Moet even van me afschrijven want kan de slaap niet vatten. Ben nu 36+1 weken zwanger. Met 30 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis ivm zware maagklachten en heel veel spugen. Na een dag mocht ik naar huis zonder diagnose. Het weekend erop kreeg ik wederom klachten en dit keer rechts onder m'n rib. Ik bleef spugen en ontzettende pijn houden. Ben weer opgenomen in het ziekenhuis en nu door de mangel gehaald. En wat bleek, ik had galstenen en waarschijnlijk zat er eentje vast. Na 4 dagen mocht ik weer naar huis en ging het tot zondag best goed. Moest wel aansterken en heel rustig aan doen maar voelde me steeds beter. Nu werd ik zondagnacht wakker met weer die pijn. Heb het even aangekeke maar het ging niet over. Ben bij huisarts en ziekenhuis geweest. Heb wat medicijnen gekregen maar het gaat niet over. Werd ook gebeld dat m'n bloedwaardes verstrooid waren dus moet morgen weer bloed prikken. Als die niet beter zijn gaan ze kijken wat te doen, misschien wel al inleiden want dit is voor mij gewoon niet meer te houden. Heel spannend dus allemaal. Het liefst wil ik haar nog bij me houden maar aan de andere kant schreeuw ik heel hard, haal haar eruit ik trek dit noet meer! Mensen die ook galstenen hebben gehad, zullen dit gevoel wellicht begrijpen. Hoor om me heen regelmatig dat je beter bevallingspijn kan hebben dan galstenen. Dus hoop dat m'n bevalling me dan mee gaat vallen.
Sterkte ermee! Ik heb ook last gehad van galstenen tijdens m'n eerste zwangerschap, 4 maanden na de bevalling is mijn galblaas dan ook verwijderd.
Wat ontzettend vervelend! Ik heb ook galstenen gehad, dus ik ken de pijn heel goed. De pijn van de aanvallen is vele malen erger dan die van het bevallen ja... Ik heb het alleen niet icm een zwangerschap gehad (wel 1x een aanval, maar toen wist ik nog niet wat het was. Maar het lijkt me dat ze er nu weinig aan kunnen doen. Gelukkig ben je er al bijna, dus nog heel even volhouden en hopen dat de aanvallen wegblijven. Heel veel sterkte!
Momenteel continu! Ben nu in het ziekenhuis, ze hebben weer bloed geprikt en moet nu uitslag afwachten en dan kijken hoe verder...
Jeetje kan me voorstellen dat het veel pijn doet! Ik heb geen ervaring met galstenen, wel met nierstenen tijdens de zwangerschap (en weeën). Ik hoop dat ze je kunnen helpen!
Nee, je voelt ze niet constant. Zo´n aanval komt, houdt een tijd aan en gaat dan weer weg. Je kan er nooit meer last van hebben, maar het kan ook weer terugkomen. Tussen mijn eerste en tweede aanval zat 2 jaar. De 2e keer had ik 2 dagen ruim een uur last van aanvallen. Een paar maanden later kwam ik 3 dagen achter elkaar op de EH terecht. De derde keer moest ik 3 dagen in het zkh blijven, omdat er een steen vast zat en diclofenac en buscopan niet meer hielpen, alleen morfine... Ik heb een ERCP gehad en een paar dagen later hebben ze mijn galblaas verwijderd.
Boh ja mijn gal is ook verwijderd. Was blij dat t kreng eruit was! Die aanvallen zijn vreselijk. Ben benieuwd of ze idd erger zijn dan bevallingspijnen. Heel veel sterkte.
hoe is het nu met je? Ik had dit in mijn vorige zwangerschap ook en dit gaf een hoop problemen, kreeg van de pijn van de aanvallen ook hoge bloeedruk, ben daarom uiteindelijk met 37 weken ingeleid, na de bevalling heb ik ook nog een paar aanvallen gehad, toen is na 6 weken mijn galblaas verwijderd, wat een opluchting! ook ik vond de bevallingspijn veel minder dan de pijn van die akelige galstenen. heel veel sterkte!
Ik lig nu sinds woensdag in het ziekenhuis. Moet ook nog blijven omdat de pijn niet te harden is. Heb ook al vanaf maandag niks gegeten. Maandag heb ik een gesprek met de gyn om te kijken of ze me dan kunnen gaan inleiden, dan ben ik 37 weken. Ik hoop het maar. Baalde jij niet dat je in je kraamtijd/verlof nog geopereerd moest worden? Dat lijkt me ook zo vervelend, je wil dan toch ook graag genieten.
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook opgenomen geweest vw galkolieken. Inderdaad heel erg pijnlijk 3 maanden na de bevalling is mijn galblaas verwijderd. Succes meid, hopelijk kunnen ze je op de een of andere manier snel helpen!
Ik ook ervaring helaas. 3 weken na de bevalling erge gal aanvallen. Daarnaast nog 2 keer een alvleesklier onsteking erbij. Uiteindelijk geopereerd. Wens je veel sterkte.
Hoe is het nu met je? Weet je al wat ze gaan doen? Hoe is het met de pijn? Veel sterkte...pff als ik nog aan de pijn van die kolieken terug denk..... ik vond de operatie wel vervelend kort na de bevalling, en moest toen ook een paar dagen kolven vanwege narcose maar ik was toch heel blij dat ik daarna geen pijn meer had!
Morgen gaan ze beginnen met inleiden, lig nog steeds in het ziekenhuis en nog steeds zeker 2 x per dag aanvallen! M'n waardes in m'n bloed zijn niet goed dus ze moeten nu actie gaan ondernemen! Morgen 37 weken dus het kan veilig. Wish me luck!!