Hallo, Ik heb 1.5 week borstvoeding gegeven maar ben er toch niet zo tevreden over. Dus ben nu 4 dagen bezig met flesvoeding van Friso ( voor na borstvoeding ) Ze drinkt goed.. heel af en toe spuugt ze wat terug. Nu had ze dus na 3 dagen eindelijk gepoept ook wel een hele volle luier.. groenig en dikkig ( Dikker dan bij borstvoeding ). Nou vroeg ik mij af of dat wel normaal is bij overgang van borst naar fles.. Of moet ik mij zorgen maken? Ook is ze vandaag er hangerig en stil.. en haar temp is ietsje hoger dan normaal 37.3 Ook zou ik graag info willen hoe jullie dat hebben gedaan met het stoppen van borstvoeding.. Ben namelijk bang voor die stuwing en een borstontsteking!! Liefs een trotse moeder
Volgens mij moet een baby in het begin meerdere poepluiers per dag hebben? Correct me if I am wrong..... Wat je tegen de stuwing kan doen is je kindje iedere keer even aanleggen om de druk ervan af te laten drinken. Super voor hem (krijgt hij toch nog wat antistoffen binnen) en verlichtend voor jou. Even een vraagje puur uit interesse... Hoezo was je 'niet zo tevreden over de borstvoeding'? Succes!
Ik heb met het overstappen gewoon elke week 1 bv laten vallen. Dus eerst die in de loop van de ochtend een week lang vervangen en dan pas de volgende voeding weer een week lang enz enz. Ik heb geen last van problemen gehad betreft stuwing ofzo
Het beste is om als je geen borstvoeding meer wilt geven om niet ineens te stoppen, maar om per week 1 voeding te vervangen door een fles. Dat is niet alleen veel beter voor je borsten, het is ook veel beter voor je kindje. Dus elke dag wel gewoon blijven aanleggen hoor! Wat beviel je trouwens niet aan het borstvoeden? Heel veel problemen zijn tijdelijk, en heel goed op te lossen zonder de borstvoeding te hoeven opgeven hoor! PS op de verpakking van Friso staat inderdaad dat het voor na de borstvoeding is, maar dat slaat verder nergens op. Elk merk vindt dat namelijk van zichzelf!