Omdat ik ergens gelezen had dat je rooibosthee onbeperkt kon drinken tijdens de zwangerschap, ben ik zoveel mogelijk (i.p.v. gewone thee) rooibosthee gaan drinken. Maar nu lees ik net hier ergens in een topic, dat dit juist niet goed is? Hoe zit het nu? Bovendien heb ik nog een ander vraagje.. ik wil gaan starten als vrijwilliger. Ik ga dan elke vrijdagochtend zwemmen met een groepje kindjes met een verstandelijke of meervoudige beperking. Lichamelijk is dit niet zwaar, maar ik vraag me af of andere zaken een probleem zouden kunnen zijn: - de temperatuur in het zwembadje is erg warm, denk dat het er zo'n 32 graden is, het water is ook erg warm (maar niet zo warm als een flink heet bad), ik neem aan dat dit geen probleem is? - de kindjes hebben vrij laag niveau, dus in het zwembad water kunnen ook zaken als poepjes, plasjes, snotjes en ander spul terecht komen, kan dit een probleem opleveren (infectiegevaar of iets dergelijks)? Het zal vast geen probleem zijn, maar ik wilde het voor de zekerheid toch even vragen. Alvast bedankt voor jullie antwoord..
hoi, rooibosthee kun je gerust drinken, ook in grote hoeveelheden. Dat zwemmen is geen probleem, temp is prima en infectiegevaar is minimaal ook al vanwege chloor, gewoon doen dus! Mirjam
Bedankt voor je antwoord. Ik las dit als antwoord op een andere vraag aan jullie: "Hoi Natjes, zoethoutthee zou ik minderen, daar zijn wat nadelige gevolgen van beschreven, net als rooibosthee. Sterremix mag zover ik weet wel, mits je het inderdaad tot een paar kopjes per dag beperkt. Groetjes Brigitte" Vandaar dat ik twijfelde over de rooibosthee. Ik heb trouwens een wat rare titel voor deze vraag gekozen zag ik later..