. meestal begint het vanaf 6 weken met de kwaaltjes storm. En zelfs dat hoeft niet eens.. ik voel me nu ook prima terwijl ik gister heel duizelig was. Heb zelfs al gestofzuigd.
    Je kan testen doen maar op Den duur lopen ze niet meer op. Dan zit je over een bepaalde max van hcg. Kan je alleen maar onzekerder van worden. Het is helaas gewoon af wachten!

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik had rond dat termijn helemaal geen symptomen. Snap wel dat het voor jou extra spannend is, jullie hebben al zo n lange weg moeten afleggen. En zelfs nu zijn de symptomen nog heel wisselvallig de ene dag heb ik nergens last van en de andere dag voel ik me beroerd! Hoop voor je dat alles goed gaat, maar een cleare blue zou ik niet doen! Die kan je alleen maar onzekerder maken. Dan kan je indd beter de Kruidvat 2v5 testen gebruiken dat je de streepjes ziet.

5. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Dank voor jullie reacties! Er zit niets anders op dan wachten.. en dat wist ik eigenlijk ook wel natuurlijk, maar de hoop is zo groot en tegelijk de angst ook..

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat bijzonder na zo'n lange weg.

Het is heel normaal dat kwaaltjes komen en gaan op het begin! :) Bij beide zwangerschappen voelde ik me met een week of 6 pas echt vrijwel de hele dag zwanger (beroerd, moe en andere kwaaltjes).

7. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    De symptomen zijn toch wat wisselend ben ik achter gekomen :)
    Gisteren de hele dag weer pijnlijke borsten gehad, vandaag weer een stuk minder...

Ben wel zo dom geweest om vanmorgen (5w1d) nog een clear blue te doen, die gaf nog steeds 2-3 weken aan.. Zit ik me daar weer druk om te maken ;)

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.808
    1.628
    113
    Ik had hetzelfde hoor. Eerst enorm pijnlijke borsten en toen weer dagen niet. Rond de 5 weken weer een test gedaan (had er eerder nog meer versleten). Doodsbang dat het streepje verdwenen zou zijn maar hij knalde ervan af. De angst en symptomen zoeken is nooit minder geworden ook niet na de eerste goede echo. Pas nu ik het kindje kan voelen ben ik er rustiger onder.

Ze noemen het niet voor niets de verlengde wachtweken. En als je al zolang bezig bent om zwanger te worden (of je hebt miskramen gehad o.i.d.) bestaat onbezorgd zwanger zijn gewoon niet meer.

9. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier een voorraad testen ingeslagen, hier zo ongeveer nergens last van, maar deze morgen wel een knaltest.
    Is normaal hoor, die wisselende symptomen, maar maakt je wel mega onzeker he.
    Probeer toch hoe moeilijk het is te genieten, heb ik bij men vorige zwangerschap, na een heel zwaar traject veel te weinig gedaan en heb er nog steeds spijt van...

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben ook vreselijk onzeker.
    die "menstruatie buikpijn achtig trekkerig gevoel" is nu weg....:eek::confused:
    Is dat normaal.....merk nu totaal niets meer. Mijn borsten nog niets een keer pijn gedaan alleen dat buik gevoel had ik maar nu ook niet meer dus...

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik was super bang op te testen vandaag op mijn officiële testdag. Maar ik ben verbaasd dat dit kan met gewoon niks voelen echt niets. Woensdag stond er nog 1-2 op....o_O

Bijgevoegde bestanden:

MLady vindt dit leuk.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Slopend he als symptomen verdwijnen... men ik herken dat nog zo goed.

Testen zien er mooi uit juffie, ik wens dat dit kleintje lekker 9 maand blijft zitten!

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel.
    Nog steeds voel ik totaal niets.....Zo raar ik vraag me echt af of ik echt wel zwanger ben want voel me heel normaal zeg maar

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Da's echt normaal hoor met nog geen 5 weken :)

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Echt waar!!!??? Als je hier leest heeft iedereen wel ergens last van of van de liezen of borsten of iets dergelijks ik heb echt totaal niets van dat echt niets. Als de test niet positief zou zijn geweest dab had ik het niet geweten zeg maar

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Ik had met beide zwangerschappen echt helemaal niets tot een week of 6-7 en dat is ook wat ik hier veel lees en uit m'n omgeving hoor :p

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok "fijn" om te horen. Want als ik hier lees hebben de meeste wel iets. Of zo van "ik had nergens last van alleen pijnlijke borsten" maar dat heb ik ook totaal niet gewoon echt niets compleet normaal net als andere maanden zeg maar.
    Ok dus meestal begint het pas later rond week of 6 a 7, afwachten dan maar....

Sado vindt dit leuk.
  18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit waren mijn testjes van gisteren en eergisteren....rijmt totaal niet met mijn gevoel zo raar

Bijgevoegde bestanden:

Sado vindt dit leuk.
  19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Och meis zo heb ik me de eerste weken ook gek gemaakt: waarom voel ik niets, hoort het niet te komen want mijn hcg neemt toch toe?!
    Uit ervaring zeg ik het kan echt! Ik voelde ook echt NIETS, 0,0, NOPPES, NADA!
    En op afgelopen echo's zat er toch echt een mini in de buik!
    Probeer afleiding te zoeken, want de onzekerheid die je voelt is niet fijn! Wanneer mag je voor de eerste echo?

20. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hier met 6 weken (op de wisselende pijn in m'n borsten na inderdaad) verder geen kwaaltjes. Borsten gaan echt nog steeds op en af, is zo verschillend per dag!
    Morgen heb ik de eerste echo, ben dan 6w1d... Ben zoooo zenuwachtig! Zien we überhaupt iets? Klopt er een hartje?
    Dit weekend willen we het grote nieuws graag aan ouders en schoonouders vertellen, die wachten ook al 4,5 jaar om opa's en oma's te worden :) Maar dat staat of valt natuurlijk allemaal met de echo van morgen... Want als we geen hartje zien, maar het ziet er verder wel goed uit, wat doen we dan? Wel of niet vertellen? Zo spannend allemaal...
    En ik maar denken dat de wachtweken na de terugplaatsing slopend waren, vind dit 100x erger haha...

Deel Deze Pagina