hoi iedereen Ik hoop dat hier dames zijn die wat gevorderder zijn in het bekijken van echo’s. Vandaag mijn eerste echo gehad omdat we niet wisten hoe ver ik was en omdat ik hier voor een miskraam heb gehad mocht ik vandaag al komen. Nu koste het best wat moeite om het vrucht zakje te vinden. Deze heeft ze gevonden en er was nog geen kloppend hartje te zien. Ze denkt dat ik 5,5 a 6 weken ben. Alleen wat haar opviel was dat mijn vruchtzakje niet mooi rond was ( zie foto ) maar langwerpig. Ze zei dat dit kon komen omdat ik erg vroeg was en ze niet de optimale hoek kon vinden. Maar het kon ook zijn dat het niet goed zat omdat hij dus niet mooi rond is Maar wat ingezakt leek. Al met al moet ik 12 juni terug komen en kan ze mij meer vertellen. Maar kom opppp nu ben ik zo onzeker! Pffffff Wat denken jullie? Iemand ook zulke echo fotos waar niks bij was?
Oh jeetje, wat spannend zeg. Om eerlijk te zijn heb ik geen positieve ervaringen met vruchtzakjes die niet mooi rond zijn. Dat gezegd hebbende: jouw vk geeft aan dat er ook een andere reden voor kan zijn, wat dus nog hoop geeft. Dat was bij mij beide keren namelijk niet het geval. Denk je dat de termijn kan kloppen van 5,5/6 weken of had je zelf iets anders gedacht? Ik ga voor je duimen, hopelijk een mooie echo op 12 juni!
Bedankt voor je reactie. Ik dacht zelf nog maar 5.1 week. Maar ze zei dat dat niet klopte met de lengte van het vruchtje. Maar ze kon het ook niet super goed meten! Ik hoop gewoon dat het goed zit
Hmm lastig als je geen goede meting hebt gekregen. Al mijn echo's zijn in het ziekenhuis gemaakt, daar zijn de echo-apparaten ook wat beter. Misschien dat er bij jou daarom zeker nog hoop is, omdat het gewoon te onduidelijk is nu. Bij mij was het helder beeld, goede metingen en wist ik ook exact hoe ver ik had moeten zijn.
Heb jij toevallig een foto van je echo s toen? Leken die op die van mij? Verschrikkelijk he die miskramen
Nee, ik wilde de echo's niet hebben omdat ik het te moeilijk vond. Het is echt verschrikkelijk inderdaad . Maar even terug naar jouw echo: er is nog helemaal niets zeker hè? Als je op Google zoekt zijn er genoeg dames die met jouw termijn geen ronde vruchtzak hebben, maar wat uiteindelijk wel weer recht trekt en goed blijkt te zijn.
Ik vind de echo nog wel wat onduidelijk. Dit was mijn echo met 5+4 je zag al een vruchtje maar nog geen kloppend hartje wel week erna. Eerdere zwangerschap ook leeg vruchtzakje maar wel duidelijk uiteindelijk bleek dat ook goed.
Mooie foto.. Ik had er absoluut geen goed gevoel bij. De echo was zo onduidelijk en las veel slechte recenties. Ik heb uit eindelijk een andere praktijk opgebeld en daar kon ik meteen terecht. De echo was veel duidelijker en ze kon mij zeggen dat het er prima uit zag voor 5 weken en ze denkt ook dat ik 5 a 5,4 week ben. Zaterdag mag ik weer komen. @Evi88 tag jou ook even.
Oh ik hoop het ook zo voor je! Sowieso vind ik deze echo veel duidelijker, nu zie je tenminste waar je naar kijkt . Op naar zaterdag, laat ons weten hoe het gegaan is!
Bizar gisteren was alles prima en vandaag helemaal mis. Weer een vmk !! Net echo gehad want ik bloede vandaag een beetje. Vruchtje zit al helemaal bij de uitgang van de baarmoeder en heb een super zere buik! Helaas dames het is ons ( nog ) niet gegunt. Ben heel verdrietig