Dag dames, Al een flinke 14 jaar rugpatient en daar wen je helaas nooit aan maar leert ermee te leven. Nu heb ik alleen sinds een 2 weken als ik teveel doe dat het zeer gaat doen in me liezen en vanbinnen bij me heupen. Vandaag zat het vooral links en leek net of me heupen vast zaten. Vreselijk! Van buitenaf deed het ook zeer, leek wel spierpijn en was wat harder en opgezet op me been bij me heup... Ik weet niet precies wat je voelt met BI maar ik krijg gewoon steeds meer pijn in me onderstel Herkent iemand dit en wat ik het beste kan doen?
Dat klinkt niet heel prettig inderdaad. Ik zou zelf geen risico nemen en in ieder geval de vk op de hoogte brengen als je weer een afspraak hebt. Mocht dat nog even duren dan kan je altijd contact opnemen met de fysio. Als je aangeeft dat je zwanger bent en wat je klachten zijn zullen ze je wel willen zien denk ik. Dit zijn geen dingen waar je lang mee moet rondlopen, omdat je anders verder van huis bent!
Ik heb vanaf week 11 van mijn zwangerschap BI. Het is nu wel heeeeeeel erg veel minder, maar af en toe kan ik niet opstaan of draaien in bed van de pijn. Pijnscheuten door mijn SI gewrichten en schaambeen. Ik heb intensief bekkentherapie gehad en na de bevalling overgegaanop gewone fysio. Je moet gaan leren hoe je je bekken kan compreseren, dus de minste pijn voelt. Dat leren ze je bij bekkentherapeut. Sterkte want BI is echt niet fijn!
Hi Sadieraven, Ik herken die klachten niet maar het klinkt zooo vervelend!! Ik zou idd ook zo snel moggelijk contact opnemen met de vk of huisarts want zoals hierboven al wordt gezegt.....wacht je te lang en het is idd BI... dan kan je daar nog heel lang last van houden. En ik ben zelf ook al een poosje rugpatient (niet zo lang als jij!!) en daar heb je al genoeg aan lijkt mij zo.... Sterkte meid! Ik ga voor je duimen dat het geen BI is!!
Ik herken het ook niet als BI klachten, maar zou er zeker wel mee naar een fysio gaan! Te lang doorlopen met klachten leidt vaak alleen maar tot onnodige verergering, en zeker als je al rugklachten hebt... Sterkte meis!
Bedankt meiden ik heb zowieso vrijdag een afspraak bij de gyn dus zal het wel even aangeven. Een vriend van mij is fysiotherapeut dus ga hem wel ff een appie sturen... Gister voelde ik me zo verrot, als ik op de kruk zat en op wilde staan, leek het alsof het vastzat en kracht verloor. Tijdens lopen pijnscheuten in me linkerheup dus zakte steeds door me been Daarna gaan liggen en zelfs met draaien voelde ik het trekken enz... Bah wat een ellende...! Tijdens lopen ook het gevoel dat ik uit balans ben met me bekken... Ik hoop het niet aangezien me school ook nog eens gaat beginnen. Normaal loop ik altijd en nu heb ik na 10/15 min al last grrrrrr Owja en als klap op de vuurpijl kreeg ik gister spontaan een bloedneus -_- Was niet mijn dag gister geloof ik
Bah bah dat klikt he le maal niet tof!! (en dan ook nog die frikandel.....sorry flauw..) nou meid ik hoop dat je snel wat weet en dat het allemaal meevalt!! x
Ik herken het wel!!! Heb helaas de zelde klachten. ( Pijn in lies, ook krampen in lies, doorstralen naar been, iets wat in mn bil/heup vast zit en daardoor moeilijk lopen en zak er doorheen) Nu sinds een week onder behandeling van een Cesar therapeut die ook bekkenspecialtist is. Werk aan mijn houding en leer de spieren rond m'n bekken sterker te maken. Zij vertelde mij dat het goed was om aan de bel te trekken, met te lang doorlopen kan je zeker meer klachten gaan krijgen! Succes, hoop dat je snel hulp en duidelijkheid krijgt.
Bloedneuzen had ik trouwens ook, vooral in het begin. Komt doordat je meer bloed aanmaakt en je slijmvliezen dunner worden.